Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tunnistaja müüb autot
Reklaamid kasutavad vana head tarbija tunnistust (inglise keeles testimonial) ja teevad seda veenvalt.
Tarbija tunnistust peetakse kindla peale minevaks ?anriks. Mõnikord läheb see aga mitte kindla peale, vaid tuksi. Ei jäta eriti veenvat muljet, kui lihaseväristajat või pesupulbrit soovitavad välismaised ja anonüümsed näod. Kui reklaam üritab välismaist nägu tagatipuks veel eestlaseks valetada, on kuri karjas. Kahtlase reklaaminäo ebausutav kuvand kandub sujuvalt üle tootele ning reklaamiga juurde saadav tarbijate hulk jääb kordi väiksemaks, kui sama meediamahu juures saavutada võiks.
Amservi reklaamid loonud Adell Saatchi & Saatchi on ämbritest kaarega mööda läinud. Tunnistust andvate tarbijate rolli on valitud Rain Tamm ja Hannes Võrno ? päris inimesed päris nimega, usaldusväärsed ja potentsiaalsete autoostjatega samast maailmast. Lugu, kuidas Võrno ostis Amservist Land Cruiseri, on südamlik ja huvitav. Tamme lugu kisub kiidukõneks, kuid on siiski veenev.
Reklaamide varakat sihtgruppi kõnetab mustvalge värvilahendus, stiilitundlik ja igihaljas. Autot ennast pildi peal ei ole. Pole vajagi. Tarbija kujutab ette, milline see on. Ja kui ta seda osta tahab, valib ta kindlasti autofirma, mis ei reklaami mitte lihtsalt autot, vaid suhtumist.
Autor: Vahur Afanasjev