Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestist saab nüüd odavamalt lennata
Uue hinnakontseptsiooniga esimesena välja tulnud Finnair kaotas septembris Tallinn?Helsingi liinil äriklassi piletid, lasi hinnaskaala madalamale, kuid pani peale mitmed piirangud. Näiteks saab odavaima, 700kroonise edasi-tagasipiletiga kohal olla maksimaalselt 7 päeva, tagastada seda ei saa, pileteid on vaid hõredalt täituvatele lendudele ning teatud päevadel lendamine eeldab kindlal päeval tagasitulekut. Vabamate tingimuste nimel tuleb maksta vähemalt 3000 krooni.
Finnairi Eesti esinduse klienditeenindaja Katrin Ilves ütleb, et varem oli Finnairi lendude planeerimisel oluliselt rohkem vabadust, samas pigistasid kõri hinnad. ?Nüüd inimestele hinnad küll meeldivad, aga enamiku piletite lennuaega ei saa isegi raha eest muuta,? räägib ta.
Pärast Finnairi uue hinnakontseptsiooniga lagedale tulnud Estonian Airiga sõitis tänavu jaanuaris peaaegu poole rohkem inimesi kui möödunud aastal samal ajal. Firma juhatuse esimees Erki Urva on veendunud, et sellel saab olla vaid üks põhjus ? novembris lõplikult jõustunud uus hinnapoliitika.
?On kaks võimalust, kuidas lennata, kas pooltühja lennukiga ja küsida kaks korda kallimat hinda või täis lennukiga, müües pileteid poole odavama hinnaga,? rääkis ta. Estonian Air valis viimase variandi, sest vastasel juhul ei püsiks nad tiheneda võivas konkurentsis pinnal. Tänane lennundusturg on paari aasta tagusega võrreldes kardinaalselt muutunud.
Erinevalt Finnairist ei seo Estonian Air reisijaid rohkemate piirangutega kui sellega, et pileti peab välja ostma 48 tunni jooksul ning hiljem seda muuta ei saa. Piletitel on erinevad hinnatasemed. Ostja saab alati kõige odavama alles jäänud pileti, hinnaklassid sulguvad üksteise järel.