Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mainekujundusega on alustatud valest otsast

    Äripäeva arvates on praegu veel ennatlik otsustada, kas üldse ja kui suure summa ulatuses peab riik finantseerima Eesti mainekujunduskampaaniat.
    Valitsus on lubanud kulutada 40 miljonit krooni Eesti tutvustamiseks. Samas ei ole aga üldsegi selge, milline see kampaania tuleb. Täpne ettekujutus puudub ka projekti eestvedajatel, kes esialgu nõudsid riigieelarvest 80 miljonit krooni, kuid ei osanud samas selgitada, mida nad selle rahaga kavatsevad teha.
    Enne kui otsustada selle üle, kas Eesti vajab suurejoonelist kampaaniat ja kui palju see maksma läheb, peab olema teada, milline on kampaania sisu ja eesmärk.
    Peaministri nõuniku Tarmo Sumbergi sõnul muutub tänu kampaaniale Eesti ettevõtjatel lihtsamaks oma toodete turustamine välisturgudel. Lisaks hakkab Eestis rohkem turiste käima. Turistide arvu suurenemisest saavad kasu erinevates majandussektorites tegutsevad ettevõtjad. Sumbergi hinnangul peaks Eesti iga-aastane turunduseelarve olema 30?50 miljonit krooni. Tema sõnul oodatakse, et kampaania tulemusena suureneb Eesti eksport aastas 4,4 miljardi krooni võrra ning välisinvesteeringud 500 miljoni krooni võrra. Turismitulu peaks kasvama igal aastal 1 miljardi krooni võrra.
    Efektiivsem oleks seada üks eesmärk, olgu selleks siis Eesti muutmine tuntumaks turistide, välisinvestorite või Eestis toodetud kaupade tarbijate hulgas. Iseküsimus on, kas riik peaks üldse taolist kampaaniat finantseerima.
    Ekspordi, välisinvesteeringute ja turistide arv suurendamisele aitab palju rohkem kaasa see, kui riik keskendub teravamate probleemide lahendamisele. On enesepettus jääda pärast kampaaniat ootama välisinvestorite tulva, kui me ei suuda eelnevalt vähendada bürokraatiat, lahendada kvalifitseeritud tööjõu puuduse probleemi või tagada investoritele stabiilset maksusüsteemi.
    On mõttetu kulutada maksumaksja raha välisinvestorite meelitamiseks ja samas Mõõdukate suu läbi teatada, et praeguse koalitsiooni kehtestatud investeeringute tulumaksuvabastuse otsus muudetakse varsti, et nii katta astmelise tulumaksu kehtestamisega tekkiv eelarveauk.
    Eesti mainekujunduse kampaania eestvedajad peavad üheks sihtturuks Venemaad. Meil ei ole mõtet korraldada kampaaniat, et muuta Eesti riigi maine venelaste silmis positiivseks, kui samas esineb peaminister Mart Laar oma erakonnakaaslastele saadetud kirjas naaberriigi suhtes ülikriitiliste märkustega.
    Eesti riiki aitab tuntuks muuta see, kui me oma tegevusega eristume positiivselt oma naabritest ja teistest Euroopa riikidest. Eile toimunud mainekonverentsil esinenud mainekujunduse asjatundja Bengt Eriksson ütles, et Eesti ettevõtluse areng on olnud suurepärane edulugu. Äripäeva arvates on oluline senist liberaalset majanduspoliitikat jätkata. Eestit ei tee tuntuks mitte riigieelarvest finantseeritav kampaania, vaid siin elavad ettevõtjad ja kodanikud.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.