Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Laguna ? iseteadlik ja säästlik
Proovisõit Poola teedel uue Renault Lagunaga osutub omaette elamuseks. Mitte üksnes auto mugavuse ja omanäolise välimuse tõttu, vaid just tema uudsete tehniliste lahenduste pärast. Pole just sageli võimalust astuda auto juurde mitte võtme, vaid kaardiga ning pärast nupust autot käivitamist saada ülevaade, kas rehvid on varustatud vajaliku rõhuga.
Odavama varustusega Lagunasse pääsemisel peab vajutama kaardil olevaid nuppe nagu iga teise kesklukustuspuldil, kallim mudel tunneb aga kaardi ära ja teeb uksed ise lukust lahti. Samuti näitab odavam mudel rehvi alarõhu korral millise rehviga probleeme on tekkinud, kallim mudel näitab ära ka rõhud kõikides rehvides. Mõlemad süsteemid on aga peal kõikidel uutel Lagunadel.
Ainsaks miinuseks rehvirõhu kontrollseadme juures on, et auto tuletab rõhu vastavalt rehvi ümbermõõdule. Seega näitab ta hommikul autosse istudes mällu salvestatud õhtust seisu, kui rehv on aga öö jooksul tühjaks lastud, saab sellest teada alles mõnesaja meetri pärast.
Kui eelnimetatud uuendustest on juba piisavalt räägitud ja autot Motorexil ka oma silmaga nähtud, siis tõeline üllatus on auto uus 3-liitrine jõuallikas. Ehkki väidetavalt on Renault selle väljatöötamisel võtnud aluseks Nissan Maxima mitmeid auhindu võitnud sama mahuga mootori, on Renault mootori näitajad Nissani omast veelgi paremad. Tippvõimsus on suurenenud 10 hj võrra, pöördemoment 14 njuutoni jagu. Lisaks osutub proovisõidul keskmine kütusekulu lausa uskumatult väikeseks. 180 kilomeetri pikkuse tiheda liiklusega vahemaa läbimisel oli tiptronic käigukast ligi pool teed kolmandasse astmesse kinnistatud ja teine pool teed sai läbitud kõike muud kui säästlikult. Sellele vaatamata oli pardaarvuti alusel keskmine kulu vaid veidi üle 9 liitri, mida oleks oodanud pigem 2-liitrise mootoriga autolt. Lisaks ei saa unustada tõsiasja, et maailma turvalisimaks autoks tunnistatud Laguna II sisaldab piisavas koguses rasket rauda, mis teeb auto täismassiks ligi 2 tonni. Sellise massi muretuks liigutamiseks kulub üksjagu energiat.
Korraga tuli välja kaks erinevat Laguna varianti ? universaal ja laugpära. Ja ega rohkem polegi tarvis, sest luukpära näeb prantslastele omaselt välja nagu sedaan. Mootoreid on esialgses valikus 4. Neist kolm bensiini- ja üks diiselmootor. Ka viimane käitub proovisõidul igati kepsakalt ning 120 hj ja 1,9-liitrine mootor jaksas oma 5,5-liitrise kütusekulu juures autot vähimagi jõuetuseta edasi juhtida. Bensiinimootoritest on saadaval lisaks 3-liitrisele ka 1,6- ja 1,8-liitrine, esimest testiautode valikus aga silma ei hakanud. Ja vaevalt, et selle masinaklassi ostja juures selline kooslus ka eriliseks hitiks võiks kujuneda. Ehkki hind sellise variandi puhul mõistagi soodsaim ? alates 219 900 kroonist.
Varustada saab Lagunat samuti iga maitse järgi, baasvarustusigi on kokku viis. Sestap kõiguvad ka baashinnad n-ö seinast seina. Laugpäral alates 219 900 kroonist kuni 439 900 kroonini, universaalil 244 900 kroonist 459 900 kroonini. Lisavarustuse nimekirjast võib aga leida nii satelliitnavigatsiooniseadme, tagaistme külgturvapadja kui palju muud.
Jääb vaid üle loota, et kogu selle elektroonikast pulbitseva tehnikaime töökindlus prantslastest autotootjatele üle jõu ei käi ja meie teenindajad hätta ei satu. Igatahes esimene treiler uhiuute Lagunadega jõudis Eestisse eile varahommikul.