Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Citroeni lipulaev sõidab nii põllul kui maanteel

    Esimene mulje C5 rooli taga pole midagi erilist. Proovisõiduauto 2-liitrine mootor jaksab 1318 kg tühimassiga autot vähimagi vaevata edasi viia ning erksust jätkub piisavalt ka linnasõidul. Salong on mugav ja käepärane.
    Maanteele minnes tekib pettumuski: tugev külgtuul tekitab kerge ebakindluse ning auto tundub olevat vedel. Kui aga rooli kangekaelselt otse hoida, siis kurss ei muutu. Tundub, et ebamäärasuse tekitaja on elektrooniliselt juhitav hüdropneumaatiline vedrustus, mis peab reageerima auto igasugustele kõikumistele ja mis metsa vahelt välja sõites ootamatu külgtuule kätte sattudes masina hetkeks mõtlema paneb.
    Tuule vaibudes aga hakkab võrdeliselt läbitud kilomeetritega arvamus autost paranema. Eriti nauditav on C5ga sõita meie teedel suurematel kiirustel. Isegi enam kui 150 km tunnikiiruse juures suudab Hydractive 3 nime kandev vedrustus hoida autot Tallinna?Tartu maanteel nii stabiilselt, nagu sõidaks mööda lennuvälja. Kiiruse kasvades vajub auto ise allapoole, aerodünaamika ja teelpüsivus paraneb, kütusekulu väheneb.
    Hoopis põnevaks muutub olukord, kui keerata metsavaheteele. Harjumuspäraselt lisad sellistel teedel gaasi seni, kuni auto ülemäära raputama hakkab. C5 puhul aga vajuta ja vajuta, ikka ei raputa. Rataste üles-alla liikumise vahemiku suurenedes tõuseb ka auto ohutuse mõttes kõrgemale ning alles siis, kui spidomeetriosuti juba 80-le läheneb, adud, et selle auto puhul need reeglid ei kehtigi. Vedrustus on vaid üks atraktiivsemaid tehnilisi lahendusi. Näiteks on auto varustatud Multiplex-elektrisüsteemiga, mida juhib keskarvuti ja millel nutikusest just puudust ei tule. Kui vihma hakkab sadama, käivitab auto ise kojamehed ja sulgeb aknad. Kui juhi lahkudes jääb raadio kauaks mängima või mõni tuli põlema, siis aku mahtuvuse vähenedes teatud piirini lülitab auto ise tarbija välja jne.
    Praegu müüakse kolme erineva varustusega C5 (X, XS ja Exclusive), millele saab valida koguni viit erinevat mootorit (neist kolm bensiini- ja kaks diiselmootorit). Lisaks saab juba tellida universaalkerega varianti: pakutakse vaid SX-varustusega 2-liitriseid mootoreid (bensiini- või diiselmootor), bensiinimootori juures saab vaid valida, kas automaat- või manuaalkäigukastiga. Kui sedaankeret meenutava luukpära alghind on 284 900 krooni (1,8-liitrine bensiinimootor, X-varustusega), siis universaalkerega variandi hinnad algavad 339 900 kroonist. Optimaalne variant C5 puhul olevat aga SX-varustuse ja 2-liitrise bensiinimootoriga, mille alghind on 319 900 krooni. Sellise auto keskmiseks kütusekuluks õnnestus saada 7,9 l 100 km kohta ja varustuses on olemas kõik keskklassiautole kohane alates pardakompuutrist kuni automaatse kliimaseadmeni välja.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.