Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luksuslik väike BMW

    BMW esitles hiljuti oma väiksemat mudelit ehk 1-seeriat. Selle auto põhiturg on kahtlemata parkimisprobleemide käes vaevlev Lääne-Euroopa ja loomulikult Saksamaa, kuid ilmselt õnnestub seda ühe vähese omataolise sõidukina müüa ka Eestis. BMW kaubamärk on meil lihtsalt sedavõrd populaarne, et paljud inimesed tahavad maksku mis maksab ruudulise märgiga baierlase omanikuks saada. Ja maksma hakkab 1-seeria senistest mudelitest ju vähem.
    Miks aga ei müüda meil näiteks Lancia Ypsiloni, miks ei valluta Smart meie müügitabeli tippe? Eks ikka seetõttu, et eestlastel puudub tegelikkuses ratsionaalne vajadus soetada endale väike (kesk)auto raha eest, mille eest saab juba suure keskauto, kuhu peale poekoti ka kogu pere koos isiklike asjadega peale mahub.
    BMW 1-seeria turuletulek on paljude eestlaste jaoks mõneti arusaamatu, sest on ju BMW imago meie jaoks eeskätt sportlik ja luksuslik, ning VW Golfi või Toyota Corolla sarnast pereautot ei saa temast kunagi vaatamata sellele, et oma mõõtmetelt on ta just nendega ühte masti. Häda lihtsalt selles, et tema hind ulatub samasse suurusjärku hoopis VW Passati ja Toyota Avensisega.
    Ometi võib pärast Münchenis toimunud testisõitu tõdeda, et asi pole sugugi nii mõttetu ning kõik oleneb sellest, millega võrrelda. Oma hinnalt hakkab BMW 1-seeria olema samal pulgal kõige odavama 3-seeriaga ehk Compactiga (alates ca 330 000 kroonist), kuid sellel on vaid kolm ust ning ajale jälgu jääv disain. Sõiduomadustelt ei jää 1-seeria praegusele kolmandale mitte millegi poolest alla ja ka salongi mõõtmed on igati võrreldavad. Pluss viiendale seeriale sarnanev disain, I-drive juhtimissüsteem ja palju muud, mida praegusel kolmandal seerial ei ole. Seega, miks mitte ka Eestis, kui 3-seeriat näeb meie tänavapildis piisavalt ja 1-seeria saab olema vaieldamatult odavaim BMW.
    Sõiduomadused on 1-seerial samuti sellisel tasemel, kuhu reeglina seda mõõtu autod ei küündi. Tagaveoline, kuuekäigulise käsikasti ja 2-liitrise diiselmootoriga BMW 120d, millel võimsust 163 hj, võimaldab Saksamaa kiirteel arendada ilma vähimagi ponnistuseta enam kui 200 km tunnikiirust, kurvilistel Baieri mägiteedel võid aga ennast sõitma unustadagi. Rooli, siduri, käigukasti ja vedrustuse koostöö on sedavõrd viimseni lihvitud, et isegi kui tekiks halastamatu soov see ebaharilikult väike ja kallis baierlane maa põhja kiruda, ei ole kinni hakata mitte millestki. Kõik toimib perfektselt ja tema väiksusest saad aru alles siis, kui autot eemalt silmitsed.
    Mootoreid on 1-seerial ühtekokku neli, kaks bensiini- ja kaks diislitoitel. Kõige lihtsama variandi kapoti all tiksub 1,6-liitrine ja 115 hj bensiinimootor, teine bensiinimootor on kaheliitrine ja 150hobujõuline. Diiselmootoritest lahjem variant on 1,8-liitrine ja 122 hj, võimsam 2-liitrine ja 163 hj. Viimaste puhul pole vist mõtet mainidagi ühissurve sissepritset, muutuvate labadega turbolaaadurit jms, mis tipptasemel diiselmootorite juures on tänapäeval suisa elementaarseks muutunud.
    Erinevaid tehnoloogilisi abivahendeid on aga sedavõrd palju, et nende ülesloetlemiseks kuluks terve eraldi artikkel. Kliimaseadmest, pardaarvutist ja muust säärasest rääkimata. Ja mis 1-seeria juures veel tähelepanuväärne ? ta ei käivitu ega seisku võtmest nagu tavaline auto, vaid nupust.
    Ja muidugi küsimus, mis kõiki kõige rohkem huvitab: millal seda autot võib Eesti teedel kohata? Vastus oleks, et kohata võib juba kohe-kohe, sest augusti lõpus jõuavad siia esimesed demoautod. Aktiivne müük hakkab aga pihta tõenäoliselt septembris.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.