Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiilsideturul läheb jaanuaris kitsamaks
?Tegemist on teenuseoperaatoriga, oma maste ja muud sellist me ei ehita,? ütles Bravocomi juhatuse esimees ja üks omanikest Peep Põldsamm. Bravocom hakkab Radiolinja võrku kasutades mobiilsideteenust pakkuma. See tähendab, et Bravocom ostab Radiolinjalt kõnelemiseks ning SMSide saatmiseks vajalikku võrguressurssi ning müüb seda oma klientidele edasi.
Põldsammi sõnul ei tähenda see, et Bravocom võtab Radiolinjalt lihtsalt osa kasumist ära. ?Ei, see osa minutihinnast, mille moodustavad ainult helistamiseks tehtavad kulutused, on ju väike, Radiolinja teenib minutite müügilt hoopis suuremat marginaali,? vastas Põldsamm. ?Oma kliendile minuteid müües peab ta ju ka turundus-, klienditeenindus- ja muid kulusid tagasi teenima.?
Küsimusele, kas Bravocom hakkab klientidele telefonitsi ka reklaame edastama, vastas Põldsamm: ?Kindlasti üritame ka kõiksugu sisuteenuseid pakkuda. Üks meie omanikest, Ekspress Grupp, on sisuteenustest vägagi huvitatud.?
?Bravocomi aktsionärid on rahul, kui saame 50 000 klienti, nii suure kliendibaasiga jõuame kasumisse kahe-kolme aastaga,? lisas Põldsamm. Investeeringuteks kulub lähima viie aasta jooksul umbes 100 miljonit krooni, sellest suur osa on juba tehtud.
Miks just Radiolinja võrk? ?Kuna see on väga hea võrk ning selle koormus on üsna väike. See annab meile garantii, et võrk kohe kokku ei kuku,? vastas Põldsamm. Kui palju võrgu kasutamise eest Radiolinjale maksma peab, et tahtnud Põldsamm öelda: ?Teenuseoperaatorina tunneme alati, et maksame liiga palju,? ütles ta muiates.
?Radiolinja jätkuvalt ei kommenteeri Bravocomi tegevust,? olid Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppäneni sõnad.
?Kuna Bravocom pressikonverentsil midagi sisuliselt uut ei öelnud ? sama juttu on nad rääkinud Vertelsoni nime all juba mitu aastat ? siis ei ole ka EMT-l hetkel midagi uut lisada ning prognoosida, mis turul järgmisel aastal juhtuma hakkab,? ütles samuti pressikonverentsil käinud EMT avalike suhete juht Kaja Pino eile.
?Meieni jõudnud info põhjal ei ole Bravocomi kohta midagi kommenteerida, sest sisuliselt ju millegi uuega välja ei tuldud,? öeldi ka Tele2st.
?Vaadates tulevikku, arvame, et järgmisel aastal on Eesti sideturg suuresti samasugune, kuid teenusepakkujaid võib olla vähemalt üks rohkem kui tänasel päeval,? ütles Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen.
?Aastal 2005 rakendub loodetavasti numbri liikuvus, mis nii mõneski riigis on osutunud täiendavaks konkurentsi kiirendavaks teguriks,? ütles Tele2 juhatuse esimees Üllar Jaaksoo. ?Kindlasti suurendab see võimalus seni suhteliselt passiivse avaliku sektori motivatsiooni otsida soodsamaid lahendusi. Arvatavasti jätkub ka julgeid investoreid, kes numbri liikuvust ära kasutada püüavad ja teenuseoperaatoritena või teenuste vahendajatena konkurentsi lülituvad,? lisas Jaaksoo.
Soomes on kümmekond teenuseoperaatorit, kellel on kokku umbes miljon klienti ehk veerand turust, numbri liikuvus toimib seal juba aasta.
?Soome turul käib praegu nn bilansside võitlus ja sellest tulenevalt võiks järeldada, et järgmisel aastal on tegutsejaid sealsel sideturul vähem kui täna,? ütles Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen.
?Saunalahti tegutseb hetkel Soomes ning meil ei ole plaanis lähiajal Eesti mobiilsideturule tulla,? ütles Saunalahti Group Oyj kommunikatsioonijuht Tarja Österberg.
Ajalehe Helsinkin Sanomat andmetel kaotasid sealsed suured operaatorfirmad TeliaSonera, Elisa ja Dna hulga oma kliente väiksematele operaatorfirmadele.
Elisa kaotas esimeses kvartalis 55 000, Dna 65 000 ning TeliaSonera 107 000 klienti, võitjateks olid aga Saunalahti ja USA firma ACN vastavalt 70 000 ja 160 000 uue kliendiga.