Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink korraldab selle kevade suurima reklaamikampaania
Tallinki pikaaegse partneri BMR Ärireklaami tegevjuhi Tiia Raidma sõnul oli näiteks Rootsis tegu selle kevade suurima reklaamikampaaniaga, mida aitas korraldada kohalik agentuur Konkret. Kokku kulus seal uue laeva reklaamiks ja turunduseks 50 miljonit Eesti krooni. Umbes sama suure summa eest tutvustas laevafirma ennast ka Soomes.
Laevafirma finantsdirektori Andres Hundi sõnul on vähemalt 125 miljonit krooni maksva reklaamikampaania näol tegu teadliku rahapaigutusega kindlate eesmärkide saavutamiseks. ?Ma ei nimetakski seda kampaaniaks, sest reklaamime ennast ning tutvustame nii Eestit kui Tallinna järjepidevalt juba aastaid,? lausus Hunt.
Tänavu lisandus Soomele ja Rootsile kolmanda sihtpunktina Peterburi, kus on plaanis reklaamile esialgu kulutada üle 15 miljoni krooni. Sügisel tehakse uue turu hõivamise ja liini käivitamise kohta kokkuvõtte ning vajadusel investeeritakse lisaraha, rääkis finantsjuht. Soome näol on tegu küll vana turuga, aga seoses Eesti Euroopa Liitu minekuga muutub seal ka Eesti laevafirma ärikontseptsioon, lisas ta.
Tallinki turundusjuhi Tiina Manderi sõnul kulus kahe aasta eest Soome liinile tulnud uue laeva Romantika ja aprillis Rootsi vahet sõitma hakkava Victoria tutvustamise peale ühepalju raha. Samas on Rootsi palju suurem ja Tallinki nimi seal vähem tuntud kui Soomes, mistõttu on seal ka turunduskulud viiendiku võrra suuremad.
Eestis on Tallinki selle aasta reklaamikulud 10 miljonit krooni, mis on 4 miljoni krooni võrra enam kui eelmisel aastal. Ainuüksi suurejooneline vastuvõtt 2500 eestlasele Victoria pardal ja lahtiste uste päev Stockholmis, kus uut laeva külastas 15 000 inimest, kellele pakuti kohvi ja küpsiseid, läks maksma üle 2 miljoni krooni.
Victoria tõmbenumbriteks on moodne konverentsikeskus 11 ruumiga, nüüdisaegne sisekujundus ja avar lastetuba.
Koostöös Rootsi turismiarenduskeskusega on kavas hakata eestlastele pakkuma pere- ja kultuuripakette Rootsis.
Aprilli esimesel päeval suundub Fantaasia oma esimesele merereisile Tallinnast Peterburi ja sealt edasi Helsingisse. 48 tundi kestvale reisile on kaasa kutsutud ka sadakond Eesti prominenti.
Tallink oli eelmisel aastal Emori andmetel Eestis 30 suurema reklaamija hulgas, Rakvere Lihakombinaadi ja Silja Line?iga ühe pulga peal.
Olav Osolin reklaamiagentuurist Kolm Karu ütles, et talle pole Tallinki uue laeva või liini tutvustused tänavapildis silma hakanud. Erilise nutikusega pole laevafirma reklaamid tema hinnangul ka varem silma paistnud.
Estonian Airi turundusjuht Leela Lilleorg ütles, et lennufirma turunduskulud on tänavu 20 miljonit krooni, millest orienteeruvalt 15 miljonit krooni kulub välisturgudel.
Uue lennuliini avamiskampaania suurusjärk sõltub pakutavate kohtade arvust liinil ning eeldatavast tulust, kuid algab mõnesajast tuhandest kroonist ja jääb keskmiselt poole miljoni Eesti krooni kanti.