PVC-katte võidukäik kodudes hakkab taanduma

Heli Lehtsaar 25. aprill 2001, 00:00

Kui eelmise aasta I kvartali müügitulemusi kommenteerides pidi ASi Auma Expo direktor Arvi Mägin tõdema, et ?oli vaikne ja raske kvartal?, siis tänavused esimesed kolm kuud teevad Mäginile rõõmu. ?Saavutasime võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga olulise kasvu, ligi 40%. Seega näitas I kvartal, et ehitusturul toimub elavnemine ning aasta tuleb tervikuna oluliselt parem kui 2000,? leidis Mägin.

Ka teistel PVC-katete müüjail on põhjust rahuloluks, seda suuremas osas siiski ühiskondlike ruumide põrandakatete müügi osas. Tänavuse ja möödunud aasta I kvartali PVC-katete müüginumbreid võrreldes paistab silma, et paljudel müüjatel on eluruumikatete müügis toimunud langus.

Upofloor Eesti müügijuht Aivar Unga põhjendas eluruumide PVC-katete müügi vähenemist mitme asjaoluga. ?Kodudes on saanud vinüülkatetest populaarsemaks laminaatparkett. Samuti on Upofloori PVC-katete mustrivalik Skandinaaviapäraselt rahulik ja tagasihoidlik ? näiteks Soomes müüb see väga hästi, kuid meie ostjaskond eelistab modernsemaid ja erksamaid põrandakatteid,? tõi Unga välja eri rahvaste ostueelistused.

Anu Rooma ASist Decora, millel on kauplused Tartus ja Pärnus, mainis, et ka Eesti lõikes on inimeste ostusoovid regiooniti erinevad. ?Tartus liigub kiiremini kaup, mis on küll veidi kallim, kuid kulumisomadustelt parem kui odavam põrandakate. Pärnu poes liigub paremini odavam kaup. Siiski oli eelmisel aastal märgata, et hakati rohkem ka kallimat kaupa ostma,? nentis Anu Rooma.

PVC-katete müüjad kinnitavadki, et inimeste teadlikkus põrandakattematerjali ostmisel kasvab ja seega on rohkem hakatud ostma ka kallimaid ja kvaliteetsemaid tooteid.

Arvi Mägin Auma Expost räägib, et kliendid ei osta ainult põrandakatet, vaid terviklikku põrandalahendust, mis peab vastama ruumi funktsioonile. ?Kui läbirääkimistes ehitusfirmaga on seni domineerinud hind, siis alahindamata hinna tähtsust on olulisemaks muutunud ka põrandakatte sobivus hoone funktsioonidega ja hoone omaniku soovid, mis on seotud hilisemate hoolduskuludega,? tutvustab Mägin.

Vt. ka tabelit: Liidripositsiooni pärast võistlevad Auma Expo ja Lincona Konsult

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:24
Otsi:

Ava täpsem otsing