Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sedaan Clio ? see pole mingi nali

    Esmapilgul tõesti veidi kentsakana mõjuv Renault Thalia on tõepoolest sedaankerega Clio. Eestlastele sedaankerega autod meeldivad, soomlastele ilmselt mitte. Miks muidu polnud isegi autoajakirjanikud sellisest masinast midagi kuulnud.
    Tegelikkuses on asi aga naljast kaugel. Thalia on üks pikemaid autosid oma klassis, talle saavad vastu vaid teised kaks väikest sedaani: Seat Cordoba ja VW Polo Classic. Igatahes on Thalia sama pikk kui klass kogukam VW Golf. Oma sõsarast, Renault Cliost on Thalia pikem aga ligi 38 sentimeetrit.
    Hoopis iselugu on pagasiruumiga. See on Thalial koguni nii suur, et ühe oma klassi suurima pagasiruumiga sedaanauto Seat Toledo pagasiruum jääb talle 10 liitriga alla. Volkswageni esindusauto Passati pagasiruumist on Thalia oma koguni 35 liitri jagu mahukam. Seetõttu tuleb hakata Thaliale otsima konkurente juba mitte enam kesk- vaid suurte keskautode seast. Näiteks Toyota Camry pagasiruum on Thalia omast vaid 8 liitrit suurem.
    Tõsi ta on, selline müstiline mahutavus võib teatud hetkel kujuneda mõttetuks, sest pagasiruumi luuk on sedaankerega autol ikka selline, et külmikut sisse ei pane. Reisile minnes kohvreid ja kotte sisse toppida võib Thaliasse aga lõpmatult. Ja mitte ainult pagasiruumi mahutavus ei luba Thaliat keskautoga võrrelda. Proovisõidul tekitas meeldiva üllatuse ka vaikus salongis, mis vähemalt kõrva järgi hinnates ei jää küll keskautode tasasusele palju alla. Auto kapotikaas, mootori ja salongi vahesein on korralikult polsterdatud, sedaankere hoiab võrreldes luukpäraga aga niigi mürataset madalamal.
    Igati hea on ka auto teelpüsivus. Teljevahe on Cliol oma klassi pikim, millele jäävad alla isegi Toyota Corolla ja Hyundai Accent. Kui sellele lisada pikk tagaosa, siis on Thaliaga maateel lausa lust sõita. Ei mingit väikeautole omast ?kitse? tunnet. Küll aga tekib küsimus, et kui kogu pagasiruumi kaupa täis laduda, siis mida arvavad sellest auto vedrud ja kuidas on lood juhitavusega siis? Pikk tagaosa ja selles olev raskus võib hakata väikest ja kerget autot kurvides ?väntsutama?, mis just kõige meeldivam tunne ei ole.
    Kes aga Thaliaga kaupa vedama ei kavatse hakata, sellele peaks auto igati paslik olema. Hind algab 129 900 kroonist ja mootoreid on saadaval kahe erineva võimsusega ? 76 ja 98 hj.
    Küll aga võib tekkida olukord, et autot kohe homme salongist võtta pole, sest huvi uue sedaanauto vastu on Eestis üsna suur.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.