Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiliteenus kliendile ja töötajale ligipääsetavam
Internetti kasutab pea iga teine eestlane, mobiiltelefon aga on neljal eestlasel viiest. Paljud firmad kasutavad töökorralduses ja äriprotsesside efektiivistamisel interneti võimalusi, sama edukalt saab selleks kasutada ka mobiili. Firma jaoks, kes teenuseid juba internetis pakub, on teenuste või info ületoomine mobiili WAP-teenusena lihtne. Uusi võimalusi looma sunnib asjaolu, et mobiilikasutajal on telefon kaasas suurema osa ärkveloleku ajast.
Mitmed Eesti ettevõtted on juba teinud teenused interneti kõrval kättesaadavaks ka mobiilis. Näiteks lihtsamad internetipanga teenused on kättesaadavad ka WAP-teenusena. Mobiili vahendusel pakub teenuseid Eesti Energia, kelle kliendid saavad edastada elektrienergia näitusid mugavalt telefoni abil. EMT töötajatele on mobiili vahendusel kättesaadavad e-post, uudised, töötajate sünnipäevad ja kontaktandmed. E-posti, kontaktandmete ja kalendri funktsioone saab lihtsalt kasutusele võtta, kui firma kasutab töökorralduse viimast versiooni Microsoft Exchange?i serverist.
Mobiil sobib lihtsateks tegevusteks nagu info lugemine ja infopäringud. Väikese ekraani ja andmesisestusest tulenevate piirangute tõttu nõuab teenuse kasutamine esmalt osavust. Mobiili eeliseks on teenuse kättesaadavus igal ajal, igal pool ja mõistliku hinnaga. Rohket funktsionaalsust ja info edastamist nõudvate toimingute tegemiseks sobib paremini interneti vahendusel pakutav teenus.
EMTs kasutusel olev tehnoloogia võimaldab pakkuda firma töökorraldust hõlbustavaid lihtsamaid teenuseid või infot firma klientidele ja töötajatele. Rakenduste loomiseks mobiilile kasutati WAP-teenust. See võimaldab teenusepakkujal sõltumatult operaatorist töötada välja teenuseid ning kasutada neid oma äriprotsesside efektiivsemaks muutmisel. Teenuse kasutamise muudab mugavamaks andmete edastamise kiirus, seega on WAPi puhul parimaks lahenduseks, kui klient kasutab kiiret andmesidet pakkuvat GPRS-võimalusega mobiiltelefoni. Teenuse väljatöötamiseks piisab firma enda IT-osakonna spetsialistide või IT-teenuseid pakkuva partneri oskusteabest.
Äriklientidel tekivad mobiiltelefoniga teenuseid tarbides samad hirmud mis internetis teenuseid kasutades. Mis juhtub, kui ma seda nuppu vajutan ja kas see, et ma siia vajutan, maksab mulle midagi ? kui nimetada esimesi võimalikke küsimusi. Kui internetis ollakse harjunud sellega, et sissehelistamisteenuse eest makstakse minutitasu või püsiühenduse puhul kuutasu, siis mobiiltelefoni vahendusel teenuseid tarbides maksab edastatud andmete maht. Keskmise WAP-lehekülje vaatamise mahuks on ca 1?2 kilobaiti, mis teeb kuluks 5?10 senti. Näiteks internetipangas ülekande tegemine maksab 30?50 senti. Juhul kui olete mõelnud kasutada internetti oma firma töökorralduseks, tasub arvestada ka mobiiltelefoni pakutavaid võimalusi. Mobiiltelefoni abil saab edukalt lihtsustada firma töökorraldust või leida uusi võimalusi firma äritegevuseks.
Autor: Erik Mell