Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Honda ? oodates tulevikku
On vähe neid automarke, mis viimastel aastakümnetel nii palju tehnoloogiat arendanud ja ni?iautosid välja töötanud kui Honda. Näiteks Insigna, HR-V, CRX, NSX. Loomulikult on selliste kontseptide puhul esmatähtis uudne disain, mis peaks meeldima võimalikult paljudele ostjatele, samuti stiili loomine, millega Honda on tõusva päikese maal ainsa margina Nissani kõrval hakkama saanud. Ülejäänud vahetavad rüüd iga uue mudelipõlvkonna järel.
Honda disain ei ole nii äraarvamatult muutunud kui Mitsubishi oma autofirma viimase peadisaineri Oliver Boulay käe all, Honda on pigem vormimas oma jooni Euroopa turu jaoks suupärasemaks, kuid jätkab endale omaseks saanud tunnustega ? madal esiosa, terav ning kõrge tagaosa, agressiivse vaatega laternad (peaaegu nagu BMW) ja muidugi pikk teljevahe, sidudes seda parima Jaapani tehnoloogiaga. Kuna eurooplane on harjunud tarbima kõrge kvaliteediga disaini, kujustataksegi uued Hondad Saksamaal Frankfurdi äärelinnas Offenbachenis.
Honda võtab uuendamistööd tõsiselt, tema jaoks töötavad inglanna Hannah MacMurray juhitav kontseptstuudio ning Bertone ekspeadisaineri Luciano D?Ambrosio juhitav Segno Design. Viimase portfooliosse kuulub Bertone 90ndate kõrglooming ? Porsche Karisma, Lancia Kayak, Bertone Pickster. Mõlemad stuudiod asuvad Milanos, Segno isegi samal tänaval, kus ka Mercedes Advanced Design Studio.
Momendil on Honda võrreldes Nissaniga oma kujundusjärjega küll natuke takerdunud, kuid peataolek kestabki ainult järgmise/ülejärgmise seeriani, mil Saksa techo ja Itaalia estetica joontest põimunud Jaapani autod turule jõuavad. Ei tasu arvata, et see on halb, kui ?jaapanlane? on kokku segatud Euroopas ja on loobutud Jaapani kaootilisest minimalismist ? tänapäeval on kõik disainistuudiod nii internatsionaalsed, et kokkuvõttes üks supp kõik. Tulemus on isegi seda parem, mida rohkem erinevaid kultuurinüansse leidub. Näiteks viimased Ferrarid on disaininud jaapanlane Okuyama.
Esialgu peaks avalikkuse ette jõudma praeguse üdini igava Civicu järgmine põlvkond, seejärel Jazz ning koos sellega ka menumudel HR-V. Sportkupee Prelude pärineb juba ammustest aegadest ja näeb oma konkurentide kõrval lausa kohutav välja. Ilmselt töötatakse selle kallal väga usinasti, mille tulemusena võib loodetavasti näha väga saledat ja sportlikku kupeed, mille kesta all 230hobujõuline mootor.
Ei saa väita, et praegused ükskõiksed Hondad kohe järgmisel-ülejärgmisel aastal muutuvad, sest kogu disainiprotsess on lihtsalt tüütult pikk. Kuid tulevikku vaadates peaks juba mõne aasta pärast tulema autosid, mis võidavad ka nende südamed, kes muidu ?jaapanlastest? nende vormituse pärast lugu ei pidanud, ning ühtlasi nii mõnegi Saksa tootja mõtlema panevad.
Autor: Björn Koop