Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Heade ideede korjamiseks unusta õpitu

Tiiu Värbu 11. juuli 2001, 00:00

Loomingulisus müüb, väidab ülemaailmse turundusagentuuri EURO RSCG Põhja-Euroopa regiooni tegevjuht Rob Benjamens.

Loomingulisus ei tähenda tema sõnul vaid edukat massimeediareklaami. Oluline on, et ka äriidee oleks loominguline.

Milles loomingulisus seisneb?
Loomingulisus tähendab, et sinu meeled on avatud, et sa unustad selle, mida sa teha ei tohi. Meile õpetatakse väga palju asju ? loomingulisus on nende asjade unustamine. Olla avatud meelega, kombineerides kõikvõimalikke asju. Loomingulisus võib tulla kust iganes.

Ega loomingulisus näiteks tehnilistel aladel ei pea pärinema tehniliste alade spetsialistidelt ? see võib tulla ka täiesti tavalistelt kõrvalseisvatelt inimestelt.

Kuidas müüa loomingulist ideed?
Loomingulisust on väga raske müüa, kui teine pool ei usu sellesse ega näe sellest tulenevaid võimalusi. Inimesed peavad tunnistama, et nad kannavad reklaami vaadates või äristrateegiat planeerides ja arendades mineviku taaka endaga kaasas. Ikka mõeldakse, kuidas ma minevikus tegin. Pidev minevikku vaatamine on suur risk. Asjad võivad olla muutunud. Kolm või kümme aastat tagasi läbi kukkunud idee võib just nüüd hästi töötada.

Kust ammutada loomingulisust?
Firmajuhtide aeg kulub peamiselt koosolekutele ning reisimisele ühest koosoleku kohast teise. Nädalavahetusel loetakse ja puhatakse ning uuel nädalal tormatakse uue hooga koosolekutele. Tegelikust igapäevaelust jäävad need juhid kõrvale. Kohtusin ühe suurettevõtte juhiga, kes ütles, et ühel äripäeval nädalas ta ei tööta. Selle asemel käib ta poes, kinos, muuseumis ? võtab tõelisest elust osa. Igakord pärast järjekordset ?vaba päeva? hullub tema sekretär, sest ta saab juhilt terve portsu väikeseid märkmeid ideedega. See on loomingulisus ja see pärineb igapäevaelust.

Kuidas valida loomingulist agentuuri?
Tuleb valida selline agentuur, keda sa usaldad. Kui agentuuri ja firma vahel on usalduslik side, julgevad reklaamiinimesed olla avatud ja esitada loomingulisi ideid.

Kui sul ei ole veel usalduslikku partnerit, siis vaata, mida on agentuur varem teinud ? millised on nende reklaamid ning millised on seal töötavad inimesed. Väga tähtis on see, kas sa saad nende inimestega koos töötada või mitte.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:42
Otsi:

Ava täpsem otsing