Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Edelaraudtee kavandab rongide müüki
Edelaraudtee juhatuse esimees Henn Ruubel ütles, et kuna läbirääkimised valitsusega reisijateveoks riigi dotatsiooni toel veel kestavad, siis ei ole konkreetseid vara müügiplaane veel tehtud.
Edelaraudtee esitas reedel teede- ja sideminister Toivo Jürgensonile saadetud kirjas ettepaneku jätkata reisirongiliiklust Eesti Raudtee infrastruktuuris Tallinna?Tartu?Valga liinil kuni aasta lõpuni 10,6 miljoni krooni eest.
?Kui me aga ei saa riigiga dotatsiooni osas kokkuleppele ka ühe rongi käigushoidmiseks kas Tallinna?Tartu?Valga või Tallinna?Tartu liinil, siis tuleb meil müüa 10 reisirongi ehk pool veeremist,? ütles Ruubel.
Edelaraudtee arvates võib riigikogu otsustada tulevaks aastaks siiski dotatsiooni eraldada ka Narva ja Kagu-Eesti ning pealinna vahelise rongiliikluse taastamiseks. ?Kuid taastamine nõuab täiendavaid kulutusi,? märkis Ruubel.
Edelaraudtee on otsustanud sulgeda ka Tartu depoohoone ning koondada kokku 228 inimest. Vedurimeeste ametiühing peatas koondamise kaheks kuuks ning valmistub streigiks. Edelaraudteele tähendab koondamise edasilükkamine täiendavaid kulusid. Koondamistasu, ligi 15 miljoni krooni maksmist ootab Edelaraudtee aga riigilt, sest on erastamislepingus kohustunud vaid tasuma koondamiskulud oma infrastruktuuri ehk Tallinna?Pärnu ja Tallinna?Viljandi raudteelõikude töötajate eest.
Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektori Andrus Kuusmanni kinnitusel ei anna Eesti Raudteele mingit kasu see, et Edelaraudtee oma reisijateveo Eesti Raudtee teedel kaotab. ?Jutt sellest, et Eesti Raudtee läbilaskevõime on viimase piiri peal, on võib-olla kaubaoperaatorite ehk raudtee kasutajate vahend tingida tariife. Tegelikult on Eesti Raudtee võrgustiku võimsusest kasutamata umbes kolmandik ning ka piirijaamade läbilaskevõime on tegelikust kasutamisest suurem. Nii et reisirongide liiklus kaubaveo mahtu ei suurenda ega vähenda,? rääkis Kuusmann.
Hoolimata suurema osa reisijateveo mahu kaotamisest kavatseb Edelaraudtee erastaja GB Railways Ruubeli kinnitusel seni tegevust oma infrastruktuuril jätkata. Riigikogu on Tallinna?Viljandi ja Tallinna?Pärnu suunal reisijateveo jätkamiseks vastu võtnud seaduse, millega kuni 2009. aasta lõpuni eraldab riik 845 miljonit krooni.