Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Doteerida tuleks sõitjaid, mitte vedajaid

    Kõige negatiivse kõrval, mida reisirongide bussiliiklusega asendamine kaasa on toonud, on ka üks positiivne moment. Riik teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni näol näitas rahale oma poliitilist võimu ja ei andnud raudteefirmade väljapressimisele järele. Iseasi on, et seesama poliitiline võim ei saanud oma võimunäitamise tagajärgedega mingilgi arvestataval tasemel hakkama.
    On selge, et kodanikud peavad liikuda saama. Kui tahame kedagi aidata, siis peaks abi saajaks olema tarbija ja mitte teenuse pakkuja. Tarnija võib toetuse saajaks olla juhul, kui pole võimalik konkurentsiolukorda kehtestada. Transpordikorralduses on see võimalik.
    Seega, unustagem vaidlused, kas toetada raudtee- või bussiliiklust. Lubagem tarbijal otsustada, kellelt ja millal ta vastavat teenust ostab. Sellisel juhul tõuseksid muidugi piletihinnad majanduslikult põhjendatud tasemele. On oht, et konkurents võib reisitranspordi süsteemi välja kurnata, tõstes keskpikas perspektiivis veelgi piletihinda. Võib juhtuda ka, et vaesemate piirkondade transpordisüsteem kannatab. Aga kasutagem siis praegust doteerimiseks määratud raha vastavate piirkondade ja kodanike toetamiseks, et nad saaksid maksta kallima teenuse eest. Toetuste süsteemi käivitamiseks on meil vastavad ametkonnad olemas. Teenuse pakkujad hakkaksid pakkuma erinevate hinnapakettidega transporditeenust. Seega hakkaks igaüks tegelema sellega, milleks ta on määratud.
    Pole põhjust karta, et maapiirkondade praegu oma vähese intensiivsuse, hajutatuse ja vaesema turu tõttu kallim reisiliiklus välja sureb. Jah, kasumlikumad liinid haaratakse alguses ?lennult?, kuid konkurents surub sealt varsti osa teenuse pakkujaid mujale. Transporditeenus on üks esmaseid vaesemate piirkondade väikeettevõtluse vorme ja mootoreid, kui me vaid doteerimisega seda ärikliimat ära ei rikuks. Seega pole valik isegi mitte konkurentsi ja reguleerimise vahel, vaid regioonide arengu või toetamise vahel. Ehk anna vaesel õng, aga mitte kala.
    Paraku siiani püüame talle lahjat ?kala? sotsiaalse õigluse ja abi sildi all jagada. Maksumaksja raha kulub ja kulub arvukatele muutmistele ning vaidlustele. Lõppude-lõpuks, mis riigist me üleüldse räägime, kui me ei usalda oma kodaniku valikuid ja tervet mõistust isegi mitte selles osas, kas valida liikumiseks buss, rong või auto.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.