SMS sobib paljude firmade tegevusse

Indrek Kald 18. mai 2004, 00:00

SMS-lahendusi saab kasutada pea kõigis valdkondades: teeninduses, ettevõtte sisekommunikatsioonis, logistikas, panganduses, kinnitab SMS-teenuseid pakkuva ADM Communicationsi juht Erki Peinar. Tehnilised võimalused on tema sõnul pea piiramatud, seetõttu luuakse üldjuhul SMS-ärilahendused n-ö rätsepatööna, arvestades kliendi soove ja vajadusi. Erandiks on grupisõnumite saatmise töövahendid: ADMi Sender, Mobi sõnumisaatja jms.

Peinar soovitab ettevõtte SMS-lahenduse vajaduse analüüsimiseks vastata kolmele küsimusele: milline osa ettevõtte töös olulisest infost on sihtgrupi jaoks ajakriitiline, kas SMS on mugavam kui muud ajakriitilise info edastamise variandid ja kuidas saada sihtgrupi nõusolek SMSi kasutamiseks. Kui ajakriitilist infot on kõige mugavam vahetada SMSi teel ja teil on sihtgrupi nõusolek, võib öelda, et ettevõttes on olemas vajadus SMSil baseeruva ärilahenduse järele, selgitab ta.

Mõne vajaduse rahuldamiseks piisab grupisõnumite saatmise töövahendist, mida on turul mitmeid. Enamasti on vaja aga rohkemat: siduda SMSid ettevõttes kasutatava infosüsteemiga või seada saatmisele-saamisele firma äriloogikast tulenevad tingimused. Selle vajaduse lahendavad eritellimusel SMS-lahendused. ?Loogika on sama nagu infosüsteemide puhul: on olemas valmiskujul standardlahendused, mis katavad lihtsamad vajadused. Eritingimuste puhul on vaja standardlahendusi kohandada või luua nullist uus süsteem,? kinnitab Peinar.

Kaubamärki Promoline kasutava OÜ Condeo juhatuse liikme Kristjan Kaleviste sõnul kasutavad nemad SMS-lahendusi oma klientide kampaaniates. SMS pakub võimalusi teatud kommunikatsiooniprotsesside kiiremaks, lihtsamaks ja lihtsamini mõõdetavaks viimisel, mille näiteks toob Kaleviste kliendipoolse tagasiside andmise. ?Tavaliselt saab väljatöötamise protsess alguse kampaania püstitusest, mille alusel töötame välja müügitoetuskampaania ehk tegevuse ning seda toetavad materjalid, sealhulgas SMS-lahendused,? räägib ta. Konkreetne SMSide kasutamine sõltub Kaleviste ütlusel eesmärgi püstitusest, lahenduse ideest (teostajapoolne, koostöös kliendiga välja töötatav, või kliendipoolne) ning rakendustest. Nagu muude turundusprotsesside puhul, on ka siin oma osa eristumisel ? kuidas teha protsesse või lahendusi eristuvalt, lisab ta.

Siiani on Promoline kasutanud SMSi põhiliselt suunal tarbijalt tellijale, teistpidi kommunikatsiooni olemasoluks peab olema tellijal ehk sõnumi edastajal tarbija nõusolekutega andmebaas klientide mobiilinumbritega. Tüüpilised protsessid ja lahendused, kus Promoline on lühisõnumeid kasutanud, on loosimised ja lisaväärtuse kampaaniad. SMS asendab siin muul viisil (kiri, e-post, veebileht) registreerimist. Lühisõnumi eeliseks on lihtsus ja kiirus. Loosimisel antakse igale näiteks kümnendale SMSi saatvale tarbijale mingi garanteeritud lisaväärtus. Lühisõnumeid saab Kaleviste sõnul kasutada ka konverentsidel tagasiside saamiseks ja lojaalse tarbija kampaaniates ning müügivõistlustes.

Ühe lahenduse väljatöötamine koos idee, protsesside ja tehniliste rakendustega (sh testimisega) kestab tema sõnul kaks nädalat kuni kolm kuud. Sõltub lahenduse keerukusest ja uudsusest, lisab ta.

SMS-lahendusi kaaludes tuleb Erki Peinari väitel teada, et SMSi saatmiseks peab olema saaja nõusolek, saaja peab sõnumist lugema välja, kes selle saatis, saajal peab olema lihtsalt ja tasuta võimalik sõnumi saamisest loobuda. Peatselt peaks need tingimused jõustuma seadusena, lisab ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:41
Otsi:

Ava täpsem otsing