Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emor uurib telesaadete vaataja elustiili

    Emor täiustas möödunud aasta lõpus teleauditooriumi mõõdikuuringut ja nüüdsest saab lisaks vanusegrupiliigitusele teavet selle kohta, kas konkreetne isik soovitud vanuselisest sihtgrupist sobib elustiililt teie tootega: kas ta on aktiivne või passiivne, on ta brändilojaalne või mitte, eelistab ta traditsioonilist lähenemist või uuendusi.
    Saadud tervikpilt tarbijast teeb reklaamisõnumi koostamise turundajale oluliselt lihtsamaks, sest kui sihtrühma nn pehmed väärtused, temale mõeldud sõnumi visuaalne kuju ja idee pole omavahel kooskõlas, kulutab turundaja raha, et veenda valet inimest vales asjas.
    Teleauditooriumi mõõdikuuringuga edastatakse andmeid klientidele iga päev. Jooksvalt on võimalik analüüsida ka ühe või teise saate vaataja, aga ka reklaamikampaania nägija pehmeid väärtusi.
    Näiteks uue moodsa spordiklubi avamise teavituskampaania. Seni kasutati sõnumi suunamisel sihtrühma ?vanus 18?45, keskmine ja kõrgem sissetulek?. Kasutades TeleRISCi lähenemist on aga võimalik paralleelselt kasutada sihtrühma kirjeldust ? ?uuendusmeelne, eelkõige enda heaolule ja naudingule mõtlev ning aktiivne.?
    Esmapilgul näib, et vanuse, soo, sissetuleku ja hariduse määramine defineerib sihtrühma täpsemalt, kuid kontakti sisuliselt kvaliteedilt annab väärtushinnangute kasutamine oluliselt parema tulemuse. Näiteks inimese vanus ei pane paika seda, kas ta on sportlik või mitte ? hoopis olulisem on tabada võimalikult palju sportlikke inimesi, ükskõik kui vanad nad on. Inimesele, kes ootab hambapastalt, et see teeks hambad puhtaks, pole mõtet rääkida imelistest mikrograanulitest, mis teevad ?lihtsalt väga ilusaks?. Sellise sisuga sõnum jätab sellise inimese kirjeldatud toote suhtes ükskõikseks, sest sõnumi sisu ja sihtrühm on teineteisega vastuolus, tekivad käärid. Seetõttu aitab TeleRISC reklaamisõnumit suunata õigele sihtgrupile.
    Anne Linnamägi, Kanal 2 reklaamidirektor:
    Uus võimalus mõõta teleauditooriumi uuringus ka pehmeid väärtusi annab turundajale parema ülevaate sihtrühmadest, nende käitumisharjumistest ja väärtushinnangutest. Antud uuringust saavad kasu kõik: nii meediaagentuurid, telejaamad kui ka ettevõtted, kes plaanivad telereklaami kampaaniat. Loomulikult on eeldatav, et klient mõtestab lahti oma brändide sihtrühmad ja kaardistab need väärtushinnangupõhiselt. Nii nagu kogu turundustegevust on võimalik mõõta, võime samamoodi mõõta ka väärtushinnangute uuringute kasutamist. Aga siin ei saa oodata väga kiireid tulemusi, eesmärgid ja suunad on läbi mõeldud pikemaks perioodiks kui üheks kampaaniaks.
    Nele Paves, Trendmarki meediaplaneerija:
    Uue uuringuga (MeediaRISC) saab sihtrühma täpsemalt määratleda, mitte ainult demograafiliselt, vaid juba ka psühhograafiliselt. Tänu sellele saame reklaamid suunata paremini ?õigete hoiakutega? inimestele, uurida sihtrühma süvitsi. Kui rääkida toote, brändi edukast positsioneerimisest, siis muutub oluliseks küsimus sihtrühma mõttelaadist. RISC näitab seda, kuidas peamised sihtrühmad mõtlevad. Uuringuinfo oluliseks abiks teleplaani tegemisel ja lisainformatsiooni saamiseks. Turundajale on see aga kindlasti suur võit, kuna aitab säästa raha ja hoiduda kulutamast ebatäpsetele või valedele kontaktidele.
    Meediaagentuurid kasutavad Risci uuringut abivahendina planeerimisel, kuid samas ongi klient see, kes sellest otsest kasu saab. See on järjekordne abivahend kliendi hüvanguks meie töö paremaks muutmisel.
    Autor: Külli Esko
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.