Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sisseoste tehes eelistatakse lähedust

    Tallinlased eelistavad osta tarbekaupu ja nädala sees ka toidukaupu kodule lähimast kaubanduskeskust, nädalavahetusel on toidukaupade peamiseks ostukohaks aga turg.
    Nii nädala sees kui ka nädalavahetusel ostab 27% tallinlastest toiduaineid kodule lähimast kaubanduskeskusest/supermarketist.
    Nädalavahetusel eelistab 37% vastanutest osta toidukaupu turult. Nädala keskel langeb turu eelistajate osakaal umbes kaks korda.
    Turule kaotavad nädalavahetusel oma positsiooni teised ostukohad ? kodule lähim pood, töökohast koduteele jääv kaubanduskeskus ning töökoha lähipood.
    Teiseks ja ainsaks võitjaks turu kõrval on nädalavahetustel nn lemmikkaubanduskeskus, mis ei ole küll kodule lähim, kuid kuna see meeldib teistest enam, käiakse seal ka nädalavahetuseti tavapärasest rohkem.
    Kui töölt koduteele jäävate kaubanduskeskuste külastatavus on nädala sees üsna suur (19%), siis nädalavahetusel langeb see ligi kolm korda (7%). Seetõttu tuleb peamise liiklusvoo äärde jäävate ostukohtade käibele kasuks asuda samaaegselt kas elurajoonis, selle läheduses või areneda tarbija teadvuses lemmikkaubanduskeskuseks.
    Majapidamistarbeid eelistab osta kodule lähimast kaubanduskeskusest/supermarketist 38% inimestest. Teiste ostukohtade positsioon näib sõltuvat sellest, milline on selle tarbija(-rühma) peamine ostukoht üldse. Huvitav on, et mitmed uued kaubanduskeskused on positsioneerinud ennast eelkõige kesklinna ja elurajoonide vahelistele liiklusvoogudele või koguni linnast välja.
    Keskuse üldkontseptsioonina eelistatakse varianti, kus on suur müügisaal ja palju erinevaid kauplusi (näiteks Kristiine ja Rocca al Mare tüüp).
    Teenuste ja lõbustuste hulga suhtes jaotuvad arvamused umbes pooleks ? veidi enam on neid, kes sooviksid kaubanduskeskuses minimaalselt teenuseid ja lõbustusi. Kaubavaliku poolest eelistatakse keskmise hinna- ja kvaliteeditasemega tarbekaupu. 30% vastajatest sooviks näha lihtsamat ja odavamat kaupa.
    Kliendiboonuste ja soodustuste osas soovitakse kõige enam allahindlust igalt ostult (40%). 24% vastanutest eelistaks sooduspakkumisi ja 15%-le meeldiks enim ostudega kogunev boonussumma. Kuigi enamik suuremaid kaubanduskeskusi ja -kette kasutab boonussüsteeme osaliselt kombineeritult, iseloomustab esimene variant eelkõige Kaubamaja/Selveri, teine Stockmanni ja kolmas Prisma/Konsumi süsteemi.
    Boonussumma kogumise väiksem eelistus võib olla seotud psühholoogiliste teguritega, aga kindlasti ka asjaoluga, et paljude Prisma klientide jaoks pole boonussumma laekumise ja seega ka naudingu aeg veel saabunud. 20% tarbijaist ei soovi üldse näha kliendikaarti ja/või eelistab kliendikaardile teisi kliendiboonuse süsteeme. On ka tarbijarühmi, kes peavad kliendikaarti ning sellega kaasnevaid soodustusi ebavõrdsuse allikaks ja avalduseks.
    Ariko Marketing viis kaubanduskeskuste uuringu läbi käesoleva aasta juunis, küsitledes 600 tallinlast nende kodudes.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.