Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ostukeskustest on suurimad reklaamijad Selver ja Citymarket

    TNS Emori poolt läbiviidava reklaamikulutuste uuringu järgi (hinnakirjajärgsete hindade kohaselt) kulutas Selver tänavu esimese nelja kuuga tele-, raadio-, väli- ja trükireklaamile kokku ligi 5 mln krooni. Citymarketi hinnakirjajärgsed turunduskulud olid ca 4,5 mln krooni.
    Poole väiksemad turunduskulud olid Stockmannil, 2,6 mln krooni, Säästumarketil, 2,5 mln, ja Prismal, 2,3 mln krooni.
    Alla 2 mln krooni kulutasid esimese nelja kuuga reklaamile Kristiine keskus ja Tallinna Kaubamaja ning alla miljoni krooni Ülemiste ja Viru keskus.
    Tegelikke kulutusi ehk netohindasid on pea võimatu teada saada, sest allahindluste protsendid on suur saladus, nentis Media House?i arendusjuht Hanno Kindel. Kuid ajakirjandusse imbunud informatsiooni kohaselt on nii mõnedki trükiväljaanded just ostukeskuste puhul unustanud oma muidu nii põhimõttekindla hinnapoliitika ja tulemuseks on tõesti absurdsed allahindlusprotsendid, 20st 70ni, selgitas Kindel.
    Ostukeskuste reklaamitegevus on enamasti järjepidev, tõusudega kevadel ja sügiskuudel. Erinevused on vaid meediakanalite kasutuses.
    Kõige enam eristub Säästumarket, kes discounter?i tüüpi jaeketina keskendub ainult soodsate pakkumiste põhisele reklaamile ajalehtedes. Hinnaliidrile kohaselt kasutab Säästumarket ainult trükireklaami, mullu kulutati sellele hinnakirja järgi 7 mln krooni. Terve aasta jooksul tehti ajakirjanduses reklaami ühtlaselt ja seda nii eesti- kui ka venekeelsetes juhtivates ajalehtedes, nagu SL Õhtuleht, Postimees, Severnoje Pobere?je ja Põhjarannik.
    Säästumarketist järgmisena paistab ratsionaalse reklaamikasutusega silma Prisma, kelle puhul pole näha ülekulutusi. Prisma möödunud aasta 12 mln kroonine reklaamieelarve on poole väiksem Selveri ja ligi miljon krooni väiksem Citymarketi reklaamikulutustest. Samas saavutas Tallinnas nelja kauplust opereeriv Prisma ülevabariigilises suurettevõtete maineuuringus 11. koha.
    Prisma peamised reklaamikanalid on tele- ja trükireklaam, millele kulutati eelmisel aastal hinnakirjajärgselt võrdselt 5,5 mln krooni.
    Kindla sõnul on Prisma valinud reklaami edastamiseks vastavalt oma kaupluste asukohtadele kõige ratsionaalsemad väljundid. Kuna suuri ostukeskusi külastatakse enamasti korda kord nädalas, edastatakse tarbijale sõnumit vähemalt kord nädalas ja nii läbi aasta.
    Kõikidest ostukeskustest kõige laiema meediakasutusega on Selver. Selveri möödunud aasta reklaamikulud ületasid hinnakirja järgi 20 mln krooni. Selver on aga üle poole ehk ca 12 mln krooni reklaamieelarvest suunanud trükireklaami. Telereklaamile kulutas Selver mullu 6 mln krooni.
    Ka Citymarket on valinud peamiseks reklaamikanaliks trükireklaami. Citymarketi 13 mln krooni suurusest eelarvest ca 9 mln krooni kulutati trükireklaamile.
    Ka Tallinna Kaubamaja kulutas möödunud aastal oma 3,2 mln kroonisest eelarvest 2,3 mln krooni trükireklaamile. Ülejäänud summa jagunes võrdselt tele- ja raadioreklaami vahel. Välireklaami tegi kaubamaja möödunud aastal vaid ühe kuu, kulutades hinnakirja järgi ca 150 000 kr.
    Kristiine keskuse meediakulutused jagunevad peaaegu ühtlaselt nelja meediakanali vahel. Samas kõige enam kulutati mullu trüki- ja välireklaamile, järgnesid tele- ja raadioreklaam.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.