Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Laguna ? iseteadlik ja säästlik

    Proovisõit Poola teedel uue Renault Lagunaga osutub omaette elamuseks. Mitte üksnes auto mugavuse ja omanäolise välimuse tõttu, vaid just tema uudsete tehniliste lahenduste pärast. Pole just sageli võimalust astuda auto juurde mitte võtme, vaid kaardiga ning pärast nupust autot käivitamist saada ülevaade, kas rehvid on varustatud vajaliku rõhuga.
    Odavama varustusega Lagunasse pääsemisel peab vajutama kaardil olevaid nuppe nagu iga teise kesklukustuspuldil, kallim mudel tunneb aga kaardi ära ja teeb uksed ise lukust lahti. Samuti näitab odavam mudel rehvi alarõhu korral millise rehviga probleeme on tekkinud, kallim mudel näitab ära ka rõhud kõikides rehvides. Mõlemad süsteemid on aga peal kõikidel uutel Lagunadel.
    Ainsaks miinuseks rehvirõhu kontrollseadme juures on, et auto tuletab rõhu vastavalt rehvi ümbermõõdule. Seega näitab ta hommikul autosse istudes mällu salvestatud õhtust seisu, kui rehv on aga öö jooksul tühjaks lastud, saab sellest teada alles mõnesaja meetri pärast.
    Kui eelnimetatud uuendustest on juba piisavalt räägitud ja autot Motorexil ka oma silmaga nähtud, siis tõeline üllatus on auto uus 3-liitrine jõuallikas. Ehkki väidetavalt on Renault selle väljatöötamisel võtnud aluseks Nissan Maxima mitmeid auhindu võitnud sama mahuga mootori, on Renault mootori näitajad Nissani omast veelgi paremad. Tippvõimsus on suurenenud 10 hj võrra, pöördemoment 14 njuutoni jagu. Lisaks osutub proovisõidul keskmine kütusekulu lausa uskumatult väikeseks. 180 kilomeetri pikkuse tiheda liiklusega vahemaa läbimisel oli tiptronic käigukast ligi pool teed kolmandasse astmesse kinnistatud ja teine pool teed sai läbitud kõike muud kui säästlikult. Sellele vaatamata oli pardaarvuti alusel keskmine kulu vaid veidi üle 9 liitri, mida oleks oodanud pigem 2-liitrise mootoriga autolt. Lisaks ei saa unustada tõsiasja, et maailma turvalisimaks autoks tunnistatud Laguna II sisaldab piisavas koguses rasket rauda, mis teeb auto täismassiks ligi 2 tonni. Sellise massi muretuks liigutamiseks kulub üksjagu energiat.
    Korraga tuli välja kaks erinevat Laguna varianti ? universaal ja laugpära. Ja ega rohkem polegi tarvis, sest luukpära näeb prantslastele omaselt välja nagu sedaan. Mootoreid on esialgses valikus 4. Neist kolm bensiini- ja üks diiselmootor. Ka viimane käitub proovisõidul igati kepsakalt ning 120 hj ja 1,9-liitrine mootor jaksas oma 5,5-liitrise kütusekulu juures autot vähimagi jõuetuseta edasi juhtida. Bensiinimootoritest on saadaval lisaks 3-liitrisele ka 1,6- ja 1,8-liitrine, esimest testiautode valikus aga silma ei hakanud. Ja vaevalt, et selle masinaklassi ostja juures selline kooslus ka eriliseks hitiks võiks kujuneda. Ehkki hind sellise variandi puhul mõistagi soodsaim ? alates 219 900 kroonist.
    Varustada saab Lagunat samuti iga maitse järgi, baasvarustusigi on kokku viis. Sestap kõiguvad ka baashinnad n-ö seinast seina. Laugpäral alates 219 900 kroonist kuni 439 900 kroonini, universaalil 244 900 kroonist 459 900 kroonini. Lisavarustuse nimekirjast võib aga leida nii satelliitnavigatsiooniseadme, tagaistme külgturvapadja kui palju muud.
    Jääb vaid üle loota, et kogu selle elektroonikast pulbitseva tehnikaime töökindlus prantslastest autotootjatele üle jõu ei käi ja meie teenindajad hätta ei satu. Igatahes esimene treiler uhiuute Lagunadega jõudis Eestisse eile varahommikul.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.