Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hotelli unustatud asjad ei kao
Tallinnas Vabaduse väljakul tegutseva Scandic Hotel Palace vastuvõtuteenistuse juhi Aet Jürgensteini sõnul otsest reeglistiku hotellis selliste juhtumitega tegelemiseks ei ole ja iga konkreetset juhtumit vaadatakse eraldi. ?Kui tegemist on väikese asjaga, siis saadetakse see tavaliselt kliendile järele tavapostiga, sest tema aadress jääb hotellile alles ka pärast lahkumist,? kinnitab Jürgenstein. Suuremad hotellid kasutavad klientidest maha jäänud esemete neile järele saatmiseks ka kullerfirmade teenused, kuid siis võib juba hakata probleeme tekitama teenuse hind, sest selle maksab kinni kaotatud eseme omanik ise. Nii võib näiteks pidzaama või mõne mänguasja saatmise kulu olla mitmekordselt suurem, kui on selle tegelik väärtus.
Selliste juhtumite vältimiseks tasub alati helistada hotelli ja uurida, kuidas on konkreetses hotellis leitud esemete omanikele tagastamine korraldatud. Juhul, kui eseme tagasisaatmiskulud lähevad eseme väärtusest tõepoolest suuremaks, võib nende endale järelesaatmisest ka loobuda. ?Nii pole ju mõtet lasta endale näiteks vana sussipaari järele saata,? Aet Jürgenstein. ?Teine on muidugi lugu juhul, kui kaotatud esemel on suur emotsionaalne või materiaalne väärtus.
Hotelliga on põhjust uuesti ühendust võtta ka siis, kui kodus asju lahti pakkides selgub, et kogemata on kaasa võetud näiteks hommikumantel või televiisori kaugjuhtimispult. ?Seda juhtub ikka, et hotellist midagi kaasa võetakse, kas kogemata või tahtlikult, kuid väga harva juhtub, et keegi sellest hotelli teatab ning pärib, et kuidas ta saab näiteks hommikumantli tagasi saata,? kinnitab oma kogemuste põhjal Jürgenstein, ?Küll aga juhtub seda, et inimesele hakkab mõni asi hotellis väga meeldima ja ta avaldab soovi seda osta.?
Väiksemate esemete puhul jääbki asi tavaliselt nii, kuid suuremate esemete korral hakkab hotell asjaga ise tegelema. Juhul kui klient on kogemata näiteks televiisori hotellist kaasa võtnud, siis võtab hotell kliendiga ühendust ning soovib seda tagasi saada või saada hajameelselt hotellikülastajalt raha selle eest.
Alati tasub aga võõraste esemete leidmisel oma kohvrist hotelli siiski helistada, sest see näitab inimese soovi oma hajameelsusest tingitu tegu heastada. Selle tulemusena võib näiteks hotellist kogemata kaasa võetud hommikumantel kokkuleppel hotelliga jäädagi kliendile, sest selle saatmiskulud oleksid suuremad eseme enda väärtusest.
Pagasi või isiklike esemete kadumist võib juhtuda ka väljaspool hotelle, selliseks puhuks on kasulik endale muretseda reisikindlustus. Tavaline reisikindlustus puudutab vaid reisija tervisega seotud kulusid, kuid soovi korral on reisikindlustust võimalik laiendada ka pagasile, sel juhul hüvitatakse pagasi kadumise või kahjustumisega seotud kulud.
Pagasi kadumisega seotud kulusid kompenseerivad näiteks Varssavi konventsiooniga ühinenud lennufirmad, seda 20 dollariga (ca 340 krooni) iga kadunud pagasikilo eest.