Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kummipaat on mobiilne kaaslane

    Soovides soetada kummipaati, tuleb endale kõigepealt selgeks teha, milleks paat kõige rohkem kasutust leiab. Sellest, kas paadiga tahetakse lihtsalt puhata, kala püüda, sukelduda või harrastada teisi veespordialasid, sõltub hind ja lisavarustuse vajalikkus. Samuti on oluline arvestada transpordivõimalusega ? kas paati tuleb kokkupanduna vedada auto pakiruumis või järelkäruga.
    Kui need asjad on klaarid, tuleb paati valima hakata. ?Kummipaatidega seonduv on nii lai valdkond, et ilma hea sõbra või spetsialisti nõuta on kerge alt lennata,? räägib Yamaha moto- ja paadipoe juhataja Tiit Kaasik ja hoiatab, et inimeste soov saada kvaliteetset asja väga odavalt on paatide puhul naiivne. Paraku paljud seda ei teadvusta ja lepivad algul suisa kilepaadiga. Seejärel proovitakse Vene päritolu kummipaate, mis on väga päikesetundlikud, ning alles siis raatsitakse midagi paremat osta.
    Korralikemate, mitmekihilistest PVC-kangastest või neopreen-hüploonist paatide hinnad algavad 8000 kroonist ja ulatuvad kõvapõhjaliste veesõidukite puhul üle 100 000 krooni. ?Seaduse järgi peab ühes merel sõitvas paadis olema nii palju varustust, et tavalisse kummipaati seda ära ei paiguta. Seepärast tuleb paate tuunida, ehitada peale kaared jne. See tõstab hinda,? räägib Igor Randmäe OÜ Thore paadipoest.
    Ühe tavapärase paadi hinna sisse kuuluvad aerud, pump ja remondikomplekt. Kõik kokku kaalub 40?65 kilo. Päästevahendid tuleb eraldi muretseda. Üle 2,5 meetri pikkused paadid tuleb registreerida ka veeteede ametis.
    Kummipaatide puhul võib selgelt eristada kahte kategooriat: rõngaspaadid ja U-kujulised paadid. Meil on müügil palju Vene päritoluga kummist rõngaspaate, millele mootorit kinnitada ei saa ja paadisõitja peab leppima ainult aerutamisega. ?Tõsised tegijad rõngaspaate tavaliselt ei tooda,? väidab Kaasik.
    U-paadid seevastu on mootorikohaga ja võimaldavad rohkem tehnilisi lahendusi. ?Näiteks kasutatakse paatide põhjadel ribisid või on põhi täisplaadist. Samuti võib põhi olla täispuhutav,? räägib OÜ Thore juhatuse liige Toomas Soots.
    Mootorid, mida kummipaatidel kasutatakse, peavad olema kerged ja suhteliselt võimsad. ?Miinimumvõimsus võiks olla vähemalt 5 hobujõudu,? soovitab Randmäe. Väiksed elektrimootorid on tema arvates rohkem naljavärk ja neid kasutatakse peamiselt hääletult looduses liikumiseks või kohtades, kus bensiinimootoriga paadi kasutamine on keelatud.
    Kvaliteetse paadi eluiga on vähemalt 15 aastat. Paat säilib paremini, kui teda talvel hoida täispuhutuna. Kaua aega kokkupakituna seisva paadi materjal võib murdmiskohtades deformeeruda, kuigi enamik tuntud tootjaid annab materjali garantiiks vähemasti viis aastat ja paar-kolm aastat vana paat näeb ikka välja nagu uus.
    Kummipaadisõit on üsna laisk veespordiala, kui varustus alt ei vea. Väiksematel veekogudel edasiliikumiseks suurt pingutama ei pea, suurema kummipaadiga allavoolu sõites võib aga lausa pikutada, kui ilus ilm on.
    Eestis saab tellida mitmepäevaseid kummipaadimatku ja isegi rafting?ut, mis on suuremat sorti kummiparvega kärestikust alla kihutamine. Kummipaadimatk Emajõe alamjooksul näiteks viib rändaja täiesti asustamata paikadesse.
    Võrtsjärvest Emajõge pidi Tartusse kulgeja aga peab olema hea orienteeruja, sest veetee on selles vahemikus tõeline labürint.
    Ka Soomaal on hulk rahulikke jõgesid, mida lihtne kummipaadiga läbida.
    Rafting?uks sobib Eestis Jägala jõe alamjooksule jääv lõik ja sedagi vaid kevadise või sügisese suurvee ajal.
    Kummipaadimatkale minnes on vaja kaasa võtta ka lappimisvarustus: liim ja lapid. Veesõiduk on tundlik ogade suhtes, jões peituvad oksad ja traadid võivad kummipaadis mugava äraolemise kiiresti hädaolukorraks muuta.
    Sõita saab alates ühemehe-kalamehepaadist kuni päästeparve või U-paadini. Kalamehepaatide hinnad algavad 6000 kroonist, mahakantud päästeparve hinnas tuleb jõuda kokkuleppele mõne laevaomanikuga. Vene päritolu laevade päästeparved ei kesta tavaliselt kuigi kaua, pärast mõnda suvehooaega vajavad nad palju lappimist.
    Autor: Margus Sanglepp
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.