Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sport-Yaris hiilgab täpsusega
Vaatamata tõsiasjale, et uue Toyota Yaris T Spordi rooli taha istudes näitab kilomeetrimõõdik vaid numbrit 26 ja sissesõit olematu, surub paigaltvõtt selja istmesse. Väikeautolikult kerge kere ja 1,5-liitrise mootori 106 hobujõudu annavad autole energiat enam kui küll.
Esimene, mis proovisõidul tähelepanu äratab, on ülitäpne rool ja käiguvahetus. Käigud liiguvad oma pesasse vähimagi tõrketa ja sportlikuma sõidustiili juures on kiire käiguvahetus nii sujuv, nagu oleks selle autoga juba aastaid sõitnud. Omaette elamus on auto teelpüsivus. Väikeauto jäik ja sportlik vedrustus ei paku tavasõitjale küll erilist mugavust, kuid samas hoiavad 15tollistel alumiiniumvelgedel 185/55 mõõtu rehvid autot nii kindlalt teel, et kurvi, mida tavaliselt üle 90 ei tihka võtta, võib vabalt ka 120km tunnikiirusega läbida.
Seega sobib T Sport eeskätt linnatänavatele ning käänulistele teedele. Pikka otsa Eesti teeoludes sõita on temaga üsna tüütu. Tundub, et sportlikkuse eesmärki teenib ka suhteliselt kõrge müratase, mis, tõsi küll, tämbri poolest on pigem madal. Igatahes juba saja kilomeetri järel hakkab kiirema sõiduga kaasnenud müra ja loksutada saanud sisikond sportlikku sõidunaudingut vähendama. Vaiksemalt sõites pole asi mõistagi nii hull, kuid selle autoga vaikselt sõita on üsna raske.
Ka välimuselt on T Sport tavalisest Yarisest selgelt erinev. Nii esi- kui tagapamper on muudetud sportlikumaks, lisatud on küljelaiendid, auto on 2 sentimeetrit pikem ja madalam. Viimast rõhutavad tolli võrra suuremad alumiiniumveljed ning senine naisteauto imago on kui peoga pühitud. Ka seest võib leida erinevusi. Silmatorkavaim neist on digitaalse näidikuploki asendamine sportlikult valge põhja ja mustade seieritega numbrilauaga. Esiistmed on sügavamad ja pakuvad piisavalt külgtuge, rool on kaetud nahaga, käigukangi otsast vaatab vastu hõbedane metallotsik.
Auto baasvarustus on rikkalik ja kui vaadata hinda, siis ega see olegi tavalisest Yarisest väga palju kõrgem. On ju eeskätt sportlikkus see, mis auto hinda tõstab, Yarise puhul on saadud suhteliselt odavalt hakkama.