Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Konkurendiga objektiivselt võrdlev reklaam on lubatud

Peep Sooman 22. veebruar 2001, 00:00

Ehkki võrdlev reklaam oli reklaamiseaduse kohaselt üldsõnaliselt lubatud ka varem, sätestab veebruaris vastu võetud seadusemuudatus reklaamifirmade rõõmuks, et nii konkurente kui ka nende pakutavaid tooteid võib kohtuasju kartmata reklaamis objektiivselt võrrelda. Riigi tarbijakaitseameti jurist ja reklaaminõukoja sekretär Urmas Ehasoo ütles, et konkurentidega enda võrdlemine on lubatud, kui see pole pahatahtlik.

?Seadusemuudatus täpsustab, millal võib võrrelda,? lausus jurist. Ehasoo sõnul võib uuendus muuta reklaamide tootmise vabamaks. Ehasoo ütles, et ta ei näe probleemi, kui näiteks Hesburger kasutaks oma juustuburgeri reklaamis McDonald?si juustuburgerit. ?Kui hinnad on tõendatud, siis see ei ole halvustav võrdlus,? lisas ta.

Reklaamiagentuuri Zavod tegevjuht ja Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Marek Reinaas tunnistas, et kui enne mõtlesid reklaamifirmad, mida tohib teha, mida mitte, siis uus seadusemuudatus seletab selle lahti.

?Võrdlev reklaam oli ka enne lubatud, kuid nüüd saavad ka vähem haritud reklaamitegijad sellest paremini aru,? ütles Reinaas. ?Elu on meil nüüd natuke kergem,? hindas Reinaas võrdlevat reklaami täpsustavaid sätteid.

Marek Reinaasi hinnangul ei näe ta probleemi, kui näiteks Prisma kauplustekett võrdleb Maksimarketis müüdavate toodete hindasid enda omadega. ?Ainult asjad peavad olema totaalselt identsed,? ütles ta.

Reinaas lisas, et enda ja konkurentide hindade võrdlemine võib lõpuks viia soovimatu hinnasõjani, mistõttu reklaamifirmad suhtuvad sellesse ettevaatlikult.

Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaed ütles, et mistahes firma reklaam ja turunduskampaania peaks põhinema oma imagol. ?Pikemas perspektiivis on firmale kasulikum mitte ennast võrrelda konkurendiga,? leidis Kiviaed.

Tema sõnul on odavat kaupa võimalik müüa ka ilma kallimaid kaupu müüvale konkurendile viitamata. ?Näiteks Säästumarket on tugev kaubamärk, ilma et nad oleks pidanud ennast võrdlema Maksimarketi või Selveriga,? lisas Kiviaed.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing