Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Huvide vastasseis Muugal

    Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare ütles, et Pakterminal ei aja mingit oma asja, vaid nende variant on ühiskasutusega kai olemasolevas naftabasseinis. See pole aga EOSi huvides, millel juba naftatoru viljakai läheduses olemas. Vare hinnangul kujutab see probleemi, mille lahendamine ehk siis EOSi naftatoru pikendamine loodava kai äärde läheks maksma umbes miljon dollarit. ?Teistpidi võiks küsida, kas see, et konteinerlaevad ei saa viljakai pikenduse korral enam normaalselt toimetada, on asja õige hind,? märkis ta.
    Vare väitel on Tallinna Sadam ajanud pikka aega vaikselt ühte ja sama joont, et uus süvaveekai peab tulema just viljakai juurde. Teist varianti on tema hinnangul järjekindlalt ignoreeritud, seda pole tõsiselt uuritudki. Samas on naftapiirkonnas tegutsevad operaatorid Vare sõnul valmis ehitama kai valmis oma jõududega, kusjuures tasaarveldamine toimuks hiljem sadamatasude arvel. ?Sellele ettepanekule sain sadamast vastuseks, et meid see ei huvita, meil raha küll,? sõnas Vare.
    Kaptenite Klubi analüüsis koostöös lootsidega süvaveekai asukohti ja leidis, et viljakai pikendus häiriks suurte laevade pääsu teiste kaide äärde ja seaks täiendavaid ohte laevade manööverdamisele Muuga sadamas. ?Elementaarne ettekujutus sadama edasisest arengust nõuab õlitöötlemise jätkamist alustatud rajoonis,? kirjutasid kaptenid oma järeldustes. Lisaks leidsid nad, et süvaveekai rajamine lääne poole ehk Pakterminali lähedusse ei too kaasa mingeid halbu mõjusid sadama teiste regioonide, kaide ja basseinide kasutamisele.
    Pakterminaliga ühes piirkonnas paiknevad veel Eurodek, Oiltanking ja Neste. Vähemalt kaks esimest neist vajavad hädasti juurdepääsu uuele süvaveekaile. Kui EOS peaks neist lääne pool paikneva kai äärde jõudmiseks rajama poolteist kilomeetrit naftatoru, siis Pakterminalil tuleks teise lahenduse korral ehitada üle kolme kilomeetri, Oiltankingul ja Eurodekil aga kummalgi kaks kilomeetrit sama toruühendust. Vastavalt suureneks ka kulutused. Sadama põhiline vastuargument on seni olnud, et kai rajamine viljakai pikendusena tuleks üle kahe korra odavam.
    Vare sõnul on sadamat siiani arendatud china town?i põhimõttel, mille tulemused ei saa olla teistsugused kui odavad, kuid samas tihti maitsvad road väikestes söögikohtades väikestele seltskondadele, tohutu ülerahvastus, arvukad tõuklemised, kung fu kaklused grupeeringute vahel ja omapärane hais, mis on segu toidulõhnadest ja õlihaisudest.
    Tallinna Sadama nõukogu esimees Koit Uus ütles, et nõukogu üritab olukorras, kus erinevad lahendused on kasulikud ühtedele ja kahjulikud teistele operaatoritele, säilitada külma verd ja teha otsuse sadama majanduslikest huvidest lähtuvalt. ?Oleme andnud rohelise tee igasugusele planeerimisele ja projekteerimisele, kaalume erinevaid variante. Kindlasti ei sünni otsus vaikselt kusagil kabinetis,? lubas ta.
    Uus ütles, et otsuse langetamiseks ei ole kõige olulisem investeeringu suurus, vaid selle pikaajaline tasuvus. Oluline on ka, et sadam ei võtaks endale liiga suuri riske, vaid jagaks neid operaatoritega, lisas ta. Millist lahendust nõukogu esimees ise pooldab, ei soovinud ta öelda.
    Seevastu ütles nõukogu liige Toivo Ninnas, et on koos teiste laevakaptenite ja lootsidega viljakai pikenduse vastu, sest see takistaks ülejäänud kaide normaalset kasutamist ja häiriks suurte laevade sissesõitu. ?Igal juhul tuleb seda varianti enne mudeli peal katsetada,? leidis ta. Ninnase hinnangul muudaks planeeritav viljakai pikendus kogu sadama elu keeruliseks.
    Viljakai pikenduse rajamise soovi taga võib olla ka ühe uue terminali ehitamise kava selle vahetusse lähedusse aadressil Vilja 1. ETP Grupp on projekteerinud sinna OÜ Transcontinental tellimusel naftakeemiasaaduste terminali. Kava järgi on seal plaanis ladustada aastas 400 000 tonni eriti mürgist bensiinilisandit MTBE. Toote plahvatusohtlikkuse kõrval kujutab see ka suurt ohtu samas kõrval paiknevatele toiduterminalidele ja vilja ümberlaadimisele.
    Transcontinentali omanikud pole teada, äriregistri andmetel pole sel firmal viimastel aastatel majandustegevust olnud. Kinnitamata andmetel on selle maa-ala detailplaneeringu tellinud nõukogu teadmata Tallinna Sadama tegevjuhtkond. Sadama turundusjuht Erik Sakkov vastas sellele küsimusele napisõnaliselt, et sellist detailplaneeringut pole.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.