Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ostukeskustest on suurimad reklaamijad Selver ja Citymarket
TNS Emori poolt läbiviidava reklaamikulutuste uuringu järgi (hinnakirjajärgsete hindade kohaselt) kulutas Selver tänavu esimese nelja kuuga tele-, raadio-, väli- ja trükireklaamile kokku ligi 5 mln krooni. Citymarketi hinnakirjajärgsed turunduskulud olid ca 4,5 mln krooni.
Poole väiksemad turunduskulud olid Stockmannil, 2,6 mln krooni, Säästumarketil, 2,5 mln, ja Prismal, 2,3 mln krooni.
Alla 2 mln krooni kulutasid esimese nelja kuuga reklaamile Kristiine keskus ja Tallinna Kaubamaja ning alla miljoni krooni Ülemiste ja Viru keskus.
Tegelikke kulutusi ehk netohindasid on pea võimatu teada saada, sest allahindluste protsendid on suur saladus, nentis Media House?i arendusjuht Hanno Kindel. Kuid ajakirjandusse imbunud informatsiooni kohaselt on nii mõnedki trükiväljaanded just ostukeskuste puhul unustanud oma muidu nii põhimõttekindla hinnapoliitika ja tulemuseks on tõesti absurdsed allahindlusprotsendid, 20st 70ni, selgitas Kindel.
Ostukeskuste reklaamitegevus on enamasti järjepidev, tõusudega kevadel ja sügiskuudel. Erinevused on vaid meediakanalite kasutuses.
Kõige enam eristub Säästumarket, kes discounter?i tüüpi jaeketina keskendub ainult soodsate pakkumiste põhisele reklaamile ajalehtedes. Hinnaliidrile kohaselt kasutab Säästumarket ainult trükireklaami, mullu kulutati sellele hinnakirja järgi 7 mln krooni. Terve aasta jooksul tehti ajakirjanduses reklaami ühtlaselt ja seda nii eesti- kui ka venekeelsetes juhtivates ajalehtedes, nagu SL Õhtuleht, Postimees, Severnoje Pobere?je ja Põhjarannik.
Säästumarketist järgmisena paistab ratsionaalse reklaamikasutusega silma Prisma, kelle puhul pole näha ülekulutusi. Prisma möödunud aasta 12 mln kroonine reklaamieelarve on poole väiksem Selveri ja ligi miljon krooni väiksem Citymarketi reklaamikulutustest. Samas saavutas Tallinnas nelja kauplust opereeriv Prisma ülevabariigilises suurettevõtete maineuuringus 11. koha.
Prisma peamised reklaamikanalid on tele- ja trükireklaam, millele kulutati eelmisel aastal hinnakirjajärgselt võrdselt 5,5 mln krooni.
Kindla sõnul on Prisma valinud reklaami edastamiseks vastavalt oma kaupluste asukohtadele kõige ratsionaalsemad väljundid. Kuna suuri ostukeskusi külastatakse enamasti korda kord nädalas, edastatakse tarbijale sõnumit vähemalt kord nädalas ja nii läbi aasta.
Kõikidest ostukeskustest kõige laiema meediakasutusega on Selver. Selveri möödunud aasta reklaamikulud ületasid hinnakirja järgi 20 mln krooni. Selver on aga üle poole ehk ca 12 mln krooni reklaamieelarvest suunanud trükireklaami. Telereklaamile kulutas Selver mullu 6 mln krooni.
Ka Citymarket on valinud peamiseks reklaamikanaliks trükireklaami. Citymarketi 13 mln krooni suurusest eelarvest ca 9 mln krooni kulutati trükireklaamile.
Ka Tallinna Kaubamaja kulutas möödunud aastal oma 3,2 mln kroonisest eelarvest 2,3 mln krooni trükireklaamile. Ülejäänud summa jagunes võrdselt tele- ja raadioreklaami vahel. Välireklaami tegi kaubamaja möödunud aastal vaid ühe kuu, kulutades hinnakirja järgi ca 150 000 kr.
Kristiine keskuse meediakulutused jagunevad peaaegu ühtlaselt nelja meediakanali vahel. Samas kõige enam kulutati mullu trüki- ja välireklaamile, järgnesid tele- ja raadioreklaam.