Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mainekaima maakleri ja hindaja konkursi võitjad selgunud
Eelmisel nädalal lõppes neljas Äripäeva mainekaima kinnisvaramaakleri ja -hindaja konkurss ning selgus viis parimat kummaski kategoorias.
Tänavused tulemused on erilised seetõttu, et kui mitmel eelmisel konkursil võidutses mainekaima maakleri valimistel Uus Maa maakler Siim Mesila, siis tänavu tõusis mainekaimaks maakleriks Aivar Villemson A & A Kinnisvarast.
Eesti kinnisvaraturg on aasta-aastalt arenenud, mistõttu arvatakse, et see jõuab peagi küpsesse faasi. Kinnisvaraturu kui terviku mainet mõjutavad eelkõige kinnisvaramaaklerid ning -hindajad kui teenindajad, kellega klient igapäevaselt kokku puutub. Äripäeva korraldatava konkursi eesmärk on väärtustada kinnisvaraspetsialisti professionaalset tööd.
Teenindaja mainekuse all mõistame peaasjalikult kolme omadust. Esiteks seda, kas maakler või hindaja on turul tuntud ning kinnisvaraspetsialistina tunnustatud asjatundja.
Teiseks hindame, kui palju on kinnisvaraspetsialist kogu turgu positiivses suunas mõjutanud, kui palju on esinenud konverentsidel ja koolitustel, avaldanud artikleid.
Kolmandaks peame oluliseks, et hindaja või maakler on saanud positiivset tagasisidet nii klientidelt kui ka kolleegidelt.
Virgo Laansoo, ERI Kommertskinnisvara Lahenduste OÜ hindaja: "Kõige olulisemad on püsikliendid, kes tellivad ainult ERIst eksperthinnanguid ja nad on meiega rahul, sest nad saavad hinnangud-arvamused kiiresti ja hea kvaliteediga. Hinnakirja järgi ei ole meie teenus kõige odavam ja oma püsiklientuuri oleme võitnud teenuse kvaliteedi, kiiruse ja kokkulepetest kinnipidamisega."
Klient: Piret Peri sõnul on Virgo Laansoo klienditeenindaja, kes ei ütle kunagi ?ei?. ?Ta telefon on avatud ööpäev läbi klientidele, see on järele proovitud: õhtul kell 21.30 tekkis küsimus kinnisvara vallas ja vastus oli kolme minuti pärast käes,? sõnab Peri. Samuti on Laansoo väga optimistlik inimene, lisab ta.
Aivar Villemson, A & A Kinnisvara maakler: "Pean maakleri olulisteks omadusteks head suhtlemisoskust, professionaalsust ja usaldusväärsust. Püüan leida paremaid lahendusi oma klientide soovide täitmiseks. Rahulolevad kliendid on maaklerile suurim tunnustus ja reklaam. Koostöös kolleegidega tuleb olla aktiivne, abistav, vahetada informatsiooni ja tulla välja oma ideedega. Selleks, et hoida head taset teeninduses, tuleb ennast oma erialal pidevalt täiendada ja kinnisvaraturul toimuvate muudatustega kaasas käia."
Klient: Ragviido Mets hindab maakleri teeninduse kiirust. "Aivar Villemson müüs minu korteri Mustamäel, tegi seda hästi professionaalselt ja kiiresti ning jättis endast väga hea mulje," sõnab ta.
Heli Lehtsaar, Äripäeva kuukirja Juhtimine toimetaja:
Kinnisvarabuum, kus eluasemete hinnad on tõusnud taevani ning hoolimata sellest leitakse korteritele ja majadele kärmelt ostjad, teeb kinnisvaramaaklerid mugavaks.
Otsin endale neljandat kuud korterit Nõmmele. Kahe- või kolmetoalist, armsas väikeses majas. Ei tea, kas on põhjus madalas hinnas (ei ole ju miljonitki) või milleski muus, kuid omal initsiatiivil kinnisvaramaaklerid mulle sobivaid objekte pakkunud pole.
Olen otsingute käigus suhelnud kümnete maakleritega ning jätnud neile oma kontaktandmed ja soovitava korteri kirjelduse. Minuga on lubatud lahkesti ühendust võtta, kui midagi sobivat peaks tekkima. Aga mida ei ole, on telefonikõned, hoolimata sellest, et kuulutustelehtedes ja kinnisvaraportaalides on minu kirjeldusele vastavaid objekte kuude jooksul müüki tulnud küll. Seega tuleb uue kodu otsijal ise aktiivne olla, lehti lapata ja internetis surfata, teades, et maakleri roll on olla vaid vahendaja, kes paneb lehte kuulutuse ja viib ostja ja müüja omavahel kokku. Ma olengi nõus ise aktiivne olema, aga maaklerilt ootan ma siiski kahte olulist omadust. Esiteks sõbralikkust: ma ei taha end telefoni otsas korteri kirjeldust paludes tunda kui tüütu putukas, kellele vastumeelselt infot jagatakse (seda, et inimene on mossis, tunneb häälest ära).
Teiseks tahaks ma, et maakler oskaks lisaks üldisele infole müüdava objekti kohta (a? la ruutmeetrite arv ja maja küttesüsteem) vastata ka spetsiifilisematele küsimustele. Näiteks kaasomandis oleva kinnisasja kasutuskord. Mida paremini ette valmistunud maakler on, seda suuremat usaldust ta klientides ? nii ostjas kui ka müüjas ? tekitab.