Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisingauto aastamaks tekitab segadust

    Juba mitmendat aastat kehtib tallinlastest autoomanikele mootorsõidukimaksu kohustus. Sellele vaatamata kerkivad igal kevadel esile täpselt ühed ja samad küsimused ? kes peab mootorsõidukimaksu maksma, kui palju ja kellele ning millal tuleb see tasuda? Kõige enam on segadusse aetud need, kes sõidavad liisinguga soetatud sõidukitega.
    2000. aasta novembris täiendas Tallinna linnavolikogu oma varasemat otsust, mille kohaselt tuleb kõigil Tallinnas elevatel füüsilistel isikutel ja Tallinnas asuvatel juriidilistel isikutel, kes omavad või kasutavad rendilepingu alusel sõiduautot, veoautot, bussi või mootorratast, tasuda kohustuslikku mootorsõidukimaksu.
    Mootorsõidukimaks sõltub sõiduki mootori võimsusest. Hetkel kehtiva määruse kohaselt tuleb mootorivõimsuse iga kilovati kohta tasuda 5 krooni aastas. Näiteks 85kW mootorivõimsusega sõiduki maks on 85 x 5 krooni ehk 425 krooni aastas.
    Pärast 30. juunit registreeritud mootorsõiduki eest tuleb tasuda 50% mootorsõidukimaksust jooksva aasta kohta. Seega, kui uus sõiduk on soetatud näiteks 2. juulil, siis tuleb maksta 85kW võimsusega sõiduki eest 212 krooni ja 50 senti.
    Järgnevatel aastatel tuleb mõistagi tasuda juba täissumma 425 krooni aasta eest.
    Juhul kui sõiduk on soetatud liisinguga, siis tuleks käituda järgmiselt:
    Kui te olete Tallinna elanik (arvestatakse sissekirjutust) või Tallinna äriühing (arvestatakse Äriregistris registreeritud aadressi järgi), siis peate igal aastal vastavalt kehtivale korrale tasuma mootorsõidukimaksu omaalgatuslikult.
    Kui te olete Tallinnast väljaspool registreeritud äri- või eraisik, siis tuleks kõigepealt vaadata oma sõiduki tehnilist passi. Tehnilises passis lahtris ?Kasutajad? võib registreerida kuni kolm nime. Kui teie (liisinglepingu sõlminud eraisik või äriühing) nimi on seal registreeritud kui ?rentnik?, tähendab see, et Eesti Riiklikus Autoregistris (ARK) vastaval sõidukil mootorsõidukimaksu kohustust ei lasu.
    Kui aga vastavat kannet lahtris ?rentnik? ole, kuid kasutaja soovib edaspidi mootorsõidukimaksust vabaneda, tuleks pöörduda liisingfirmasse, kes väljastab volikirja vastava muudatuse tegemiseks ARKs.
    Arvestada tuleb aga seda, et mootorsõidukimaksust vabanete muudatusele järgneva aasta mootorsõidukimaksust. See tähendab, et kui muudatuse tehakse aastal 2001, siis ei pea tasuma mootorsõidukimaksu alates 2002. aastast.
    Silmas tasub pidada ka seda, et igasugused muudatused on ARKs tasulised. Kui liisinglepingu lõpuni on jäänud vaid aasta, läheb muudatuse tegemine tõenäoliselt kallimaks kui mootorsõidukimaksu tasumine.
    Liisingufirma mootorsõidukimaksu kliendi eest ei tasu. Vastavalt liisingufirma ja kliendi vahel kehtivale liisingulepingule lasub kõikide kohalike maksude (kaasa arvatud mootorsõidukimaks) jälgimine ja tasumine kliendil.
    Jooksva aasta mootorsõidukimaks peab olema tasutud 1. maiks või mootorsõiduki ARKs registreerimise kuupäevaks.
    Mootorsõidukimaks tuleb tasuda Tallinna linnakantselei finantsteenistuse kontole nr 10022036876001 Eesti Ühispangas.
    Kui mootorsõidukimaksu tasumine mingil põhjusel viibib, hakkab pärast 1. maid iga viivitatud päeva eest Tallinna rahandusamet arvestama viivist 0,07% päevas.
    Kui te olete mootorsõidukimaksu kohuslane ja ei ole tänase seisuga seda veel tasunud, siis soovitan soojalt teil ebameeldivuste vältimiseks see arve kiiremas korras ära õiendada. Kui olete auto soetanud liisingufirma kaudu ning teil tekib veel lisaküsimusi seoses mootorisõidukimaksuga, siis võite alati pöörduda oma kliendihalduri poole, kes vajadusel jagab selgitusi.
    Autor: Janek Heinola
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.