Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

E-Piim nõuab saamata tulu

Väinu Rozental 22. november 2001, 00:00

E-Piima peadirektori Jaanus Muraka kinnitusel on Pärnu kriminaalpolitsei algatanud seoses kaubamärgi vargusega kriminaalasja. ?Kriminaalasjale on nüüd lisatud ka meiepoolne rahaline nõue,? ütles Murakas.

Muraka sõnul on E-Piima nõude aluseks E-Piimale kuuluva kaubamärgi Eesti Kuldne Juust läbimüügi vähenemine, sest Tori-Selja piimaühistu on kolm aastat tootnud Kuldset Eesti Juustu ning müünud seda Põltsamaa omast odavamalt.

?Meie nõue on septembri lõpu seisuga,? täpsustas Murakas. ?Kui nad jätkavad piraatkauba tootmist, suureneb vastavalt ka nõue.?

E-Piima esindaja kaubamärgivaidluses, patendivolinik Jüri Käosaar omanimelisest patendibüroost kinnitas, et E-Piim on registreerinud kaubamärgi Eesti Kuldne Juust 6. juunil 2000. aastal. ?E-Piima kaubamärgi vaidlustanud Tori-Selja piimaühistu kaotas tänavu 29. juunil halduskohtus,? rääkis Käosaar ja lisas, et kohtuotsust edasi ei kaevatud.

E-Piim alustas kallima ja rasvasema eliitjuustu Eesti Kuldne Juust tootmist 1998. aasta suvel. Paari kuu pärast jõudis lettidele Tori-Selja piimaühistus toodetud Kuldne Eesti Juust. ?Tori-Selja tahtis tuntud märgi mõju ära kasutada,? põhjendas Käosaar sarnase juustusordi turuletulekut.

Jaanus Muraka andmeil on Eesti Kuldse Juustu omaaegne nädalane läbimüük ? 750 kilo ? kahanenud peaaegu olematuks. ?Tori-Selja saab oma juustu odavamalt müüa, sest nad pole juustusordi turuletoomiseks teinud turundus- ega reklaamikulusid,? rääkis Murakas.

Muraka sõnul on kriminaalasjast ja rahalisest nõudest teadlik ka Tori-Selja piimaühistu. ?Nad pole vastanud meie pakkumisele lõpetada asi ära kohtuväliselt,? ütles Murakas. ?Nõudsime neilt plagiaattoote tootmise lõpetamist ja saamata jäänud tulu hüvitamist.?

Tori-Selja piimaühistu juhataja Toomas Miller ütles, et tema kaubamärgivaidlust ei kommenteeri. ?Kaubamärkidega tegeleb meie toodete hulgimüügifirma Estover Kaubandus,? soovitas Miller partnerfirma poole pöörduda.

Eesti suurima juustu hulgimüüja Estover Kaubanduse ASi nõukogu esimehe Ago Tederi kinnitusel on tema juhitav OÜ Eesti Juust andnud kolm aastat tagasi taotluse registreerida kaubamärk Kuldne Eesti Juust. ?Tänaseni puudub patendiameti seisukoht, kas meie kaubamärk kuulub registreerimisele või mitte,? ütles Teder. ?Kuni pädev organ pole otsustanud, kas Kuldne Eesti Juust on äravahetamiseni sarnane E-Piimale kuuluva kaubamärgiga, pole põhjust lõpetada selle tootmist.? Teder on veendunud, et mõlemad kaubamärgid on nii sisult kui ka vormilt erinevad. ?Tegu on kahe täiesti erineva juustuga, mis erinevad nii markeeringu kui nime poolest,? lisas ta.

Tederi sõnul võiksid nemad kui kaubamärgi Eesti Juust Light esmase registreerimistaotluse esitajad algatada omakorda kriminaalasja E-Piima vastu, mis toodab endiselt Eesti Juust Lighti.

Pool aastat tagasi süüdistasid juustutootjad Estover Kaubandust tarbija eksitamises, sest firma tõi Leedust sisse Gouda juustu, pakendas selle Eestis ning müüs Saaremaa juustu nime all.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing