Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti maailma reklaamituru kasvajate hulgas kolmeteistkümnes

    Rahvusvahelise meediaagentuuride keti Initiative aruanne ?Spheres of Influence 2004? näitas, et aasta tõotab tulla maailma meediareklaamitööstuses edukas. Kui aastal 2003 suurenesid võrreldes eelneva aastaga meediareklaami panused 38s riigis analüüsitud 44st, siis 2004. aastaks on väljavaated veelgi optimistlikumad, reklaamikulutuste prognoositakse tõusu koguni 42s riigis.
    Prognooside kohaselt kasvavad 44 uuritud riigi kogukulutused aasta lõpuks 331 mld USA dollari tasemele. Püsihindades jõutakse peale kolmeaastast mõõna eduka 2000. aasta tasemele.
    Regioonide võrdluses domineerib Põhja-Ameerika, võttes enda alla ligi poole kogusummast. Lähima paari aasta prognoosi kohaselt möödub Aasia piirkond Lääne-Euroopast, mis on siiani kulutuste mahult meediareklaamile maailmas teisel kohal (mainitud regioonide osakaalud globaalsest kogukulutusest aastal 2003 on vastavalt 22,2% ja 23,3%).
    Kiire üldise majanduskasvuga käsikäes suurenevad vastavates riikides ja regioonides ka panustused meediareklaamile. Kiired kasvajad on ka Araabia piirkonna riigid. Globaalsest keskmisest kiiremat arengut on oodata ka aastal 2004 Euroopa Liidu uutelt liikmetelt.
    Kesk- ja Ida-Euroopa reklaamitööstuse maht, mis möödunud aasta seisuga moodustab kõigest 1,7% üleilmsest meediapanustustest, naudib keskmisest kõrgemaid kasvuprotsente: mullu 11,8% võrreldes 2002. aastaga, tänavuseks prognoositakse kasvu 10,7% mullusega võrreldes.
    Võrreldes aastatega 2001 ja 2002 on kasvuprotsendid jäänud madalamaks, kiire hüppe ajad on enamikus regiooni riikides ilmselt läbi.
    Riike eraldi vaadates jätkavad jõudsat kasvu Indoneesia, Lõuna-Aafrika, Tai, Argentiina, India, Venemaa ja Hiina. Viimatimainitu sai reklaamitööstuse poolest suuruselt kolmandaks riigiks maailmas, edestades 2003. aastal esimest korda Saksamaa, läinud eelneval aastal mööda Inglismaast ja Prantsusmaast.
    Reklaamikulutajate edetabelit juhivad Ameerika Ühendriigid ning Jaapan.
    Meie suur naaber Venemaa paistis aastatel 2001 ja 2002 silma tohutu hüppega kulutuste mahus, protsentuaalselt oli kasv mõlemal aastal 50?60%, aastaks 2003 oli Venemaa jõudnud riikide järjestuses 14. positsioonile.
    Eesti oli 2003. aastal uuritud 44 riigi järjestuses 43. positsioonil, jättes tahapoole vaid Peruu. Leedu oli 40. kohal ning Läti 41. kohal. Läti ja Eesti vahele mahtus veel Uruguai. Baltimaade meediareklaamituru väiksust näitab, et analüüsitud 44 riigi kogukulutustest moodustavad Eesti, Läti ja Leedu summaarsed panustused vaid 0,07%.
    Tunduvalt kõrgemal kohal paikneb Eesti kasvajate edetabelis, hõivates aastaks 2004 prognoositava kasvu poolest riikide seas 13. koha.
    Meediakanalitest kasvab aastal 2004 üle kogu maailma mahu poolest kõige rohkem prognoosi järgi televisioon (7%), mõjutatuna Hiina hoogsast reklaamitööstuse arengust, olümpiamängudest ja jalgpalli EMist. Televisiooni osakaal kogukulutustes suureneb jätkuvalt, saavutades ootuste kohaselt 2004. aastal taseme 45,9%.
    Protsentuaalselt kiireimat arengut on oodata internetimeedias (19,3%), seda tänu interneti järjest laiemale levikule, kasutusstatistika arengule ja üha avarduvatele reklaamivõimalustele ja -formaatidele selles meedias.
    Väiksem suhteline kasv oli aastal 2003 raadio-, trüki- ning välimeedias, ka 2004. aastal jääb tõus 4% kanti.
    Kõigi meediakanalite lõikes on Eesti uuritud riikide edetabelis viimase nelja hulgas. Trükimeedias on koht erandina veidi kõrgem, tagantpoolt seitsmes positsioon. Sellel meedial on Eestis suurem osakaal suurema jao riikidega võrreldes. Trendiprognooside kohaselt on Eestis oodata globaalsest keskmisest suuremat kasvu nii tele-, väli- kui ka trükimeedia osas. Raadio ja interneti osas on oodatav kasv aastal 2004 veidi madalam kui üldine keskmine. Interneti osas algasid kiire kasvu ajad meil varem ja on nüüd ilmselt möödas.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.