Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbeautode müük kasvas üheksa kuuga 8%
Septembris müüdud 243 tarbeautot on aasta lõikes suhteliselt tagasihoidlik tulemus, mis jääb 21 tarbeautoga alla ka eelmise aasta septembri tulemusele. Küll on aga kasvanud üheksa kuu kokkuvõttes müük. Mullu müüdi üheksa kuuga 2135 uut tarbeautot, tänavu 2298. Kasv on ca 7,6%.
Aasta tagasi juhtis turgu Peugeot, mis müüs septembris 57 uut tarbeautot. Täna on mark suhteliselt tagasihoidlikul viiendal kohal ja müüs septembris vaid 21 tarbeautot.
Teisel kohal oli aasta tagasi Citroen, omades sama positsiooni ka täna. Citroen`I vaikekaubikut Berlingo on aga tänavu üheksa kuuga tarbeautodest kõige rohkemmüüdud, kokku 241 autot. Kolmas oli tänane turuliider Renault.
Sarnaselt augustiga müüdi septembris enim väikese, alla 4 kuupmeetrise kaubaruumiga väikekaubikuid. Neile kuulub turumahust 44,4%, see on ca 3% vähem kui kuu aega tagasi. Teisel kohal asuvad traditsiooniliselt suure kaubaruumiga kaubabussid, omades ca 24% turust. Kolmandal positsioonil raskeveokid, neile kuulus 14,4% turust.
Üheksa kuu kokkuvõttes on väikekaubikute osakaal siiski mõnevõrra väiksem, ulatudes 37%ni, neid on üheksa kuuga müüdud 848. Suurkaubikutele kuulub ca 32% turust (721 müüdud tarbeautot) ning kolmandal kohal asuvad raskeveokid 357 müüdud uue tarbeauto ehk 15,5% turuosaga.