Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väike-Jaguar jõudis Eestisse
Kui seni maksis uue Jaguari omanikuks saamine Eestis vähemalt 616 000 krooni, siis uue X-Type?i odavaim versioon maksab ?vaid? 514 000 krooni. Tõsi küll, pool miljonit on suur raha, kuid Jaguar jääb Jaguariks.
Uue X-Type?i proovisõidul Prantsusmaa mägistel ja käänulistel teedel annab juba pärast esimesi kilomeetreid autoajakirjanikele ühese veendumuse, et inglased ei ole antud mudeli väljatöötamisel teinud vähimatki hinnaalandust ning Jaguari imago laiatarbeautode klassi sisenemisel ei ole saanud vähimalgi määral kahjustada.
Automargi Fordile kuuluvusest ei anna märku ükski detail ja ehkki sisekujundus ei vastu täielikult ootustele, on X-Type?i sõiduomadused absoluutsel tipptasemel. Pidev nelikvedu hoiab autot sedavõrd kindlalt teel, et nii mõnigi kuumaverelisem ajakirjanik unustab kus ta on ja kes ta on ning tema juhitav Jaguar kaob suisa pöörase kiirusega kõikide ülejäänute silmist. Kolleegide suureks imestuseks on toosama punane Jaguar aga sihtpunktis ilma ühegi kriimuta teisi ootamas ning teades, et tegemist kaugeltki rallisõitjaga ei ole, jääb üle vaid uue Jaguari sõiduomadusi kiita.
Arvamust kinnitab proovisõit ringrajal, kus ka parima tahtmise juures ei ole võimalik autot tänu veojõu kontrollsüsteemile külglibisemisse viia. Ja seda isegi spetsiaalselt märjaks kastetud rajalõigul.
Auto 2,5 ja 3-liitrised mootorid arendavad võimsust 194 ja 231 hj, mis kiirenduse puhul väljenduvad vastavalt 8,3 ja 7 sekundit. Ja seda vaatamata tõsiasjale, et auto tühimass on 1555 kg. Telgede vahe jääb küll alla näiteks Ford Mondeole, Rover 75-le, 3-seeria BMW-le ja C-klassi Mercedesele, kuid on näiteks pikem kui VW Passatil või Audi A4-l. Igatahes tagab 2710 millimeetrine teljevahe igati pehme ja sujuva sõidu mistahes teeoludes.
Juhi sõidumugavuse osas ei ole samuti vähimatki etteheidet, eriti põnev on puutetundlik ekraan keskkonsoolis, kust saab sättida kõike, alates raadiost kuni navigatsiooniseadmeni välja.
Eestis on hetkel on saadaval viis erinevat versiooni, kahe erineva mootoriga: 2,5 V6 (hind alates 514 000 krooni), 2,5 V6 Executive (585 000), 2,5 V6 Sport (556 000), 3,0 V6 Executive (630 000) ja 3,0 V6 Sport (601 000). Kõikide Jaguaride varustusse kuulub nelikvedu, veojõu kontrollsüsteem, soojendusega tuuleklaas, audio, elektriliselt reguleeritav juhiiste, puitarmatuur jne.