Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kink - hea idee hinnas
Tavaliselt on painav ülesanne midagi originaalset välja mõelda delegeeritud majandusjuhile, turundusosakonnale või sekretäridele. Paljud neist tunnistavad, et kuigi tellija logoga firmanänni pakkuvaid reklaamkingi ettevõtteid on terve hulk, jääb professionaalne abi sageli kesiseks. Peaaegu iga nädal helistab kümnetesse asutustesse mõni uus reklaamkinke pakkuv firma. Paludes neil aga oma pakkumine saata, tuleb sealt ikka tavapärane nokamütside, särkide, pastakate ja tulemasinate nimekiri.
Oma klientidele-partneritele meenetega meelejäävust taotledes on oht libiseda ülikallisse hinnaklassi. Hea disaini ja vingete materjalidega muutuvad ka tavaline sulepea ja võtmehoidja silmapaistvaks. Kuid ettevõtteid pidurdab ka riigi kehtestatud n-ö kingipiirang: 50 kroonist kallimate meenete pealt tuleb maksta erisoodustusmaksu.
Eesti Energia suhtekorraldaja Riina Vändre sõnul on nende põhimõte, et maksab hea idee, mitte kallis teostus. Ta toob näiteks kindla energiaväärtusega põlevkiviklotsi, millel peal firma logoga metallplaat. Hea võimalus tutvustada väliskülalistele Eestimaale valgust toovat rikkust. Vändre sõnul usaldatakse nende majas ka klaasikunstnike tööd, kelle ideedest on teoks saanud pisikese elektripirni kujuline vaas ning laualambina kasutatav telliskivi meenutav klaasitükk.
Oma toodete uudses võtmes ärakasutamine on sageli odavaim ja meeldejäävaim võimalus oma firmat tutvustada. Nii meenub Äripäeva toimetuses tehtud küsitluse käigus inimestele näiteks põrandakatete maaletooja Auma Expo linoleumist õlleklaasialused. Pliiatsihoidjana leiab pikaajalist kasutust tellisetehase esitluselt saadud aukudega punane tellis. Kaunis kink ei sisalda kahjuks ainult selle tootja nime.
Uueks moeks on saanud maitseelamusi pakkuvate meenete kinkimine. Meelde jääb nauding mõnest maiusest ning pole ohtu, et kuskil kontori nurgas tolmuv tarbetu ese kinkija nime devalveerima hakkab.
OÜ Pagaripoisid tootmisdirektor Janno Semidor tunnistab, et viie- või ühekaupa karpi paikitud käsitsi valmistatud erimaitselised Aokolaadikommid on praegu ettevõtete seas minev kaup. 10-30kroonine hind on enamikule firmadele ka vastuvõetav. Karpidele saab kena paelaga peale panna ka firma visiitkaardi.
Sügiskuudel varakult oma ideed läbi mõtlevad ettevõtted saavad soovitud kuju, illustratsiooni ja glasuurivärviga piparkooke. Neid on Pagaripoisid teinud nii pudeli- kui telefonikujulisi, meenutab Semidor.
Kui nõukogude ajale iseloomulikud vimplid on unustuse hõlma vajunud, siis rinnamärgid üllatavad endiselt. Näiteks RMK rinnamärk "Mine metsa!"