Logistika uudised

ÄP 25. veebruar 2004, 00:00

TNT ostis Euroopa lennuvõrku juurde viis Boeing 737 tüüpi lennukit, et valmistuda mahtude kasvuks.

?Eesti kliente mõjutab see nii, et lennuvõrgu arenduse kaudu saavad ka Eesti kliendid kiiremat transporti. Uuemad lennukid on vastupidavamad ning neil esineb vähem tehnilisi häireid, näiteks esimene 737 oli viimase kolme kuu jooksul 100% tehniliselt korras ehk kõik saadetised jõudsid õigeaegselt kohale,? selgitab TNT Eesti turunduse ja avalike suhete koordinaator Anton Juurik.

Kaks lennukit jõuavad parki tänavu, ülejäänud kolm järgmise kolme aasta jooksul.

2005. aastaks plaanib TNT luua 67 lennuväravat ehk terminali Euroopas.

Kullerifirma DHL pakub alates tänavu jaanuarist uut maanteetransporditeenust Eurapid, mis pakub kuni 2500 kg kaaluvatele saadetistele uksest ukseni garanteeritud transiidiaegu, seda nii ekspordil kui ka impordil.

Kuna Eurapidi saadetised liiguvad läbi terminalide võrgustiku fikseeritud marsruutidel, on kliendil alati teada saadetise kohaletoimetamise täpne aeg.

DHLi Eurapidi teenindusvõrku kuulub 21 Euroopa riiki 98 terminaliga, mida ühendavad 430 kindla marsruudiga väljumist igal tööpäeval.

Saadetiste liikumist saavad kliendid kõiki Eurapidi terminale ühendava IT-süsteemi abil jälgida interneti vahendusel.

Teenuse saadetised võivad olla nii euroalusel kui ka muul viisil pakendatuna. Saadetise maksimaalsed mõõtmed on kuni 300 cm × 180 cm × 180 cm.

Eesti liitumisel Euroopa Liiduga 1. mail laieneb UPSi Eesti klientidele raha tagastamise garantii kõikidele teenustele. Praegu kehtib see vaid kiireloomulistele ehk ekspress-saadetistele.

Uute teenuste hulgas on nii eriti kiireloomulistele saadetistele mõeldud teenused kui ka majanduslikult soodsad alternatiivid UPS Expressile mitte niivõrd kiirust, kui just kindlat ja turvalist kättetoimetamist nõudvate ELi-siseste ja rahvusvaheliste saadetiste lähetamisele.

Kuna liinibusside pakiruum on seadnud saadetistele nii kaalulised kui ka mahulised piirangud, on siiani teatud Cargobusi kui väikesaadetiste vedajat.

Tänaseks liigub haagis regulaarselt Eesti kolme suurema linna vahel, milleks on Tartu, Tallinn ja Pärnu. Lisandumas on Tallinn ? Rakvere suund. Lisaks Eesti-sisestele linnadele liiguvad haagised igal tööpäeval Riia ja Vilniuse suunas.

Haagis mahutab saadetisi kuni 1220 kg ja ühe saadetise maksimumpikkuseks võib olla 3,5 m. Kuna haagised liiguvad enamjaolt liinibussidega, on klientidele tagatud saadetiste kiire liikumine ja täpne saabumisaeg. Näiteks liigub haagis liinibussiga Tartu suunas kaks korda päevas.

Veohinnad liinibussiveol:
- 50 kg kaaluv saadetis Tallinnast Tartusse uksest ukseni maksab 120 krooni
- 200 kg kaaluv EUR-alus Tallinnast Tartusse uksest ukseni maksab 200 krooni
- 20 kg kaaluva kauba transport Tallinnast Riiga maksab 315 krooni

29. veebruaril 2000 loodi Eesti Logistikaühing (ELÜ), mis on nelja tegutsemisaasta jooksul kogunud 233 liiget ja loonud kolm üksust Eestis.

ELÜ juhatuse esimees Illimar Paul peab ühingu senises tegevuses suuremateks saavutusteks interenetileheküljest ressursikeskuse kujundamist, regulaarseid ettevõttekülastusi ning klubiüritusi, logistikaseminare ja -konverentse, Eesti esimese täismahulise ?Logistika käsiraamatu? valmimist koostöös Karli Lamboti ja Äripäeva käsiraamatute kirjastusega, samuti edu võitluses Ülemiste ristmiku rekonstrueerimise kiirendamise pärast, liikmeskonna kasvu ning logistikakutset andva organi (KOO) staatuse saamist logistika ja transpordi kutsenõukogult.

Lisaks on juhatuse liikme Ain Tulvi hinnangul ühingu näol tekkinud logistikatudengitel võimalus suhelda töötavate logistikutega ja integreeruda seeläbi kiiremini logistikute sekka.

ELÜ juhatuse liikme Tõnis Hintsovi sõnul tuleb ühingus lähitulevikus spetsialiseeruda, et minna eri valdkondades enam sügavuti. Tulvi hinnangul peaks ELÜ tulevikus osalema logistika pikaajalise arengu visiooni väljatöötamises koos avaliku sektori asutuste ja ettevõtetega.

Märtsi alguses toob Tallink Grupp Paldiski?Kappelskäri liinile uue, senisest kaks korda suurema kaubalaeva, mis vahetab välja seni liinil liikleva Kapella. Maist liikleb aga Tallinna?Helsingi vahel uus Eckerö Line?i kaubalaev.

?Uus laev Regal Star on ligi kaks korda suurema mahutavusega, võttes peale umbes 115 veokit ja üle 100 sõiduato. 1A-jääklassiga laeva maksimumkiirus on 17,5 sõlme, laevas on kajutikohad ka sajale reisijale,? ütles Hunt. Regal Star on 1999. aastal ehitatud kaubalaev.

Eckerö Line?i M/S Transparaden on kaubalaev, millel on lisaks veoautode ja treilerite transpordiks mõeldud kohtadele ka 104 reisijakohta.

Tallinki uus alus hakkab liiklema Kapella graafikus, korrektuure võib tuua sõidugraafikus liitumine Euroopa Liiduga. Need muudatused selguvad jooksvalt.

Ka ülesõidu hinnakiri jääb uuel laeval Kapellaga võrreldes samaks.

Tänavu 1. jaanuaril hakkas kehtima aasta võrra edasi lükatud Eesti raskeveokimaks, millega maksustatakse veoks ettenähtud veokeid või autoronge, mis kaaluvad 12 tonni või enam. Autorong koosneb veoautost ja sellele lisatud haagisest.

Maksumäär sõltub sellest, kui suurt mõju raskeveok teele avaldab, maksustamise aluseks on veoauto registrimass, telgede arv ja veotelje vedrustuse tüüp. Kui liiklusregistris puudub kanne veoauto registrimassi kohta, võetakse maksustamisel aluseks veoauto täismass. Autorong maksustatakse autorongi registri- või täismassi, autorongi telgede arvu ja veoauto vedava telje vedrustuse tüübi järgi.

Raskeveokimaksu haldur on maksuamet ja tasumisele kuuluva summa suuruse arvestab veoauto omanik või kasutaja ise ning tasub selle maksuameti kontole. Selle aasta esimese kvartali eest tasutav raskeveokimaks tuleb tasuda 15. aprilliks. Lisainfo www.aripaev.ee/transport

Kaubandus-tööstuskoja kodulehel ( www.koda.ee ) on nimekiri kaupadest, mis vajavad Euroopa Liidus ekspordiks ja impordiks lube. Litsentsid annavad selle omanikule õiguse ja panevad kohustuse importida või eksportida kehtivusaja jooksul litsentsil olevaid tooteid ja kaupu ettenähtud koguses. Litsentside ülesanne on impordi ja ekspordi kohta andmete kogumine, impordikvootide administreerimine. Litsentse on vaja ka eksporditoetuste saamiseks.

Alates 1. maist tühistatakse kõik Eestis praegu kehtiva seaduse kohaselt kinnitatud eksportööridele väljastatud load, mis annavad äriühingutele õiguse vormistada pärinevatele toodetele kauba ekspordil arvedeklaratsioone sõltumata saadetise maksumusest.

Kinnitatud eksportööri lubade väljastamise uusi taotlusi ühenduse õigusaktides sätestatud tingimustel hakatakse vastu võtma alates liitumisest.

Kuna Euroopa Liidu liikmesriikide vahel puuduvad tollimaksud ning muud piirangud, ei väljastata liitumishetkest alates kauba saatmisel teise Euroopa Liidu riiki kauba päritolu tõendamiseks arvedeklaratsioone ja liikumissertifikaate EUR.1.

Kui kauba saaja Euroopa Liidus soovib Eestist saadud pärinevat kaupa eksportida Euroopa Liidust lepingupartneri riiki, võib ta Eesti tarnijalt taotleda päritolutõendina tarnija deklaratsiooni. Lisainfo www.customs.ee

Jaanuari keskel avas Ingman Jäätised AS uue logistikakeskuse Tallinnas Kalmistu teel.

Logistikakeskuses on 350 m2 sügavkülma pinda, 125 m2 tavalao pinda ja 200 m2 büroopinda. Kokku investeeriti logistikakeskuse väljaarendamisse 6,5 miljonit krooni.

Riigisisest jaotuslogistikat saab osta lisaks tavapärastele logistikafirmadele ka riiklikult postifirmalt Eesti Post.

ELS Kuller katab kogu Eesti ja toimetab kohale nii pakid kui ka kaubaalused kuuel korral nädalas, lisaks on EP Terminali laoteenuste pakett nii tüki- kui ka alusekaupade laokäitluseks. Lisainfot: www.post.ee

Alates 1. aprillist tohivad taksot sõita vaid printeriga taksomeetreid omavad taksod.

Printerit taksodes võib võrrelda kassaaparaatidega poodides, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Taksosõitja saab siis alati täpse ülevaate sellest, kui palju, milliste tariifidega ning mis summa eest ta sõitis.

Kõik taksode omanikud peavad 31. märtsiks printeritega mitteühildatavad taksomeetrid välja vahetama.

Üühistranspordiseaduse kohaselt peavad ka praegu taksodes kasutatavad taksomeetrid olema printeriga. Erandina võib aga enne 1. aprilli printerita taksomeetrit kasutada juhul, kui taksotariifide ümberlülitamine toimub vaid automaatselt.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:38
Otsi:

Ava täpsem otsing