Tuleviku määrab kolm IT-toodet

Anti Kuiv 17. veebruar 2004, 00:00

Esiteks ennustatakse suurt tulevikku tootele nimega RFID (radio frequecy idendificator). Tegu on ?iletitera-suuruse saatjaga, mille saab lihtsalt paigaldada igale tootele, kaubale või transpordivahendile ja selle abil saab jälgida, kuidas saatja kandja täpselt liigub kuni näiteks tarbija koduni välja. Sellele saatjale saab programmeerida käske ja keelde, samuti kogub ta vajadusel ise vastavat statistikat. Vajalikud andmed saadab seade raadio teel arvutisse. Pärast esimesi teateid sellest uuest tehnoloogilisest tootest eelmise aasta lõpupoole haaras ideest koheselt kinni maailma suurim jaekaubanduse kett WalMart. USA päritolu WalMarti tohutute tootevoogude juures on logistilise ahela ehitamisel abiks info sellest, kuidas kaup täpselt liigub. RFID-toodet saab kasutada ka turvaeesmärkidel, kui on vaja täpselt teada inimeste asukohta. Sellist toodet vajaks tegelikult iga teine ärisektor.

Teiseks toodi suure kasvuootusena välja digitaalsed tooted, seejuures on tootjad juba liikumas uutesse kasutusvaldkondadesse nagu näiteks digitaalset tehnikat sisaldavad riided, prillide sisse monteeritud kaamerad jms.

Kolmandana leidis kõige suuremat vastukaja telekomifirmade areng ja selle suhe infotehnoloogia arenguga. Näiteks on huvitav fakt, et viimastel aastatel on maailma suurimal IT-messil, Hannoveri CeBITil osalenud firmadest enam kui pooled tegevad telekomisektoris ja IT-firmad on jäänud seal vähemusse? Mobiilifirmad ütlevad juba, et maailmas on rohkem mobiilide kasutajaid kui arvutikasutajaid, järjest rohkem hakkavad telekomitooted kasutama interneti võimalusi. Ja mis peamine, tänasel päeval on telekomifirmad oluliselt kasumlikumad. Näiteks kui inimene ostab koju interneti püsiühenduse ADSLi paketi, siis võib telefonifirma selle ka paigaldada ? sellise teenusega kaasnevaid kulusid ei jõuaks täna kanda ükski IT-firma.

Kümne päeva eest Monacos lõppenud Kesk- ja Ida-Euroopa tehnoloogiamess DISTREE on kahe aastaga saavutanud IT-tööstuse juhtide seas tähtsaima ürituse maine. Esindatud oli enamik maailma IT-sektori tootjatest või nende Euroopa esindused ja samas piirkonnas tegutsevad maaletoojad. IT-mess kestis nädala, koosolekud, seminarid ja konverentsid kolm päeva. Konverentsi peateemaks oli ?Muutuv ärikeskkond põhjustab muutused ärimudelites?, ettekandjateks suurfirmade juhid. q

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:37
Otsi:

Ava täpsem otsing