Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töötaja otsimine nõuab aega, raha ja vilumust

    Kuidas leida endale kompetentsed ja lojaalsed abilised? Mida peaksid need inimesed teadma ja oskama? Need on põhiküsimused, mille ees algaja tööandja seisab.
    Äsjaloodud firma juhil on kaks võimalust: avaldada kuulutus ajalehes, koguda kokku saadetud CVd, teha valik ja kulutada järgnevad paar töönädalat intervjueerimisele ja kandidaatide tausta uurimisele. Teine võimalus on pöörduda personalivalikufirma poole.
    Vastne ettevõtja on kuulnud, et personaliotsingufirmade teenuste kasutamine on kallis. Samas meenub sõbra jutt oma firmast, mis praegu enam ei tegutse.
    Sõber alustas viie aasta eest perefirmaga, tööle võeti lähedasi sugulasi ja sõpru. Alguses laabus äri hästi: kõik tegid kõike, oldi abivalmis ja tegutseti kui suur õnnelik pere. Äri kasvas, tekkis vajadus kindla struktuuri ja tööjaotuse järele. Juht pidi tegema ebapopulaarseid otsuseid, nõudma nende täitmist.
    Mida teha? Teada on kaks kunstnikku, kes on huvitatud töötamisest vastloodud firmas. Ettevõtja kohtub nendega. Ta esitab küsimusi töökogemuse ja oskuste kohta. Palub järgmiseks korraks kaasa võtta oma tööde näidised. Kogemusteta ettevõtjal on raske aimata töölesoovija tõelist motiivi ja töössesuhtumist. Mõlemad kandidaadid püüavad jätta endast positiivset muljet ja mõlemad tunduvad sobivat. Siiski peaks küsima soovitust eelmiselt tööandjalt.
    Tutvusringkonnas ei ole ühtegi head müügiinimest. Lisaks teostajatele kavatsetakse palgata kaks müügiesindajat ja sekretär. Tööotsijaid võib leida ka ajalehtedest, kuid kohe kerkib algaja ettevõtja ette rida küsimusi.
    Mida küsida tööintervjuul? Kuidas saada infot eelmisest töökohast? Kuidas olla kindel, et uus töötaja on professionaalne ja lojaalne? Kuidas leida kõigeks aega? Pole lihtne tegelda üheaegselt firma käivitamise, turu uurimise, personalivaliku ja veel palju muuga. Kui eelarve vähegi võimaldab, on mõistlik kasutada professionaalide abi.
    Enamasti otsivad firma kaudu tööd võimekamad, enesekindlamad ja ambitsioonikamad inimesed. Kandidaadid läbivad mitu vooru: põhjalikud intervjuud, testid, rollimängud või tööd modelleerivad ülesanded. Lõppvooru kandidaatide kohta küsitakse arvamust varasematest töökohtadest.
    Tulemus on alati parem siis, kui ettevõtja usaldab personalivalijaid ning annab konsultandile piisavalt infot. Selleks ei piisa ainult e-kirjade vahetamisest. Kindlasti on vaja kohtuda, mis võib toimuda kas kliendi juures või personalifirmas.
    Koos konsultandiga arutatakse läbi nõuded kandidaadile, firma kultuuri ja töökeskkonna iseärasused, motiveerimisskeemi põhimõtted.
    Konsultatsioonifirmad aitavad ka ametikirjelduste koostamisel. Personalivalikul on kindlad etapid, see on protseduur, mis avaliku konkursi korral võtab aega ca üks kuu, erandjuhtudel enamgi.
    Enamikus personalifirmades on võimalus leida mõnedele ametikohtadele spetsialiste ka andmebaasist. Avaliku konkursi puhul on kandidaatide motiveeritus töötada just sellel kohal ja selles firmas suurem. Kõik arvestatavad personalifirmad annavad oma valikule garantii. See tähendab, et kui valitud töötaja ei vasta kokkulepitud nõudmistele või lahkub firmast omal soovil enne poole aasta möödumist, otsib personalifirma omal kulul sellesse ametisse uue inimese.
    Autor: Reet Kaarelson
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.