Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saadikute välissõidud nurjasid seaduse vastuvõtu

    Korra juba katkestatud liikluskindlustuse seaduseelnõu teine lugemine katkestati taas algatajate ettepanekul. Juba möödunud aasta mais algatatud eelnõu järjekordne muudatuste esitamise tähtaeg on sel reedel. Seni on arvestatud, et seadus hakkab kehtima 1. mail.
    Välismaal oli eile kaheksa koalitsiooni saadikut ja ei ühtegi opositsiooni esindajat.
    Uus liikluskindlustuse seadus tagab jõustumise järel täielikuma ja kiirema liikluskahju hüvitamise. Kuna kindlustusseltside kohustused suurenevad, prognoosivad asjatundjad ka tariifide tõusmist.
    Liikluskindlustuse Fondi arvutuste järgi võib tariif tõusta kuni 10%, Salva Kindlustuse arvutuste järgi veidi enam kui 13%. ?Pikemas perspektiivis on pakutud, et tõus võib ulatuda isegi 40 protsendini, kui arvestada Euroopa praktikat ja eelkõige seda, et isikukahjude osakaal suureneb tunduvalt,? hoiatas Salva juhatuse esimees Tiit Pahapill.
    ?Kindlasti peab ära märkima asjaolu, et uue seaduse järgi kaovad ära kindlustamata sõidukid, mille eest praegu kehtiva seaduse järgi me kindlustusmakseid ei saanud. Asjaolu, et praegu osaleb teeliikluses palju kindlustamata sõidukeid, mille eest me täna kindlustusmakseid ei saa, aga uue seaduse järgi hakkame saama, tasandab kindlasti võimalikku hinnatõusu,? uskus Bico-Leksi jurist Olavi-Jüri Luik.
    Kindlustuskaitse laienemine suurendab siiski seltside kohustusi. Näiteks hüvitab kindlustusandja kahju ka siis, kui süüdlasest sõidukiomanikul ei olnud kindlustusmakseid tasutud, nõudes hiljem küll süüdlaselt kahjusumma regressi korras tagasi. Jalakäijatele osaks saanud kahju hüvitatakse sõltumata süüst või süütusest, laiendatud on isikukahjude hüvitamist ning kindlustusseltside kanda jäävad ka liikluses kannatada saanute ravikulud. Lisanduvad ka kindlustuspensionid kannatanuile.
    Kindlustuslepingud muutuvad tähtajatuks, kuid maksete tasumist on võimalik peatada ajaks, mil autot ei kasutata. Kriitikute väitel tekitab see tarbijates segadust ja teiseks seob nad tugevalt kindla kindlustusandjaga. Kui juba täna on olukord liikluskindlustusturul lähedal monopoli tekkele, siis uue seaduse jõustumisega aheneb valikuvõimalus veelgi, uskus Pahapill. Tarbija seotakse ühe seltsiga jäigalt ja kahtlemata on suurtel seltsidel algul lihtsam ulatuslike müügi- ja sooduskampaaniatega kliente endale meelitada
    ?Jutt, nagu uus seadus seoks kliendid jäigalt ühe seltsiga on väär ? kliendil oli, on ja jääb võimalus seltsi vahetada. Muutub lihtsalt seltsi vahetamise protseduur. Seltsi vahetamine ei too kliendile juurde mingeid lisakulusid,? rõhutas Luik Bico-Leksist.
    ?Uut seadust on kindlasti vaja. Ilma selleta ei ole meil võimalik täita elementaarseid liikluskindlustuse alaseid põhimõtteid, mida mujal maailmas rakendatakse. Juhul kui uut seadust ei tuleks, jääks kehtima tänane olukord, kus kannatanud on tihti äärmiselt ebavõrdses ja kaitsmata olukorras,? väitis Luik.
    Rahandusminister Siim Kallas on siiski arvamusel, et ka praegusel olukorral pole suurt häda midagi. ?Kohustuslik liikluskindlustus on enam-vähem täitnud oma eesmärgi ja liikluskindlustuse süsteem funktsioneerib rahuldavalt. Kindlustussummade praegune tase garanteerib liiklusõnnetuses kannatanutele liikluskindlustuse hüvitise maksmise, seda ka suuremate varakahjude ning isikukahjude puhul,? tõdes Kallas esmaspäeval riigikogulaste arupärimistele vastates.
    Paljud rahvusvahelised organisatsioonid on võrreldes teiste Balti riikidega esile tõstnud Eesti kindlustusturu kiiret arengut, seda just tänu kohustuslikule liikluskindlustuse rakendamisele, lisas rahandusminister.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.