Otsepakkumine peab olema selgelt määratletud

Heli Zilensk 28. juuni 2004, 00:00

Et värbamisprotsessis osaleks võimalikult palju sobivaid kandidaate, võib lisaks avalikule konkursile teha ka otsepakkumisi konkreetsetele isikutele. Pakkumise tegemise juures on oluline, et kandidaat ei mõistaks pakkumist valesti ega arvaks, et töökoht juba ongi tema oma.

Võimalusi on mitmeid: küsida sõpradelt-tuttavatelt, kas nad teavad kedagi potentsiaalset või otsida värbamisportaalide andmebaasidest sobivate karakteristikutega töösoovijaid.

Mugav on teha pakkumisi e-posti teel, eriti kui nimekiri on pikk. Samas võib selline lähenemine jääda lakooniliseks ja kirja saajal ei teki isiklikku seost. Teisest küljest võib inimesel jääda mulje, et töökoht on sama hästi kui tema ning ta kujundab sellest lähtuvalt ebaadekvaatsed ootused.

Helistamine annab võimaluse luua parem kontakt, mille käigus tuleb ilmsiks, kas inimene on parasjagu tööpakkumistele avatud ning kui on, siis pakkuda talle mõtet oma kandidatuuri üles seada.

Mõlemal lähenemisel peab pakkumine olema selgelt määratletud. Teisisõnu, potentsiaalne kandidaat peab aru saama, kas talle tehakse tööpakkumine või antakse talle teada konkreetsest konkursist ning võimalusest sellel kandideerida.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing