Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELK Lennuliinid kriitilises seisus

    Firma juhtimisest kõrvaldatud Aleksander Beloussov peab omaloodud firma pankrotist päästmiseks läbirääkimisi ekselukaaslasest nõukogu esimehe Rita Lillipuuga, kellega on tal käsil ka hulk kohtuvaidlusi.
    Selle aasta algusest lennufirma ühe omaniku Rita Lillipuu poolt ettevõtet juhtima pandud varem õmblusettevõttes IT alal töötanud Aleko Peipsi ütles, et raskes seisus ettevõtte saneerimine kulgeb vaevaliselt ja selleks kulub tal veel umbes aasta. Ta tunnistab, et 60 inimest on tänavu koondatud ja alles veel 55. Kulude vähendamiseks on müüdud aasta tagasi ostetud uus lennuk Jetstream ja müügis on kaks kasutult seisvat TUd. Vaatamata sellele, et enamik liinilende on katkenud ja jäänud vaid Kärdla-lennud ning postivedu Helsingisse, loodab Peipsi aasta lõpetada mitme miljoni krooni suuruse kasumiga. Kuna varaline kate lennukite näol on firmal olemas, pole pankrotti tema hinnangul karta. Ettevõtte majandustulemusi keeldub Peipsi avaldamast, öeldes, et Eesti Vabariigis on palju jõude, mis tema vastu tegutsevad ja mida vähem tema tegemistest teatakse, seda parem.
    ELK Lennuliinide nõukogu esimees Rita Lillipuu ütles end lootvat, et lennufirma rabeleb kriisist välja ja jääb püsima. Selle tõenduseks tõi ta võlasumma vähenemise varasemalt 24 miljonilt kroonilt 14 miljonile kroonile. Naine lubab peagi taastada Peterburi-liini, seejärel ka lennud Moskvasse ja Minskisse. Lootused on rajatud suurte Vene lennumasinate TU-134 ja TU-154 müügile, misjärel on kavas rentida sobilikumad väikelennukid.
    Lennuameti peadirektori asetäitja Tiit Soorm hindas ELKi võimalusi Vene lennukid maha müüa kesiseks, sest need vajavad tänapäeva nõuetega vastavusse viimiseks täiendavat hooldust ja lisavarustust. Tema hinnangul on firma lennutegevus praegu minimaalne, kuid Kärdla-liini ja kullerteenuste osutamise näol siiski olemas. Võlakoorma vähendamist pidas ta positiivseks märgiks.
    Lillipuu väitel oli Briti päritolu Jetstream põhjendamatult kallis ja selle äriplaan kehv ning see oli ka üks tollase presidendi Vladimir Beloussoviga lahkhelide tekkimise põhjusi. Lillipuu sõnul tekitas Beloussov lennufirmale oma tegevusega ka otsest rahalist kahju, mille kogusumma ulatub eri kohtuasju kokku arvates tänaseks ligi viie miljoni kroonini. Näiteks jättis ta maksmata 280 000 krooni ulatuses firmast võetud laenu ja võttis kassast ilma aruandeid esitamata kahel korral kokku 440 000 krooni sularaha, toob eksabikaasa näiteid kohtuasjadest. Lisaks Beloussovi enda kasutuses olevale 400 000 krooni maksvale sõiduautole nõuab ELK tagasi ka tema eksabikaasa Tatjana Beloussova käsutuses olevat Toyota Carinat ja tütre Vera Beloussovale sõita antud E-klassi Mercedest. Ametialaste kuritarvituste summa ulatub aga kriminaalsüüdistuse põhjal kolme miljoni kroonini.
    Samas on kokku kaheksa kriminaalasja oma endise elukaaslase Rita Lillipuu ja ELKi vastu algatanud ka Beloussov. Üks neist puudutab tema osalust lennufirmas. Beloussovi sõnul kuulub talle 63,1 protsenti, Lillipuu väitel aga üksnes 41 protsenti aktsiaist. Beloussov süüdistas oma endist elukaaslast ja äripartnerit ka kalli portsigari ja käekella varguses, kuid see kriminaalasi lõpetati, sest Lillipuu tagastas esemed läbiotsimise käigus. Mees võtab omaks, et tema eksabikaasa sõidab lennufirma autoga, kuid ütles, et see osteti Lillipuu soovitusel, et säilitada omavahelisi häid suhteid. Ta märkis ka, et jättis pärast lahku kolimist Lillipuule mitu maja.
    Jetstreami ostu peab Beloussov õigeks otsuseks, mis sündis kollektiivselt. Vene päritolu lennukid jäävad tema sõnul mugavuselt lääne omadele alla ja nende väljavahetamine on hädavajalik.
    Beloussov peab enda kõrvaldamist juhtimisest eelmise aasta lõpul ebaseaduslikuks ega usu, et ilma temata firma jalule võiks tõusta. ?Kogu lennutegevus põhines minu kontaktidel idas,? lausus ta. Kuna ta on endiselt üks omanikke, siis ei saa ELK tema sõnul ka ühtki lennukit müüa. ?Keegi ei ostagi neid, sest kes tahaks endale kohtuasju kaela,? lausus ta. Nõnda on firma Beloussovi hinnangul tupikus, millest ainsat väljapääsu näeb ta aktsiapaki talle üleminekus. Ta on valmis Rita Lillipuu ja kolmanda osaniku Priit Lõugu osaluse ära ostma. Vastasel juhul ootab firmat pankrot, on ta veendunud. Seda, et läbirääkimised aktsiate müügi üle käivad, kinnitas ka ELK Lennuliine esindav vandeadvokaat Andres Aavik.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.