Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firma kujundab kingituste tegemisega oma imagot
Seda, et kingituste tegemine pole teisejärguline asi, näitab seegi, et firmakingi teema on juba gümnaasiumi majandusõppe programmis:
?Kingituste tegemine kuulub iga kultuurikäitumise juurde. Igal kultuuril on omad tavad ja kombed.
Kohtudes teiste kultuuride esindajatega ja soovides valmistada neile meeldivaid üllatusi kingituste kaudu, peame uurima erinevaid kinkimiskombestikke.
Näiteks: kui kellade kinkimine on üldlevinud ärikingitus Euroopa maades, siis Hiinas tähendaks see surma ettekuulutamist.
Firma võib kingituste tegemiste kaudu kujundada oma imagot klientide jaoks. Tallinna tänavatel on härrad roosasid roose tütarlastele ja daamidele kinkinud ja see on jätnud sooja tunde. Hiljuti, bussipeatuses seistes, kinkisid ühe firma esindajad sidruneid ? meeldiv! Kuigi sidrun on hapu vili, on selles palju vitamiine ja tervist ? ja sõnum on kingituses oluline.
Firma kingitused kuuluvad kogu firma imago ja esitluse juurde ning need on eraldi töörühmades läbi arutatud ja tippjuhtide poolt heaks kiidetud.
Kui peame leidma õige kingituse kolleegi tähtpäevaks, siis on hea, kui seda teeb keegi lähematest töökaaslastest, kes tunneb kingituse saajat rohkem: tema eelistusi ja soove.?
Autor: ÄP