Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naksitrallid pääsevad maastikule

    Renault on teada-tuntud revolutsionäär, mille mudelid on aluse pannud mõnelegi uuele liikumisele. Tema eestvedamisel hakati massiliselt tootma väikseid mahtuniversaale, seejärel pani Renault aluse kaubiku välimusega mahtuniversaalidele, siis otsustas ta muuta mahtuniversaal nelikveoliseks ja nüüd ehitas tagatipuks kaubiku välimusega mahtuniversaalile nelikveo. Kas ka seekord on tegemist sama eduka projektiga, kui oli mahtuniversaaliga, näitab aeg. Eestis väga suurt müügiedu sellele küll ei tihka ennustada. Nelikveo ehitamine pole just odav lõbu, meie keskmine ostja loeb aga hinnasilti väga hoolega.
    Lihtsama varustusega Kangoo 4x4 hinnad algavad 224 900 kroonist, mis võrreldes tavalise Kangooga on oma poolsada tuhat krooni kallim. Samas, nelikveoga Renault Scenic Rx4 hinnaga võrreldes on Kangoo 4x4 aga ligi 100 000 krooni odavam. Nii et kõik on suhteline. Igatahes on tegemist heas mõttes vägagi naljaka autoga. Esimene erinevus tavalise Kangooga võrreldes on tema kõrgus. Auto kliirens on tõusnud 180 millimeetrilt 2 sentimeetrini, põhja kõrgus veelgi rohkem.
    Lisaks kõrgusele ja nelikveole on uuendusi veelgi. Näiteks on tagavararatas toodud põhja alt ära pagasiruumi, kus ta seisab seina ääres püsti nagu vanal Volgal. 14tollised plekkveljed on asendunud 15tolliste alumiiniumvelgedega, külgmine iluliist on laiem ja veel nipet-näpet. Olulisem uuendus on aga uus 1,6-liitrine bensiinimootor. Tegemist ei ole sama 110 hj 1,6-liitrisega, mis on paigaldatud Megane?ile, vaid uue mootoriga, millel võimsust sama palju kui Megane?i 1,4-liitrisel ? 95 hj.
    Nagu eeldada võib, on peamine proovisõidul esile kerkiv pluss nelikveolise variandi hea teelpüsivus. Lumelörtsisel teel hoiab nelikvedu autot kindlalt kursil ka suverehvidega ning Kangoo piisavalt jäik rool laseb end roolis üsnagi vabalt tunda. Lisaks suurepärane väljavaade igas suunas ning ruumikus. Viimane on samas ka kohati puuduseks, sest auto on nii lai, et uks jääb pisut kaugele ning pikal sõidul ei ole kätt kusagile mugavalt toetada. Ka keskelt puudub käetugi.
    Mootoril jätkub aga võhma kiirendamiseks nii linnas kui maanteel möödasõitudel, salongi kostuv müra on iseteema. Nagu ka kütusekulu. Nelikveoga auto peabki transmissiooni tõttu rohkem kütust neelama, see on selge, ka on auto kõrgem, tuuletakistus suurem jne. Tehniliste andmete järgi on 4x4 kütusekulu tavalisest 1,6-liitrisest Kangoost (Eestis seda hetkel ei müüda) umbes 1 liitri jagu suurem, jäädes keskmise näitajaga 8,6 liitri kanti 100 km kohta. Tegelikkus kipub aga teine olevat. Seier kukub proovisõidul lausa silmanähtavalt ning olgugi, et auto on täiesti uus, mootor ja transmissioon väga tihke, on 10 liitri lähedale jääv keskmine kulu ilmselgelt palju. Kusjuures sõit kulgeb 90 ulatuses maanteel lubatud kiirusel. Loodetavasti parandab sissesõit olukorda ning peatselt on nelikveolisele Kangoole lisandumas ka 1,9-liitrine (80 hj) diiselmootor. Esialgu on 1,6-liitrine bensiinimootor aga ainus variant.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.