Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee astus sammu aktsiate börsile viimise poole
Investeerimispank Suprema analüüsi kohaselt on Eesti Raudtee väga atraktiivne ettevõte ning võiks praegust ülisoodsat turusituatsiooni arvestades börsile minna.
Edward Burkhardti sõnul võrdles Suprema Eesti Raudteed Põhja-Ameerika ja Euroopa börsidel olevate raudteefirmadega, näidates, et Eesti Raudtee on oma finantsnäitajate poolest enamikust Põhja-Ameerika ja kõigist Euroopa raudteefirmadest selgelt edukam.
Eesti Raudtee turuväärtuseks hindas Suprema ligikaudu 5 miljardit krooni (Hansapanga turuväärtus on umbes 30 miljardit ja Eesti Telekomi turuväärtus 17 miljardit krooni).
?Eesti Raudtee aktsia oleks kindlasti blue chip (juhtivaktsia ? toim.). Arvestades Eesti liitumist Euroopa Liiduga ja seda, et pensionifondidesse tuleb raha juurde, on turg praegu ülisoodne ? nõudlus Balti aktsiate vastu on selgelt suurem kui pakkumine, samuti pole neil börsidel ühtegi raudteefirmat,? ütles Suprema partner Priit Koit.
?Riigil ei ole kavas oma osalust vähendada ega oma osa ka börsile viia. Võimalik saab olla vaid ülejäänud aktsionäridele kuuluva osa börsile viimine,? ütles minister Meelis Atonen. Teoreetiliselt tagaks aktsiate börsile viimine ettevõtte juhtimise läbipaistvuse, mis on positiivne, lisas ta.
Eesti Raudtee äritulud jäid üle-eelmise aastaga peaaegu samale tasemele, mida Burkhardt põhjendas karmide talveolude, uute vedurite käikuandmise, uute vagunite ostu ja laenu refinantseerimisega. ?2004. aasta on alanud väga paljutõotavalt, loodame kõik endale püstitatud eesmärgid ka saavutada,? lausus Burkhardt.
Eesti Raudtee finantsdirektori Stephen Archeri sõnul oli 2003 finantsiliselt tugev aasta, äritulude maht jäi küll eelmise perioodiga võrreldes samaks, kuid kasumlikkus paranes märkimisväärselt.
?EBITDA (kulumieelne ärikasum ? toim.) paranes möödunud aastal 2002. aastaga võrreldes 98 miljoni krooni võrra, selle peamised põhjused olid paranenud tööprotsesside juhtimine ja tootlikkus,? ütles Archer. ?Oskame paremini kõiki oma ressursse ära kasutada.?
Eesti Raudtee maksab tänavu omanikele 96,2 miljonit krooni dividende, mis on samas mahus eelmisel aastal makstuga.