Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti märk jäägu särkidele ja sokkidele

    Welcome to Estonia. Selle Eesti tunnuslause on tänase Äripäeva teatel pannud enda tootele 135 ettevõtet. Ent märki haldava Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ambitsioonid pole sellega veel rahuldatud. Vaja on märki ja kontseptsiooni arendada, luua töögruppe, saada juurde lisaraha, räägib EAS.
    Äripäeva toimetuse arvates on Eesti märk sellisena hea ega vaja enam uute miljonite kroonide ja lugematute töötundide ulatuses arendamist.
    Enamikul meist on mõni tuttav, kes on endale soetanud T-särgi ?Welcome to Estonia?. Tänasest Äripäeva artiklist saame teada, et nüüd on võimalik osta endale ka sama logoga sokid. Ja voodilinad, leiva, napsiklaasid ning nipet-näpet veel. Ühesõnaga ? märk on levinud ja eestlased ei vaja enam selle tutvustamist. See eesmärk on täidetud.
    Küll aga ei ole märk täitnud sellele väljatöötamisel seatud esmaseid eesmärke ? suurendada eksporti, tuua siia välisinvesteeringuid, edendada turismi.
    EAS küll väidab ka täna, et kõike seda on Eesti märk teinud. Kuid olgem realistid ? eksport on kasvanud tänu majandusseisu paranemisele eksporditurgudel ning kodumaise tootmise jätkuvalt madala omahinna tõttu. Välisinvesteeringuid toob siia madal maksutase, turismiteenuste eksporti kosutavad paremad transpordiühendused ja turvalisuse kasv. Eesti märgi roll on nendes kasvudes marginaalne, kui sedagi.
    Nii ongi Welcome to Estonia muutunud paljuski sisemaiseks tarbimiseks mõeldud kaubamärgiks. Märgiga on liitunud leivatootjad, joogitootjad, voodipesu tegijad jne. Ettevõtjad, kelle toodete sihtgrupp on selgelt eestlased, mitte turistid ega ka välisriigis elavad tarbijad.
    Toimetusel on raske uskuda, et märgil hakkaks tulevikus olema oluline osa teenuste-toodete ekspordi kasvatamisel. See jääb tillukeseks, hoolimata sellest, kui palju sinna raha ja aega investeeritakse. Welcome to Estonia märgiga on liitunud mitmeid turismifirmasid, rahvusvahelisi bussiliine ja lennufirma, kes tunnevad selle piiratust omal nahal.
    Aili Kägu Wrisist ütleb, et väljaspool Eestit märki kahjuks ei tunta ja Eestiga ei seostata ning oodatud tulu pole tekkinud. Toomas Heinaru minivõid pakendavast Wauter Trade OÜst aga nendib, et märk hoopis takistab eksporti ? Vene lennufirmad ja Leedu kaupmehed keeldusid võtmast sisse kaupa märgiga Welcome to Estonia.
    Selle taustal soovitab toimetus märgiga tegelemiseks lisaraha mitte anda. Toimetusega on ühte meelt ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen, kes väidab, et bränd pole end õigustanud.
    Kaks aastat tagasi, kui märki välja töötama hakati, plaaniti Eesti brändi loomisele kulutada lausa 40 miljonit krooni. Õnneks suutis valitsuse vahetus panna sellele piiri 13 miljoni krooni kohal. Täna läheb brändi jooksvale haldamisele pool miljonit krooni aastas.
    Welcome to Estonia elab praegu juba oma elu. Sellise logoga särgid ning sokid on toredad ja neid ka ostetakse. Jätkemgi nüüd Eesti märk arenema loomulikku rada pidi.
    See sõnum ja logo kandub üle inimeselt inimesele, jõuab sõprade kaudu välismaale ega vaja riigi raha kulutamist. Keskendugem parem sellele, kuidas Eesti eksporti ja investeeringuid ka reaalselt kasvatada.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.