Pangakaart ja mobiiltelefon ? alternatiivsed maksevahendid e-poes

Alar Pardla 10. juuni 2004, 00:00

Klassikaline võimalus on saata kliendile posti teel paberarve. Klient saab arve kätte, maksab ära ja peale laekumist kaupmehe arvele saadetakse kaup teele. Kui on tegemist lepingulise või usaldusväärse kliendiga, siis võib kauba saata enne raha laekumist. Ajaliselt kiirem ja loodussõbralikum on kliendile saata ainult elektrooniline arve (hoiab paberipahna kokku). Ajaliselt võidetakse paar päeva ? sõltub, millal arve postitatakse ja kui kaugel klient kaupmehest asub.

Pankade kaardikeskus (PKK) pakub teenust nimega E-Commerce Payment Gateway, mis on veebipõhine lahendus kaardimaksete turvaliseks, mugavaks ja lihtsaks teenindamiseks internetikaubamajas või e-teenuste pakkumisel. Selle lahenduse suure eelisena ei pea klient olema pärit Eestist ? tal võib olla maksevahendina maksekaart, mis on välja antud mõnes teises riigis. Sobivad nii krediitkaardid kui ka deebetkaardid.

Pangalink, mida pakuvad Hansapank, Ühispank ja teised pangad, võimaldab kaupa müüa inimestele, kellel on Eestis pangakonto ning kes kasutavad internetipanga teenuseid. Pangalink on turvalisem kui kaardimaksed, sest kuritahtliku ostjana esinev pettur peab pangalingi kasutamiseks teadma inimese paroole ning tal peab olema ka ohvri paroolikaart.

Mobiilimakset, mida praegu pakuvad Hansapank ja Ühispank, saavad kasutada kõikide mobiilioperaatorite kliendid, kes on pangas sõlminud vastava lepingu. Mobiilimaksete eeliseks on sõltumatus mobiilioperaatorist, mille tagavad kaardimaksetest tuttavad ristkasutuse põhimõtted (kaupmees ja klient ei pea olema sama operaatori ega sama panga kliendid).

Elion pakub tasulist telefoni (nn 900-seeria). Maksustamine on võimalik kas kõne- või fikseeritud minutitasuga. Tasuline telefon on populaarne raadiojaamade ja ajalehtede juures, kus helistaja saab rääkida telefoni teel inimesega, kes tema kuulutuse kirja paneb. Kliendile on see mugav, aga kaupmehele kallis, sest uue numbri kasutuselevõtt maksab üle 5000 kr. Elioni teenustasu on astme võrra suurem kui muudel variantidel (vt tabelist).

Tasuline SMS sobib eelkõige väiksemate, kindla hinnaga kaupade või teenuste eest tasumiseks. See on kõige levinum makseviis mobiilile logo ja helina ostul ning tasulistele veebilehtedele juurdepääsu ostmiseks. Tänu Suurte kadude tõttu sobib see rohkem teenuste kui reaalse kauba eest maksmiseks.

  • Olavi Lepp, Hansapanga valdkonnajuht:
    Pangalink on interneti makselahendus, mille tööpõhimõte seisneb selles, et klient suunatakse kaupmehe kodulehelt peale toodete või teenuste väljavalimist internetipanka, kus teda ootab ees juba täidetud maksekorraldus. Kliendil tuleb vaid nupuvajutusega maksekorraldus kinnitada või protsess katkestada. Samaaegselt jõuab kaupmeheni kinnitus maksekorralduse staatusest.

Pangalink maksevõimalusena võimaldab
- kaupade või teenuste eest tasumist enne nende kohalejõudmist või teenuste osutamist;
- tellimuste automaatset kinnitamist;
- kliendi jaoks lihtsat ja mugavat ostu sooritamist.

Pangalingiga liitumistasu on 1000 krooni, tehingutasu on 1% ostu summast, minimaalselt 2 krooni ja maksimaalselt 50 krooni tehingult. Kuu- ega aastatasusid ei ole.

Kliendil tuleb arvestada kulutustega tehnilisele arendustööle ? tavaliselt sisaldub see kulu küll juba kodulehe hinnapakkumises. Kui aga olemasolevale lehele soovitakse lisada pangalinki, siis soovitame hinnapakkumise küsida mitmelt IT-firmalt.

Ajaline kulu pangalingi paigaldamisel võib olla erinev ? see sõltub paljuski IT-arendajast. Hansapanga poolt saame pangalingi lepingu sõlmida ning kasutamiseks avada ühe päeva jooksul.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:31
Otsi:

Ava täpsem otsing