Loomad kolivad logodele

Viktoria Korpan 30. aprill 2001, 00:00

Viimasel ajal on mitu firmat endale uuemaid ja stiilsemaid logosid muretsenud ? näiteks Hansapank, Radiolinja ja Uninet. Aga kui Radiolinja logost tunneb ära firma tegevusvaldkonna ? mobiilside ?, siis lepatriinut või kaelkirjakut kujutavast logost on raske aru saada, millega siis õieti selle omanikfirma tegeleb. Pealegi, peale silmailu peaks iga logo ka mingit sõnumit edastama.

Mida võiks tähendada paar aastat tagasi Keskhaigekassa logoks valitud kilpkonn, kas aeglust ja uimasust, millega kilpkonn tavaliselt assotsieerubki?

?Kilpkonn sümboliseerib meie klienti, kes on nagu see konn, kes on ilma kilbita üsna haavatav,? selgitab haigekassa pressiesindaja Kaidi Tingas. ?Haigekassa on see kaitsev kilp, mis on tugev.? Kes oli selle idee autor, ei osanud keegi Keskhaigekassa töötajatest meelde tuletada.

?Ühelt poolt on kilpkonn väga aeglane olend, kellel läheb kaua aega, et kuhugi jõuda, teisalt on tal tugev kilp, millega on hästi kaitstud, aga on küsimus, kumb neist sõnumitest inimesteni jõuab,? kommenteerib haigekassa logot Voldemar Kolga. ?Kilpkonn ei kuulu ka kõrgemate olendite hulka, vaevalt, et ta mõistusega hiilgab, seega intellektile siin ei rõhuta.?

2. mail vahetab EMT pidulikult välja oma senise logo ? maakera sümboliseeriva palli ümber tiirleb mobiilside punane joon ? lepatriinukujulise logo vastu. ?Kümne aastaga on EMT arenenud tehnoloogiafirmast klienditeenindusettevõtteks ning seega on aeg muuta ka oma nägu,? ütleb EMT peadirektor ja juhatuse esimees Peep Aaviksoo. ?Meie väline ilme peab vastama meie identiteedile: olla sõbralik, usaldusväärne ja lähedane.?

EMT turundusdirektori Jüri Teemandi sõnul rõhutab senise tehnitsistliku lähenemise asemel uus logo emotsiooni ja meeleolu.

Voldemar Kolga: ?Lepatriinu seondub laste maailmaga, selline nunnu, pisikene, kodune. Lepatriinu lendab, mis peaks tähendama, et mobiil ühendab meid ülejäänud maailmaga. Üldiselt on nüüd selline trend, et tehakse samm looduse suunas, nagu margariini reklaam ? ?puhast loodusest?. Käes on monstrumite aeg ? püütakse luua elava ja elutu kombinatsioon, mobiilside ühendatakse elusa asjaga, püütakse elutut elustada. Aga see on petmine, sest nad ei ole tegelikult elusad.?

Kui palju läheb firma logo väljavahetamine maksma, ei taha EMT esindajad veel öelda. Näiteks ainuüksi Hansapanga uue kaubamärgi väljatöötamine maksis 1,7 miljonit krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing