Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ESS soovib parkimises täit vastutust

    Kui ESS asus Tallinna kesklinnas parkimist korraldama, püstitas linnavalitsus meie ette kaks põhilist ülesannet: tagada parkimises kord ning muuta tasuline parkimine autojuhtidele võimalikult mugavaks. Parkimiskorralduse sisseost pidi võimaldama linnavalitsusel kulude kokkuhoidu ja tagama parkimisraha senisest parema laekumise linnaeelarvesse.
    Et vastutus ei hajuks, väljendas ESS algusest peale kindlat seisukohta, et kõik parkimisega seotud toimingud peavad olema ühtse kontrolli all. Linna ülesanne oleks kehtestada parkimise hinnad ja tingimused ning leppida operaatorfirmaga kokku tema tegevuse raamid ja tasu, konkreetsed tööd aga teeks või telliks operaator.
    Tänaseks on jäänud venima olukord, kus piletimüüki korraldab ESS, pileteid tellib ja parkimiskontrolli teostab liikluskorralduskeskus. Ühtset vastutust pole, segasest olukorrast huvitatud huvigrupid aga paiskavad avalikkuse ette müstifikatsioone, et mitte öelda valet.
    Nt võetakse kesklinna kõigi võimalike parkimiskohtade arv, korrutatakse see tasulise parkimise kõigi võimalike tundide arvuga ja siis tunnitasuga. Ning usutakse, et saadud number ongi parkimiskäive. Tegelik raha hulk on paarkümmend korda väiksem. Kuus laekub parkimisest ligi 1,4 mln kr, millest ESS maksab linnale 1 mln. Vaherahast peab ESS katma parkimist korraldavate inimeste palgad, töövahendid ja edasimüüjate vahendustasud.
    Viie aasta jooksul on ESSil kohustus investeerida parkimiskorraldusse üle 5 mln kr , juba sel suvel asume üles panema uusi parkimisautomaate, millega saab ka tegelikult parkimise eest tasuda. (Vastupidiselt mõne linnaametniku väitele pole ESSil mingit pistmist vanarauaga, mis praegu Tallinnas kilekottide all roostetab.)
    Linnavalitsuse soov ja ESSi ülesanne on pidevalt suurendada parkimisraha laekumist. Vastavalt laekumise paranemisele on lepingus ette nähtud erinevad tasustamisskeemid, mis peavad motiveerima ESSi paremini tööle ning rahuldama linnaeelarvelised vajadused.
    21. mai ÄP väidetel (vaata: ESS tahab Tallinnas trahvida , nagu taotleks ESS trahvirahasid endale, pole alust. Küll aga väidame (oleme seda linnavalitsusele ka matemaatiliselt tõestanud), et parkimiskäibe suurus on otseses sõltuvuses sellest, kui selge tööjaotuse linn ja ESS kokku on leppinud.
    Edasiliikumiseks on põhimõtteliselt kolm varianti:
    1. Jätkame nii, nagu seni: ESS lihtsalt müüb pileteid ja muud toimingud teostab Liikluskorralduskeskus.
    2. ESS korraldab ka parkimispiletite trükkimist, parkimiskontrolöride operatiivjuhtimist, sooduskaartide väljastamist, autode teisaldamist.
    3. Lisaks variandile 2 teostab ESS ka kontrolli ja vastutab kogu süsteemi eest 100 .
    Ajakirjanduse, s.h 21. mai ÄP huvi äratanud võimalikud lepingumuudatused kehtestaksid 2. variandi ja suurendaksid parkimiskäivet nii mõnegi miljoni krooni võrra aastas.
    Oleme kindlad, et kui ESS võtab kogu süsteemi oma kontrolli alla (variant 3), võib linn võita järgmisel aastal tänavusega võrreldes 4,5-5 mln kr, millest osa annab lihtne kulude kokkuhoid.
    Moraalselt jookseb eriti sügav veelahe 1. ja 2. variandi vahel ? 1. ehk praegu kehtiva variandi puhul ei saa täie tõsidusega väita, et kogu parkimist korraldab Tallinnas ESS, kuigi ajakirjandus vahel nii arvab.
    ESS on teinud linnavalitsusele ettepaneku moodustada edasiste sammude kavandamiseks ühine töögrupp, kuhu kuuluvad asjaosaliste talituste spetsialistid. Koostöös peab sündima Tallinna parkimisplaan, mis sisaldab parkimise statistikat, ettepanekuid liikluskorralduse muutmiseks ning liikluskorralduse kava lähiaastateks.
    ESSi kui teenindusettevõtte tegevuse peaeesmärk on alati kliendi rahulolu. Selle saavutamiseks ei piisa aga alati vaid meie endi heast tahtest ja jõupingutustest. Loodan, et parkimiskorralduse ümber toimuv avalik mõttevahetus aitab asjade arengule positiivselt kaasa.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.