Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mööblifirmade veebis aegunud info
Pea kõik võrreldud mööblitootjad tutvustavad oma veebilehtedel toodangut arvukate fotode abil, edumeelsemad neist on lisanud ka toodete mõõdud. Samas jääb info mööbliettevõtte tegevuse ajaloo ja majandustulemuste kohta enamasti tagasihoidlikuks. Kõik lehed on neti.ee kataloogis olemas ja tulevad otsingust võrdselt välja. Üleilmses otsingusüsteemis google.com on aga mõned võrreldud veebikeskkonnad teistest paremini esindatud. Samas pole keegi neist kasutanud võimalust osta enda esiletoomiseks otsimootoreis reklaami. Ja katsed näitasid, et mööblivaldkonna otsingusõnadega ei tule ükski neist liiga kergesti ehk esimeste hulgas välja.
ITee hindab iga kuu ühe valdkonna tippfirmade kodulehekülgi. Seekord valisime välja edukaimad mööblitootjad mullu novembris Äripäevas ilmunud mööblitööstuste TOPist. Hindamises osalesid Äripäeva veebitoimetaja Pirjo Vanem, Elioni interneti teenistuse juhataja Maiko Kalvet ja ITee toimetaja Indrek Kald. Hindamisgrupi liikmed hindasid kümne palli süsteemis veebikülgede kriteeriume: sisu, vorm ja kättesaadavus. Hinne ?1? on nende firmade kodulehtede seas väga halb tulemus ja hinne ?10? on väga hea tulemus. Veebikülgede paremusjärjestus selgus punktide summeerimisel.
Indrek Kald: Hästi disainitud ja sisukas lehekülg. Paraku püüab pilku vana info: majandustulemuste all on kirjas 2003. aasta käibeprognoos ja viimane uudis pärineb tänavusest märtsikuust. Eriti kentsakaks muudab olukorra kodulehe avaküljel vanade uudiste all olev link tekstiga ?mitte nii värsked uudised?. Hea on pildigalerii Sarkopi sisustatud asutustest.
Maiko Kalvet: Põhjalik info ettevõtte kohta ? äratab usaldust. Kodulehe disain on meeldiv ja professionaalne. Väga hea on nõuannete osa ? aitab kliendil valdkonnas orienteeruda. Ka on piisavalt põhjalik ülevaade tehtud töödest. Kokkuvõttes väga professionaalne koduleht, mille valmistamisel ei ole unustatud ka lehe külastajat.
Pirjo Vanem: Firma taustinfo hea ja hästi fokuseeritud, väga hea on lühike ja konkreetne nõuandeosa. Tooteinfo on aga võrdlemisi puudulik ? galerii ja nõuande alajaotuse ühendamisega saaks kokku korraliku tootekataloogi pakutavatest võimalustest tehtud tööde näitel. Fotode kasutamine on hea, kuid fotode kvaliteet on kehv.
Kald: Suhteliselt vähe infot pakkuv veebikülg. Pealegi on info vananenud, firmatutvustuse lingi all antakse ülevaade 2001. aasta ekspordist. Huvitav lahendus on tootejooniste esitamine fotodel, selleks tuleb hiirega liikuda toote peale. Paraku ei anta niimoodi infot kõigi veebis esindatud toodete kohta.
Kalvet: Lihtne ja lakooniline leht. Kodulehel on põhjalik info toodetest koos mõõtudega. Ettevõtte kohta on infot väga vähe.
Vanem: Tootekataloog väheinformatiivne (ainult pildid, puudub info suuruste ja materjalide kohta), olemas vaid väga minimaalne taust- ja kontaktinfo. Lehe struktuur on lihtne ja sellise info puhul ka vast ainuvõimalik. Samas on navigeerimine tootekataloogi sees olematu.
Kald: Aegunud info on probleemiks ka Arens-Mööbli kodulehel. Ettevõtte tegevust tutvustavad uudised on üle aasta vanad. Hindade kohta ei leia ka siit lehelt mingit infot, kuid kasutatavaid materjale tutvustatakse põhjalikult.
Usaldust lisab mitmekümne pildiga galerii Arens-Mööbli poolt sisustatud köökidest ja usaldust vähendab kaks õigekirjaviga avalehel. Firma kontaktide osa võiks olla suurem, Arens-Mööbel piirdub vaid e-posti aadressi avaldamisega.
Kalvet: Lihtsa ülesehitusega rahulik lehekülg. Väga hea on galerii osa ? saab korraliku ülevaate ja ka ideid külastajatele oma köögi lahenduse väljamõtlemiseks. Samuti on positiivne erinevate materjalide tutvustamine.
Vanem: Nii firmat kui ka tooteid tutvustav sisu hea ja fokuseeritud, illustratsioonid täiendavad teksti ja vastupidi. Väga hea lisa on tellimisprotseduuri kirjeldamine. Täpne müügikohtade info on hea lisandus.
Struktuur ei ole täielikult õigustatud, kasutajamugavust silmas pidades võiks toodet ja tellimist tutvustavad alajaotused olla kujunduslikult seotud omaette grupiks, taustinfo firmast teiseks grupiks jms (lahenduseks võiks olla ka, kui olemasolevad alajaotused viitaksid üksteisele).
Kald: Tiksoja Puidugrupi koduleht kinnitab ütlust, et hea pilt on parem kui tuhat sõna. Eesti firmade kodulehtede seas on nii palju asjalikke fotosid oma tootmise kohta väga tähelepanuväärne.
Kiita tuleb ka töötajate kontaktandmete ning piltide avaldamist. Kahjuks puudub tootepiltide juurest muu info, sh hinnad. Ka firmainfot on minimaalselt. Inglis- ja saksakeelne firmainfo on eestikeelsest versioonist põhjalikum.
Kalvet: Kolmekeelne koduleht on keskmiselt ülevaatlik. Tootmise fotod lisavad usaldusväärsust. Navigatsioon on lihtne ja ühetasandiline, välja arvatud üks koht, kus teine tasand on raskesti märgatav. Fotod toodetest on korralikud, kuid puudu on näiteks toodete mõõtmed ja võimalikud hinnad.
Vanem: Lehekülje fookus on suunatud toodetele ning selline valik on täielikult õigustatud. Küll aga vajaks pildid täiendamist elementaarse lisainfoga materjalide ja mõõtude kohta. Kontaktandmed põhjalikud, firma taustinfo pealiskaudne. Struktuur lihtne ja loogiline, kuid alajaotused on sisutühjad. Navigeerimine püsib hea ka tootekataloogi sügavamatel tasemetel.
Kald: SW Mööbli lehekülg avaneb vaikimisi ingliskeelsena, eesti keele link tuleb siis ise üles leida. Infot antakse kodulehel konkureerivate firmade veebikodudega võrreldes vähe. Häirivad ka tühjad lehed (muud tooted, viimistlus), samuti kahe 2001. aastast pärineva veebilehe valmimist puudutava teate toomine eraldi lingiga avalehele. Jääb mulje, et veebikodu valmimine on olnud firma jaoks olulisemaid sündmusi.
Samas on meeldiv avalehe lahendus ? korterijoonisel klikkides avanevad eri ruumidesse mõeldud mööblit tutvustavad lehed.
Kalvet: Väga tagasihoidliku kujundusega ja lihtsa navigatsiooniga leht. Mitmed kohad on ilma sisuta ja uudised on väga vanad. Ettevõttest ja tehtud töödest eriti infot ei ole, mistõttu ei teki ka suuremat usaldust. Kui ettevõte on keskendunud ainult lõppkliendile, siis võiks tema kodulehel olla üleval ka orienteeruvad toodete hinnad. Toodete valik koos fotode ja mõõtudega on hea.
Vanem: Huvitava ja väga mugava lahendusena on tootekataloog kohe esilehel jagatud tubade kaupa; toodetele on lisatud ka info suuruse kohta, puudub materjaliinfo. Uudised pärinevad aastast 2001. Toodete sorteerimine tüübi, kasutuskoha ja seeria järgi on väga hea. Kasutuskoha järgi navigeerimise toomine esilehele samuti õigustatud, sest just konkreetset toodet ma mööblifirma lehele otsima lähengi. Tootekataloogi lisamenüü toimib vaid Internet Exploreriga. SW Mööbel on ainuke firma, kelle veebilehe nime ei arva esimesel katsel ära, ka ei anna kõige paremaid tulemusi Google?i otsing.
Kald: Erinevalt konkurentidest avaldab TNC oma kodulehel mööbli hinnad. Paraku ei avane köögi- ja vannitoamööbli hindade ning info juures ükski toote foto. Samas avanevad need pildid inglis-, vene- ja soomekeelsel veebiküljel.
Kalvet: Lehekülje navigatsioon on segane ? kohati on teise taseme menüü, kohati mitte ja seda tuleb ise märgata sealt, kus see loogiliselt olema ei peaks. Positiivne on koos hindadega näidiskomplektide olemasolu, samuti kõikide detailide mõõdud ? võimaldab külastajal ise palju tööd ära teha.
Vanem: Minimaalne vajalik info on olemas. Illustratsioonide kasutamine on aga liiga domineeriv ja fookust lõhkuv. Mööblikataloogi navigeerimine on keeruline (vahealajaotused ilmuvad ja kaovad, puudub tagasi liikumise võimalus); materjalikataloogi puhul on asi parem, kuna on suudetud jääda kahetasandiliseks. Illustratsioonid liiga suured ja lõhuvad teksti. Asukohakaart ei anna mingit sisulist väärtust.