Logistikateenuse taset aitab parandada kvaliteedi jälgimine

Rivo Sarapik 02. märts 2004, 00:00

ASi A&G transpordijuht Eve Prinits selgitas, et põhjalikum teenuse kvaliteedi hindamine toimub kord aastas. ?Logistikapartnerite kvaliteedi hindamine on oluline selleks, et teha plaane järgmiseks perioodiks ja leida ühiseid võimalusi koos partneritega tegevuse parendamiseks,? selgitas Prinits.

Tallinna Kaubamaja logistikajuhi Jüri Jakobsoni sõnul hindavad nad partnerite taset kord kuus. Erivalemeid selleks ei kasutata, lähtutakse pigem sisetundest ja võrreldakse eelnevaid perioode ja hinnatakse üldist teenusetaset.

Kvaliteedi hindamise käigus tulevad välja partnerite tugevad ja nõrgad lülid ning neid saab analüüsida. ?Infot saame selle kohta oma koostööpartneritelt, kellega meil on töötlemislepingud, töötajatelt, kes otseselt logistikapartneriga kokku puutuvad, ja ka klientidelt,? lisas Prinits.

Teenuse hindamisel ja partneri valikul on A&G kasutanud SWOT-analüüsi, samuti on kasutusel partnerite võrdlus, kus hinnatakse kvaliteedinäitajaid, nii mõõdetavaid kui ka mõõtmatuid. ?Mõõdetavad näitajad saab infosüsteemist, mõõtmatud inimestelt,? lisas Prinits.

Logistikateenuse kvaliteet tähendab A&G jaoks kõige üldisemalt õigeks ajaks saabunud õiget kaupa tasakaalus transpordi hinna ja kvaliteediga. ?Teenuse sisseostmisel teeme valiku lähtuvalt kolmest kriteeriumist: aeg, hind ja kvaliteet. Erinevatel kaubagruppidel on nende osatähtsus erinev,? rääkis Prinits.

Jakobson selgitas, et Kaubamajale on teenus kvaliteetne, kui teenusepakkuja peab kinni võetud kohustustest ehk lepingust. ?Kui selgub, et veos hilineb, siis teenusepakkuja annab sellest teada,? lisas Jakobson. Kvaliteetse teenuse pakkuja hoolitseb selle eest, et info liiguks alati teenusepakkuja ja kliendi vahel. Ka suudab selline teenusepakkuja Jakobsoni sõnul olla vajadusel paindlik, näiteks hindade või tarneaja osas.

A&G jaoks on aasta-aastalt muutunud aina olulisemaks just mõõtmatute näitajate osa, kuna sageli vajab firma paindlikke ja kiireid lahendusi. Madalamat hinda pakkuvatel firmadel pole selleks Prinitsi sõnul tihti võimalusi ning jääb ka puudu tahtmisest.

?Kuna suur osa meie logistikast on seotud tootmisprotsessidega, millega tegeleb üle 500 inimese, siis ei saa me võtta endale riski, et tootmine seiskuks tooraine hilinemise tõttu impordil ning ekspordi hilinemise tõttu võime saada leppetrahve ja koostöö kliendiga võib halveneda,? lisas Prinits. ?Oluline on, et firmas oleks logistikaga seotud töötajatel piisav info saadetiste asukoha kohta ja poleks mõttetut närvikulu, sest info saadetiste seisukorrast puudub.?

Saadud tulemuste põhjal valib A&G logistikapartnerid järgnevaks perioodiks.

Teenuse sisseostjail soovitab Jakobson teenusepakkujaga maha istuda ja rääkida läbi, mida osutatavatelt teenustelt oodatakse, ning leppida kokku teenuse sisseostmise tingimused.

?Kui suhtlus on avameelne ja mõlemad räägivad enda vajadused ära, on tegemist pikaajalise koostööga ning teenusepakkuja ei luba siis kliendi saamiseks asju, mida ta tegelikult täita ei suuda,? selgitas Jakobson.

Mõõtmatud ehk pehmed kvaliteedinäitajad põhinevad emotsioonidel ning selguvad teenusepakkujaga suheldes. Mitmed andmed on aga mõõdetavad ja võrreldavad:

  • tähtajast kinnipidamine ? näiteks kui saadetis ei jõua lubatud ajaks sihtkohta, toob see pahatihti kaasa tõrkeid teenuse kasutaja töös.

  • saadetise säilimise tagamist iseloomustavad näitajad ? kliente huvitab ka saadetise tervena sihtkohta jõudmine. Sajaprotsendiliselt seda tagada ei ole võimalik, aga rikutud saadetiste osakaalu tuleb jälgida, selgitada välja iga juhtumi põhjus.

  • tarnevõime ? kaubandus- ja tööstusettevõtete võime rahuldada nõudlust teatud toodete järele kindlal ajavahemikul. Nõudlust võib rahuldada tellimusena valmistavate toodete puhul kokkulepitud tarneaja piires, laost müüdavate toodete puhul kindlal ajavahemikul realiseerimise abil.

  • tarneaeg ? ajavahemik tellimuse vastuvõtmisest hetkeni, mil toode on kliendini jõudnud.

  • tarne täpsus ? kokkulepitud tarneaja paikapidavus ja kokkulepitud tarnehetke usaldatavus. Mõõdetakse tõenäosusega, millega kliendile teatud tarneaeg ei muutu.

  • tarneaja paindlikkus ? teenusepakkuja võime arvestada kliendi soove varem kokku lepitud tarneaja muutmiseks.

  • tarnekindlus ? kindlus, et klient saab õige koguse õiget toodet laitmatul kujul.
    Allikas: ECL

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing