Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna linnavolikogu tegi ainuõige otsuse

    Tallina linnavolikogu otsus arutult maksumaksja raha neelav mereringide tegevuskohana kaduvväikse kasuteguriga sõidukõlbmatu mootorlaev Tallinn ja väikelaev Junga maha müüa on saanud Äripäevas põhjendamatu kriitika osaliseks (ÄP 07.11. "Tallinn müüb Tallinna odavalt").
    Tallinna ekskapteni Arvo Takkingu väide, et 10 miljonist piisaks laeva reisikõlbulikuks tegemiseks ja et lisaks saaks selle eest ka kogu laeva sisustuse euroremontida, on ilus muinasjutt. Arvutused näitavad, et 3200m² sisepõrandapinnaga, (lisaks mitu tekki ja mootor) vana laeva tänapäevanõuetele vastavusse viimine läheb maksma vähemalt 30?40 mln kr.
    Artiklis on kirjeldatud alustuseks lugeja silme ette liigutava pildi hoolimatult tänavale visatud sadadest lastest ja laevaperest. Takkingu väide, et lapsed tal siiamaani järel käivad, on arusaamatu. Merehuviringide tegevus viidi üle Uus-Kalamaja 6 vastremonditud ruumidesse. Uues asukohas on laste kasutuses ca 450 m², kusjuures tingimused on võrreldamatult paremad kui vanas laevas. Mootorlaevas Tallinn oli lastega tegelemiseks oli võimalik kasutada vaid umbes 300 m² pinda, olmetingimused olid ebarahuldavad ? laev oli külm ja pime.
    Laste merehuvialase tegevuse alast teenust ostab linn professionaalidelt vastavalt Mereakadeemiaga 28. septembril sõlmitud lepingule. Selle tarvis on Mereakadeemiale rendile antud väikelaevad Suurlaht ja Juku. Neid ei ole linnavalitsus kunagi müüa plaaninud. Maksumaksja raha raiskamine oleks just noortelaeva Tallinn ülalpidamise jätkamine.
    Tõele ei vasta ka Tallinna linnavolikogu endise liikme Igor Pissarevi väide, et laeva on investeeritud vähemalt 6?7 miljonit krooni. Kahe silma vahele on jäetud, et enamik sellest summast ei kulunud mitte laeva investeeringuteks, vaid haldamisele. Raha ei kulunud mitte ühele laevale, vaid kolmele alusele. Tegevuskulud olid põhjendamatult kõrged. Noorteringide tegevust maismaal korraldada on mitmeid kordi odavam. Kogu laeva noortele kasulikuks pinnaks muutmine oleks nõudnud veel miljoneid.
    Toonane linnavalitsus oleks pidanud Tallinna ja ühes sellega kolm väikest õppelaeva haridusministeeriumilt üle võtmata jätma. Praegune linnavalitsus jätkas ülevõtmise lõpuleviimisel käimasolevat projekti, mis tundus esmapilgul olevat täiesti mõistlik ja tore eelmiste linnavõimude algatus. Enne kui volinikud 4. oktoobril 2001 aastal hääletasid kahe laeva müügi poolt, oli asjaga tegeldud pea aasta. Kõiki poolt ja vastuargumente kaaludes otsustati, et linna kukrut koormavad kaks laeva tuleb avalikul kirjalikul enampakkumisel maha müüa.
    Kahjuks peab nentima, et mereringide ?probleem? a la lapsed visati tänavale (ringides osales püsivalt ainult ca 100 last paar korda nädalas) on leidnud meedias kajastamist rohkem kui kogu Tallinna linna poolt lastele ja noortele suunatud tegevus. Linn toetas 2001. a 12 200 lapse treeningtegevust, 1500 lapse kooliväliste spordiringide tegevust, noorte puhkelaagrites käis sel aastal linna toel 8767 last ja noort, töömalevas osales 659 last ja noort, noorteprojektid on saanud linnalt tuge, kus oli kaasatud üle tuhande lapse.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.