Luksuslik väike BMW

Tõnu Tramm 27. august 2004, 00:00

BMW esitles hiljuti oma väiksemat mudelit ehk 1-seeriat. Selle auto põhiturg on kahtlemata parkimisprobleemide käes vaevlev Lääne-Euroopa ja loomulikult Saksamaa, kuid ilmselt õnnestub seda ühe vähese omataolise sõidukina müüa ka Eestis. BMW kaubamärk on meil lihtsalt sedavõrd populaarne, et paljud inimesed tahavad maksku mis maksab ruudulise märgiga baierlase omanikuks saada. Ja maksma hakkab 1-seeria senistest mudelitest ju vähem.

Miks aga ei müüda meil näiteks Lancia Ypsiloni, miks ei valluta Smart meie müügitabeli tippe? Eks ikka seetõttu, et eestlastel puudub tegelikkuses ratsionaalne vajadus soetada endale väike (kesk)auto raha eest, mille eest saab juba suure keskauto, kuhu peale poekoti ka kogu pere koos isiklike asjadega peale mahub.

BMW 1-seeria turuletulek on paljude eestlaste jaoks mõneti arusaamatu, sest on ju BMW imago meie jaoks eeskätt sportlik ja luksuslik, ning VW Golfi või Toyota Corolla sarnast pereautot ei saa temast kunagi vaatamata sellele, et oma mõõtmetelt on ta just nendega ühte masti. Häda lihtsalt selles, et tema hind ulatub samasse suurusjärku hoopis VW Passati ja Toyota Avensisega.

Ometi võib pärast Münchenis toimunud testisõitu tõdeda, et asi pole sugugi nii mõttetu ning kõik oleneb sellest, millega võrrelda. Oma hinnalt hakkab BMW 1-seeria olema samal pulgal kõige odavama 3-seeriaga ehk Compactiga (alates ca 330 000 kroonist), kuid sellel on vaid kolm ust ning ajale jälgu jääv disain. Sõiduomadustelt ei jää 1-seeria praegusele kolmandale mitte millegi poolest alla ja ka salongi mõõtmed on igati võrreldavad. Pluss viiendale seeriale sarnanev disain, I-drive juhtimissüsteem ja palju muud, mida praegusel kolmandal seerial ei ole. Seega, miks mitte ka Eestis, kui 3-seeriat näeb meie tänavapildis piisavalt ja 1-seeria saab olema vaieldamatult odavaim BMW.

Sõiduomadused on 1-seerial samuti sellisel tasemel, kuhu reeglina seda mõõtu autod ei küündi. Tagaveoline, kuuekäigulise käsikasti ja 2-liitrise diiselmootoriga BMW 120d, millel võimsust 163 hj, võimaldab Saksamaa kiirteel arendada ilma vähimagi ponnistuseta enam kui 200 km tunnikiirust, kurvilistel Baieri mägiteedel võid aga ennast sõitma unustadagi. Rooli, siduri, käigukasti ja vedrustuse koostöö on sedavõrd viimseni lihvitud, et isegi kui tekiks halastamatu soov see ebaharilikult väike ja kallis baierlane maa põhja kiruda, ei ole kinni hakata mitte millestki. Kõik toimib perfektselt ja tema väiksusest saad aru alles siis, kui autot eemalt silmitsed.

Mootoreid on 1-seerial ühtekokku neli, kaks bensiini- ja kaks diislitoitel. Kõige lihtsama variandi kapoti all tiksub 1,6-liitrine ja 115 hj bensiinimootor, teine bensiinimootor on kaheliitrine ja 150hobujõuline. Diiselmootoritest lahjem variant on 1,8-liitrine ja 122 hj, võimsam 2-liitrine ja 163 hj. Viimaste puhul pole vist mõtet mainidagi ühissurve sissepritset, muutuvate labadega turbolaaadurit jms, mis tipptasemel diiselmootorite juures on tänapäeval suisa elementaarseks muutunud.

Erinevaid tehnoloogilisi abivahendeid on aga sedavõrd palju, et nende ülesloetlemiseks kuluks terve eraldi artikkel. Kliimaseadmest, pardaarvutist ja muust säärasest rääkimata. Ja mis 1-seeria juures veel tähelepanuväärne ? ta ei käivitu ega seisku võtmest nagu tavaline auto, vaid nupust.

Ja muidugi küsimus, mis kõiki kõige rohkem huvitab: millal seda autot võib Eesti teedel kohata? Vastus oleks, et kohata võib juba kohe-kohe, sest augusti lõpus jõuavad siia esimesed demoautod. Aktiivne müük hakkab aga pihta tõenäoliselt septembris.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:44
Otsi:

Ava täpsem otsing