Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aasta Auto kujundab Tartus automüüki
Kui möödunud aasta kokkuvõttes valitses Lõuna-Eesti uute sõidukite koguturgu Peugeot ja sõiduautode seas oli vankumatu liider Lada, siis tänavu on viie esimese kuuga haaranud oodatult ohjad enda kätte Volkswagen. Ja seda oli ka arvata. Mullu tõusis Tartu uus Volkswageni müüja AS Aasta Auto kaheksa kuuga Tartu aasta kogumüügis kolmandale kohale ja see oli igati tubli tulemus. Tänavuse aasta alguses olid stardipakud juba võrdsel joonel ning nii sõiduautode kui ka kogumüügi osas ongi volkar viie kuu kokkuvõttes Lõuna-Eesti liider. Tõsi küll, hõisata on Saksa rahvaautol siiski veel vara, sest kogumüügi vahe Peugeot?ga on vaid paar autot ja pole põhjust, miks ei võiks uus Peugeot 307 hakata ka Tartu rahva südameid võitma. Samuti pole Lada kuigi kaugele selja taha jäänud ning aasta lõpuni veel ees seitse rasket müügikuud. Kõike võib juhtuda.
Kindel on aga see, et mais tegi Volkswagen väga korraliku müügi ja seda eriti sõiduautode osas. 41 uut sõiduautot on sedavõrd hea tulemus, et ka paljud need automüüjad, kellel omakorda edasimüüjad üle Eesti laiali, võivad sellest vaid unistada. Aasta Auto on aga ise üks selliseid edasimüüjaid. Kuid mis seal salata, mitte ainult eelnimetatud margid pole Tartus hästi müünud, vaid kogu automüük on teinud Tartus suure sammu edasi. Kui 1999. aastal müüdi Tartus keskmiselt 80 uut sõiduautot kuus ja mullu 123, siis tänavu on kuu keskmine automüük juba 144 uut sõiduautot. Maikuu oma 197 sõiduautoga on aga hoopis tõsine number ja kui Lõuna-Eesti automüük samas vaimus jätkub, on tänavu oodata Tartu aasta kogumüügis 2000 auto piiri ületamist. Ja kui mitte sõiduautode osas, siis koos tarbesõidukitega ei tohiks selle numbrini jõudmine küll probleem olla.