Baltic Food tahab lähikaupluste osakaalu kahekordistada

Tiit Efert 02. märts 2001, 00:00

Ramsau MM-il sponsoriks olnud Spari nime kannab maailmas 18 000 kauplust 31 riigis ja on sellega kõige levinum kaubamärk esma- ja toidukaubanduses. Sõpruse ja paljude teiste Spari kaupluste haldaja Eestis on Baltic Food Eesti, mis jõudis Gaselli Topi seitsmendale kohale firma endise nime Rema 1000 Eestiga.

Eesti turule sisenedes kuulus kaubandusettevõte peamiselt Norra kapitalile ja seetõttu alustati Eesti turul Rema 1000 kaubamärgi juurutamisega. ?Norras on Rema 1000 kaubamärk väga tugev,? põhjendab Baltic Food Eesti direktor Guido Pärnits nimetatud valikut. Kuid Eesti jaoks muutusid Rema 1000 frantsiisitingimused viimastel aastatel liiga kitsaks ning firmajuhid otsustasid juurutada Spari kaubamärki, mis tundub neile Eesti oludega rohkem klappivat. Spari kaubamärgi omandas Rema 1000 Eesti koos mitmete kauplustega 1999. aastal ASi Eesti SPAR aktsiate ostmisega AS-idelt Estiko ja Rotagrupp.

Baltic Food Eesti on põhiliselt laienenud omakapitaliga. Pärnitsa sõnul on Eesti pankadest pisut ka laenu võetud, kuid sel ei ole firma arengus suurt tähtsust. Baltic Food kuulub peaaegu täielikult Rootsi, Norra ja Inglise kapitalile.

Pärnitsa sõnul on firmaomanikud pannud ettevõtmisse tunduvalt rohkem raha, kui sealt välja saab võtta. 1995. aastast on investeeritud kokku üle 90 mln krooni. ?Mitte sentigi pole välja võetud,? lausub Pärnits. ?Me teeme seda kõike pikema perspektiiviga.?

Pärnitsa hinnangul ongi finantsvahendite piiratus firma kiire arengu puhul ainsaks miinuseks. ?Väga kiiresti ei saa areneda. Kõik võib hästi minna, aga ühel hetkel jooksed kinni,? räägib Pärnits.

Baltic Foodil on hetkel 31 poodi üle Eesti. Eesmärk on kahe-kolme aastaga saada kogu Eesti toidu- ja esmatarbekaubandusäris kuni 20% turuosa. Praegu küündib see 10% kogu legaalsest toiduainekaubandusest.

ETK juhatuse liige Mihkel Sims peab Spari kauplusi väikesteks konkurentideks. ?Meie jaemüügi käive 500 kauplusega on 3,1 miljardit,? sõnab Sims, kuid lisab, et mõnes Eesti paigas, võib Spari kauplus ETK poele ka tõsist konkurentsi pakkuda.

Mihkel Sims kahtleb Spari kaupluste tulevikus. Tema sõnul näitab Põhjamaade kogemus, et lähipoe tüüpi kauplused, nagu Sparid Eestis on, loovutavad vaikselt turuosa super- ja hüpermarketitele. ?Kõik sõltub sellest, kuidas Eesti ostja harjub poes käima. Suund on sinnapoole, et inimestel on suured külmkapid ja aina rohkem käiakse suuremates poodides ning ostetakse pikema perioodi vajalik kraam kokku,? räägib Sims.

Simsi hinnagul oli Spari kaubamärgi ostmine Rema 1000 Eestile kaks aastat tagasi kallis. ETK-le tehti ka tookord ostupakkumine. ETK peab mõttetult kalliks ka Baltic Food Eesti poolt läinud nädalal ostetud Pärnu jaekaubandusettevõtte AS Emely ostu koos Viiburi ja Port Arturi toidukauplustega. ?Meie jaoks ei olnud pakkumine kõlbulik ja läbirääkima ka ei oldud nõus. Võib-olla Baltic Foodil õnnestus tingimusi soodsamaks muuta,? kommenteerib Sims.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing