Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kataloogireklaamist loobutakse kõige kergemini
TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringust ?Turundusplaan 2004? selgus, et ettevõtjad hindavad kataloogireklaami kõikidest reklaamikanalitest kõige madalama kasuga kanaliks. Seetõttu on kataloogireklaam kõige väiksemate väljavaadetega ning esimene kanal, millest loobutakse.
Kataloogireklaamist loobub 20% vastanutest, kusjuures 56% vastanutest pole kunagi kasutanud kataloogireklaami ega kavatse seda ka tulevikus teha.
E-Betoonelemendi turundusdirektori Liivo Leismanni sõnul on E-Betoonelement täielikult loobunud ettevõtte andmete reklaamimisest telefonikataloogides. Põhjuseks on selle turu korrastamatus ja ka Leismanni enda kogemus, et lihtsam on helistada mõnele infoliini numbrile või otsida internetist.
Leismanni sõnul pakutakse neile tihti reklaamimisvõimalust ettepanekuga: seda loevad kõik ehitajad või ehitusega seotud inimesed. ?Kindlasti see ka nii on, aga enamasti tähendab see ikkagi peamiselt korteri renoveerimise või sisustamisega tegelevat lugejat, heal juhul eramuehitajat. Meie jaoks jääb see siiski väga umbmääraseks, mistõttu sellise suunitlusega väljaannetest oleme loobunud,? nentis Leismann.
Ka ASi Kalev turundusjuhi Alar Pingi sõnul on Kalevi kommivabrik viimastel aegadel ettevõtte reklaamitegevuses vähenenud infokataloogide ja -telefonide osakaal reklaamikanalina. Muude traditsiooniliste kanalite vallas suuri muudatusi toimunud pole.
A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul on ka A. Le Coq järk-järgult vähendanud reklaami hulka telefonikataloogides ja tänaseks sellest üldse loobunud.
Järkjärgulise vähendamise tingis asjaolu, et turule tekkis väga palju infokatalooge ja muutus mõttetuks kõikidesse reklaami paigutamine, kuna tiraa?id järjest vähenesid.
Teine ja olulisem loobumise põhjus on Verniku sõnul see, et tänasel päeval külastavad A. Le Coqi müügiesindajad kõiki müügikohti ise ja jätavad uutesse kohtadesse ettevõtte kohta täpse info ja kontaktandmed. ?Samas oleme infot teadlikult pannud suurimasse infotelefoni, kust saab vajadusel infot ettevõtte üldnumbri, tellimiste numbri ja tasuta tellimisnumbri kohta,? rääkis Vernik. Lisades, et nii klientide kui ka lõpptarbijate jaoks on väga põhjalik info üles seatud A. Le Coqi koduleheküljele, kuhu pannakse jooksvalt vajalikku infot või tehakse muudatusi (eelkõige kampaaniate ja toodete osas) väga kiiresti.
Ofeliale turundust tegev ASi Altia Eesti tegevdirektori Outi Sivéni sõnul on ettevõtte andmete tasuline panemine infokataloogidesse iga aastaga vähenenud. Täna on veel vaid üks kehtiv leping ühe infokataloogiga, kuid seda enam ei pikendata. Telefonikataloogide aeg on möödas ja korralik kodulehekülg täidab sama funktsiooni, on Siven kindel.
ASi Infoatlas müügidirektor Aire Aeg nendib, et tõesti on katalooge Eestis palju ja on tunda infoteenuse müügis valitsevat segadust. Kuid siiski Infoatlase trükitiraa? ei ole vähenenud. Kuna Infoatlas pakub komplektset infoteenust, mis hõlmab sama hinna sees lisaks Infoatlase telefoniraamatule ka internetikeskkonda ja infotelefoni 1185, siis ei avalda TNS Emori poolt kirjeldatud kataloogidest keeldumise trend meie müügikäibele erilist mõju, lisas Aeg.
Gerli Soosalu, Eniro Eesti turundusjuht:
Infomeediaturul on tegijaid palju ja väheteadlikul firmal võib olla raske valida, kelle tootesse oma info paigutada. Kõige peibutavamaks võivad osutuda kummaliselt odavad pakkumised, mis jagavad info levitamise kohta müstilisi lubadusi. Sageli anonüümsete kirjadena saadetud pakkumised või suvaliste kortermajade aadressil registreeritud firmade lubadused võivad osutud pettumuseks. Alati leidub neid, kes püüavad kliendilt pettusega raha kätte saada.
Kasulik on meeles pidada, et madal hind ei pruugi anda oodatud tulemust. Alati tuleks üle täpsustada, millisesse kanalisse info läheb, millised on tiraa?id, kes on kasutajad ja kui suur hulk neid on. Otsuse tegemisel on kõige mõistlikum lähtuda kontaktihinnast.
Margo Veskimägi, TNS Emor Balti regiooni arendusjuht:
Kindlasti ei saa öelda, et kataloogireklaamist täielikult loobutakse, sest ka sellel reklaamikanalil on oma koht ja roll üldises ning integreeritud turunduskommunikatsioonis ning selle osatähtsus sõltub kindlasti iga tegevusala omapärast.
Emor on aastaid kasutanud kataloogireklaami, kuid ei tee seda kõigis turul pakutavates infokataloogides.
Nii nagu teised ettevõtted, samuti oleme meie sunnitud tegema valikuid. Oma valikutes oleme tuginenud infokataloogide ja -telefonide kasutajaskonna mitmekliendiuuringutele ning vastavalt tulemustele oleme oma valikuid muutnud. Kõikide pakkumiste vastuvõtmine on priiskamine, sest infokataloogide ja -telefonide kasutajaskonna katvus on märgatav ning seetõttu on võimalik fokusseerida oma eelistusi ning ikkagi saavutada vajalik katvus.